Výsledky AIMmonitoru za júl 2013 – Webové stránky zapojené do projektu AIMmonitor navštívilo v júli 3 milióny slovenských a 800 tisíc zahraničných užívateľov. Slovenskí užívatelia vykonali na weboch meraných vo výskume takmer 1,5 miliardy zobrazení stránok z klasických PC a viac ako 380 miliónov z mobilných zariadení.
Najnavštevovanejšími kategóriami webových stránok boli v júli Spravodajstvo a Služby, mapy a cestovné poriadky, pričom počet ich návštevníkov dosiahol takmer 2,3 milióna resp. 2,1 milióna RU. Naopak najviac času strávili slovenskí internetoví užívatelia využívaním komunikačnej funkcie internetu: na zoznamovacích serveroch a komunitných weboch strávili v siedmom mesiaci v priemere 4 hodiny a 40 minút na užívateľa.
Tab.1. Agregované ukazovatele webov zapojených do výskumu AIMmonitor – medzimesačné porovnanie výsledkov
Ukazovateľ |
jún 2013 |
júl 2013 |
Zmena |
||
Absolútna |
Relatívna |
||||
Veľkosť internetovej populácie SR |
3 175 964 |
3 185 922 |
9 958 |
0,31% |
|
RUTOTAL(počet) (všetci návštevníci) |
3 830 199 |
3 864 595 |
34 396 |
0,90% |
|
RUTOTAL(počet) (návštevníci zo SR) |
3 026 694 |
3 036 184 |
9 490 |
0,31% |
|
PVTOTAL(počet) (od všetkých návštevníkov) |
1 721 684 737 |
1 659 634 085 |
-62 050 652 |
-3,60% |
|
PVTOTAL(počet) (od návštevníkov zo SR) |
1 514 453 427 |
1 458 974 819 |
-55 478 608 |
-3,66% |
|
RUMOBIL(počet) (od všetkých návštevníkov) |
733 545 |
746 563 |
13 018 |
1,77% |
|
RUMOBIL(počet) (od návštevníkov zo SR) |
612 086 |
610 485 |
-1 601 |
-0,26% |
|
PVMOBIL(počet) (od všetkých návštevníkov) |
419 221 868 |
444 006 449 |
24 784 581 |
5,91% |
|
PVMOBIL(počet) (od návštevníkov zo SR) |
370 443 822 |
381 830 190 |
11 386 368 |
3,07% |
|
*Reálni užívatelia zo Slovenska – počet užívateľov internetu zo Slovenska, ktorí navštívili aspoň jeden z webov zapojených do výskumu AIMmonitor v priebehu daného mesiaca.
Zdroj: AIMmonitor – IAB Slovakia, Gemius & Mediaresearch, jún a júl 2013.
Počet slovenských internetových užívateľov, navštevujúcich weby merané výskumom AIMmonitor z mobilných zariadení, presiahol v minulom mesiaci 610 tisíc a počet zobrazení stránok vykonaných z mobilných telefónov a tabletov dosiahol vyše 380 miliónov. Užívatelia z mobilných zariadení navštevujú najmä Zoznamovacie servery, komunitné weby, chaty a blogy, kde je viac ako polovica všetkých zobrazení stránok generovaných práve pomocou mobilných telefónov a tabletov. Vysokú návštevnosť z mobilných zariadení majú tiež Služby, mapy a cestovné poriadky (viac ako pätina všetkých zobrazení stránok) a IT servery (16%).
O výskume AIMmonitor
AIMmonitor je meraním návštevnosti členov Asociácie internetových médií a reklamných internetových médií, ktoré sa do projektu zapojili. Tento projekt bol oficiálne spustený v januári 2007. Zadávateľom tohto projektu je AIM a realizátorom projektu je spoločnosť MEDIARESEARCH, a. s. v spolupráci so spoločnosťou Gemius S.A. AIMmonitor poskytuje dáta ohľadne návštevnosti a sociodemografické dáta. AIMmonitor je slovenský variant výskumu gemiusAudience, jedného z kľúčových výskumov agentúry Gemius. Výskum prebieha v súčasnej dobe na 25 trhoch regiónu strednej a východnej Európy, severnej Afriky a Blízkeho východu a je hlavným a najdôveryhodnejším zdrojom informácií o návštevnosti internetu v týchto štátoch. Hlavnou výhodou štúdie gemiusAudience je ukazovateľ Real Users, ktorý poskytuje spoľahlivé výsledky týkajúce sa počtu reálnych užívateľov internetu na danom trhu. K tomu, aby výskum poskytoval čo najpresnejšie údaje, kombinuje site-centric a user-centric dáta s offline socio-demografickou štúdiou. Výsledky výskumu sú nepostrádateľným nástrojom pre média, vydavateľov, zadávateľov reklamy a analytikov.
O IAB Slovakia
IAB Slovakia je platformou ktorá podporuje rast interaktívneho reklamného trhu cez realizáciu kurzov, seminárov, konferencií, partnerstiev a komunikačných aktivít. Chráni záujmy internetového priemyslu tvorbou etických a právnych pravidiel internetovej reklamy a zvyšuje povedomie o internetovom reklamnom priemysle cez výskumy a edukáciu. Členmi IAB Slovakia sú vydavatelia, portály, mediálne skupiny, agentúry, mediálne agentúry a veríme, že onedlho aj inzerenti.
O spoločnosti Gemius
Gemius – medzinárodná výskumná agentúra, európsky líder v oblasti prieskumu internetu. Gemius, založený v Poľsku, pôsobí v 30-tich štátoch Európy a Blízkeho východu. Spoločnosť je inovátorom v oblasti hybridnej metodológie merania návštevnosti internetu, ktorá využíva kombináciu dát pochádzajúcich z výskumného panelu a výskumu site-centric, čo poskytuje veľmi spoľahlivé výsledky media plannerom (gemiusAudience). Spoločnosť ponúka profesionálne prieskumné riešenia a analytické a poradenské služby, od site-centric a user-centric štúdií až po technologicky pokročilé nástroje pre analýzu správania internetových užívateľov na vybraných webových stránkach (gemiusTraffic), socio-demografických profilov internetových užívateľov (gemiusProfile), kvality používania webových stránok (gemiusUsability) a efektivity internetových reklamných kampaní (gemiusEffect). Gemius tiež vykonáva prieskum týkajúci sa tém vyžiadaných zákazníkmi (gemiusAdHoc). Okrem vyššie zmienených výskumov, poskytuje Gemius tiež štúdie o správaní užívateľov prehliadajúcich multimediálny obsah online (gemiusStream) a nástroj pre okamžité meranie všetkých kliknutí užívateľov internetu na webovej stránke (gemiusHeatMap). Gemius poskytuje štandardy merania návštevnosti internetu a internetových aplikácií (gemiusAudience) takmer v polovici všetkých európskych krajín.
O spoločnosti MEDIARESEARCH
Mediaresearch Slovakia je dcérskou spoločnosťou výskumnej agentúry MEDIARESEARCH, a.s. pôsobiacej v Českej republike, s ktorou veľmi úzko spolupracujeme. Okrem klasických výskumov trhu sa sústreďujeme aj na rozsiahle a metodologicky a technologicky náročné mediálne výskumy. Na Slovensku od roku 2007 realizujeme Výskum návštevnosti internetu (AIMmonitor).Naša materská spoločnosť realizuje v Českej republike Meranie sledovanosti televízie (TV metre), Výskum návštevnosti internetu (NetMonitor) a Monitoring reklamných výdajov na internete (AdMonitoring) aj vo všetkých médiách (Admosphere). Sme odborníci na oblasť spracovania dát a štatistických analýz. Máme rozsiahle skúsenosti v oblasti vývoja software.
Izabela Urbanová
Zdroj: Gemius Slovakia