5.9 C
Bratislava
piatok, 29. novembra 2024

Spravodajstvo je najsledovanejšie, ale najviac času trávime na zoznamovacích a komunitných serveroch

Najčítanejšie

Výsledky AIMmonitoru za júl 2013 –  Webové stránky zapojené do projektu AIMmonitor navštívilo v júli 3 milióny slovenských a 800 tisíc zahraničných užívateľov. Slovenskí užívatelia vykonali na weboch meraných vo výskume takmer 1,5 miliardy zobrazení stránok z klasických PC a viac ako 380 miliónov z mobilných zariadení. 

Najnavštevovanejšími kategóriami webových stránok boli v júli Spravodajstvo a Služby, mapy a cestovné poriadky, pričom počet ich návštevníkov dosiahol takmer 2,3 milióna resp. 2,1 milióna RU. Naopak najviac času strávili slovenskí internetoví užívatelia využívaním komunikačnej funkcie internetu: na zoznamovacích serveroch a komunitných weboch strávili v siedmom mesiaci v priemere 4 hodiny a 40 minút na užívateľa.

Tab.1. Agregované ukazovatele webov zapojených do výskumu AIMmonitor – medzimesačné porovnanie výsledkov

Ukazovateľ

jún 2013

júl 2013

Zmena

Absolútna

Relatívna

Veľkosť internetovej populácie SR

3 175 964

3 185 922

9 958

0,31%

RUTOTAL(počet) (všetci návštevníci)

3 830 199

3 864 595

34 396

0,90%

RUTOTAL(počet) (návštevníci zo SR)

3 026 694

3 036 184

9 490

0,31%

PVTOTAL(počet) (od všetkých návštevníkov)

1 721 684 737

1 659 634 085

-62 050 652

-3,60%

PVTOTAL(počet) (od návštevníkov zo SR)

1 514 453 427

1 458 974 819

-55 478 608

-3,66%

RUMOBIL(počet) (od všetkých návštevníkov)

733 545

746 563

13 018

1,77%

RUMOBIL(počet) (od návštevníkov zo SR)

612 086

610 485

-1 601

-0,26%

PVMOBIL(počet) (od všetkých návštevníkov)

419 221 868

444 006 449

24 784 581

5,91%

PVMOBIL(počet) (od návštevníkov zo SR)

370 443 822

381 830 190

11 386 368

3,07%

*Reálni užívatelia zo Slovenska –  počet užívateľov internetu zo Slovenska, ktorí navštívili aspoň jeden z webov zapojených do výskumu AIMmonitor v priebehu daného mesiaca.

Zdroj: AIMmonitor – IAB Slovakia, Gemius & Mediaresearch, jún a júl 2013.

Počet slovenských internetových užívateľov, navštevujúcich weby merané výskumom AIMmonitor z mobilných zariadení, presiahol v minulom mesiaci 610 tisíc a počet zobrazení stránok vykonaných z mobilných telefónov a tabletov dosiahol vyše 380 miliónov. Užívatelia z mobilných zariadení navštevujú najmä Zoznamovacie servery, komunitné weby, chaty a blogy, kde je viac ako polovica všetkých zobrazení stránok generovaných práve pomocou mobilných telefónov a tabletov. Vysokú návštevnosť z mobilných zariadení majú tiež Služby, mapy a cestovné poriadky (viac ako pätina všetkých zobrazení stránok) a IT servery (16%). 

O výskume AIMmonitor 

AIMmonitor je meraním návštevnosti členov Asociácie internetových médií a reklamných internetových médií, ktoré sa do projektu zapojili. Tento projekt bol oficiálne spustený v januári 2007. Zadávateľom tohto projektu je AIM a realizátorom projektu je spoločnosť MEDIARESEARCH, a. s. v spolupráci so spoločnosťou Gemius S.A. AIMmonitor poskytuje dáta ohľadne návštevnosti a sociodemografické dáta. AIMmonitor je slovenský variant výskumu gemiusAudience, jedného z kľúčových výskumov agentúry Gemius. Výskum prebieha v súčasnej dobe na 25 trhoch regiónu strednej a východnej Európy, severnej Afriky a Blízkeho východu a je hlavným a najdôveryhodnejším zdrojom informácií o návštevnosti internetu v týchto štátoch. Hlavnou výhodou štúdie gemiusAudience je ukazovateľ Real Users, ktorý poskytuje spoľahlivé výsledky týkajúce sa počtu reálnych užívateľov internetu na danom trhu. K tomu, aby výskum poskytoval čo najpresnejšie údaje, kombinuje site-centric a user-centric dáta s offline socio-demografickou štúdiou. Výsledky výskumu sú nepostrádateľným nástrojom pre média, vydavateľov, zadávateľov reklamy a analytikov. 

O IAB Slovakia  

IAB Slovakia je platformou ktorá podporuje rast interaktívneho reklamného trhu cez realizáciu kurzov, seminárov, konferencií, partnerstiev a komunikačných aktivít. Chráni záujmy internetového priemyslu tvorbou etických a právnych pravidiel internetovej reklamy a  zvyšuje povedomie o internetovom reklamnom priemysle cez výskumy a edukáciu. Členmi IAB Slovakia sú vydavatelia, portály, mediálne skupiny, agentúry, mediálne agentúry a veríme, že onedlho aj inzerenti.

O spoločnosti Gemius

Gemius – medzinárodná výskumná agentúra, európsky líder v oblasti prieskumu internetu. Gemius, založený v Poľsku, pôsobí v 30-tich štátoch Európy a Blízkeho východu. Spoločnosť je inovátorom  v oblasti hybridnej metodológie merania návštevnosti internetu, ktorá využíva kombináciu dát pochádzajúcich z výskumného panelu a výskumu site-centric, čo poskytuje veľmi spoľahlivé výsledky media plannerom (gemiusAudience). Spoločnosť ponúka profesionálne prieskumné riešenia a analytické a poradenské služby, od site-centric a user-centric štúdií až po technologicky pokročilé nástroje pre analýzu správania internetových užívateľov na vybraných webových stránkach (gemiusTraffic), socio-demografických profilov internetových užívateľov (gemiusProfile), kvality používania webových stránok (gemiusUsability) a efektivity internetových reklamných kampaní (gemiusEffect). Gemius tiež vykonáva prieskum týkajúci sa tém vyžiadaných zákazníkmi (gemiusAdHoc). Okrem vyššie zmienených výskumov, poskytuje Gemius tiež štúdie o správaní užívateľov prehliadajúcich multimediálny obsah online (gemiusStream) a nástroj pre okamžité meranie všetkých kliknutí užívateľov internetu na webovej stránke (gemiusHeatMap). Gemius poskytuje štandardy merania návštevnosti internetu a internetových aplikácií (gemiusAudience) takmer v polovici všetkých európskych krajín.

O spoločnosti MEDIARESEARCH 

Mediaresearch Slovakia je dcérskou spoločnosťou výskumnej agentúry MEDIARESEARCH, a.s. pôsobiacej v Českej republike, s ktorou veľmi úzko spolupracujeme. Okrem klasických výskumov trhu sa sústreďujeme aj na rozsiahle a metodologicky a technologicky náročné mediálne výskumy. Na Slovensku od roku 2007 realizujeme Výskum návštevnosti internetu (AIMmonitor).Naša materská spoločnosť realizuje v Českej republike Meranie sledovanosti televízie (TV metre), Výskum návštevnosti internetu (NetMonitor) a Monitoring reklamných výdajov na internete (AdMonitoring) aj vo všetkých médiách (Admosphere). Sme odborníci na oblasť spracovania dát a štatistických analýz. Máme rozsiahle skúsenosti v oblasti vývoja software.

 

Izabela Urbanová

Zdroj: Gemius Slovakia

MediaHub.sk
MediaHub.sk
Mediahub.sk je mediálny portál, ktorý pôvodne vznikol v roku 2013 ako Masmediálne.info. Zaoberá sa masmediálnou a marketingovou komunikáciou. Jeho súčasťou do roku 2023 bol portál s televíznymi reklamami Spoty.mediahub.sk, ktorý vznikol v roku 2017. Portál Mediahub.sk sa začiatkom roku 2023 zlúčil s portálom BratislavskýVečerník.sk.

Ďalšie články

Aktuálne