5.1 C
Bratislava
piatok, 29. marca 2024

Mercedes-Benz G-éčko je ikona medzi off-roadmi!

Najčítanejšie

Mercedes-Benz triedy G má vedúcu pozíciu medzi terénnymi vozidlami.

Hoci bola trieda G v roku 1979 pôvodne navrhnutá predovšetkým ako vozidlo do náročných terénnych podmienok, prešla pozoruhodným vývojom. Mercedes-Benz terénneho špecialistu, sprvu zameraného na úžitkovú hodnotu, v priebehu 33 rokov zušľachtil prostredníctvom prvotriedneho interiéru a jazdných vlastností na spevnených cestách na vysokej úrovni prémiových sedanov zo Stuttgartu. Dnes sa trieda G považuje za top model medzi luxusnými terénnymi automobilmi a za zakladateľa génového fondu pre ďalšie úspešné SUV značky Mercedes-Benz. V posledných desaťročiach bola trieda G mnohokrát zvolená za terénne vozidlo roka.

Rozsiahle opatrenia tiež zabezpečujú, aby klasický terénny automobil aj v budúcnosti zostal triedou sám osebe v sektore off-roadov. K týmto opatreniam okrem iného patria kvalitné motory, luxusný interiér, ako aj exteriér v duchu nadčasového klasického dizajnu, ktorý sa od roku 1979 takmer nezmenil a z triedy G urobil ikonu automobilového štýlu.

[youtube height=“HEIGHT“ width=“WIDTH“]http://www.youtube.com/watch?v=K5gLawhRY8k&feature=youtu.be[/youtube]

 

Prístrojová doska a stredová konzola je s ovládacími prvkami a veľkorysými, exkluzívnymi ozdobnými prvkami. To zaisťuje svieži a prvotriedny vzhľad interiéru. Na prístrojovej doske medzi dvoma kruhovými prístrojmi vodič triedy G nájde farebný displej. Ďalšia veľká farebná obrazovka, umiestnená na dohľad v strede, je súčasťou systému COMAND Online s meničom na DVD a s ovládačom COMAND, ktorým sú sériovo vybavené všetky modely triedy G. Tento informačný a zábavný systém ponúka okrem iného aj pripojenie k internetu, navigáciu so špeciálnymi prídavnými funkciami na jazdu v teréne, hlasové ovládanie systému LINGUATRONIC, ako aj bezdrôtové pripojenie Bluetooth®.

G-Klasse (W 463) 2012

Aby sa zachoval charakter triedy G, boli aj v interiéri ponechané štýlotvorné prvky. Tak trieda G naďalej disponuje držadlom na strane spolujazdca, spínačmi troch uzávierok diferenciálu umiestnenými v zornom poli a zvýraznenými strieborným lakom, rovnako ako voliacou pákou v dolnej časti stredovej konzoly.

Na palube sú na želanie dodávané tiež bezpečnostné prvky DISTRONIC PLUS, asistent sledovania mŕtveho uhla a systém pomoci pri zaparkovaní PARKTRONIC s cúvacou kamerou. Kompletne prepracovaný systém ESP® má teraz stabilizáciu prívesu a funkciu HOLD.

Okrem už v sériovo veľmi kvalitnej výbave interiéru je na výber oveľa viac možností individualizácie z exkluzívneho programu designo.

G-Klasse (W 463) 2012

Moderné motory s veľkými výkonovými rezervami

Program motorov triedy G zahŕňa modely G 350 BlueTEC a G 500, obidva ako dlhé kombi, či G 500 ako kabriolet s krátkym rázvorom. Základnou verziou dlhého kombi je G 350 BlueTEC s dieselovým motorom V6 so zdvihovým objemom 2 987 ccm. Tento štvorventilový motor poskytuje výkon 155 kW (211 k) pri 3400 otáčkach za minútu a ponúka krútiaci moment 540 newtonmetrov v rozsahu od 1600 do 2400 otáčok za minútu.

Technológia BlueTEC vyvinutá spoločnosťou Mercedes-Benz minimalizuje emisie, najmä oxidov dusíka (NOx). G 350 BlueTEC pre ešte lepší účinok pracuje s aditívom AdBlue®, vodným roztokom močoviny, ktorý sa vstrekuje do prúdu spalín. Tankovanie AdBlue® sa uskutočňuje komfortne zvonku.

Alternatívou k dieselovému motoru je G 500 s výkonným 5,5-litrovým benzínovým motorom V8. Poskytuje výkon 285 kW (388 k) a ponúka mocný krútiaci moment 530 newtonmetrov. Rovnaký motor dodáva aj kabrioletu G 500 hojné výkonové rezervy v akejkoľvek situácii.

G-Klasse (W 463) 2012

G 350 BlueTEC a G 500 majú  už v sériovej výbave automatickú prevodovku 7G-TRONIC PLUS. Už šiesta generácia stupňových automatov vyvíjaných a vyrábaných značkou Mercedes-Benz od roku 1960 bola v porovnaní s predchodcom dôkladne prepracovaná a optimalizovaná, čo sa týka spotreby a komfortu.

Verzia G 63 AMG je s motorom V8 s dvoma turbodúchadlami (400 kW/544 k a krútiaci moment 760 Nm), ktorý je v sérii vybavený funkciou ECO štart – stop. Paletu motorov rozširuje G 65 AMG s motorom V12 s dvoma turbodúchadlami (450 kW/612 k a krútiaci moment 1000 Nm), ktorý z automobilu robí najvýkonnejšie sériové terénne vozidlo na svete.

G 350 BLUETEC (W 463) 2012

S prevahou v teréne

Technické vlastnosti triedy G sú stále vysoko cenené. Vďaka motorom s obrovským krútiacim momentom je luxusný terénny automobil vynikajúcim ťažným vozidlom a mimo ciest v neschodnom teréne ponúka, čiastočne zásluhou svojich troch elektronicky zapínateľných, 100-percentných uzávierok diferenciálu, rebrinového rámu a tuhých náprav, vlastnosti, ktoré si len ťažko hľadajú súpera.

Zdroj: Michal Žitný, Daimler, Mercedes-Benz Slovakia

Ďalšie články

Aktuálne