Obchodné reťazce sa spojili a spustili kampaň proti novej dani na potraviny

„Slovenská aliancia moderného obchodu chce aj konečným spotrebiteľom zrozumiteľnou formou vysvetliť, ako môže osobitný odvod ovplyvniť ich každodenné nákupy. V spolupráci s reklamnou agentúrou Respect APP sme preto pripravili reklamnú kampaň, v ktorej ukážeme, že osobitný odvod by sa mohol priamo či nepriamo prejaviť na cene každého jedného nákupu samotných spotrebiteľov,“ uviedol Martin Krajčovič, predseda Slovenskej aliancie moderného obchodu, ktorá združuje obchodné reťazce Billa, dm drogerie markt, Kaufland, Lidl, Metro, TERNO a Tesco.

Kľúčovým motívom kampane je rodina s 2 deťmi pri bežnom nákupe, ktorá zaplatí neželaný produkt – Daň z potravín. Samozrejme, produkt, teda daň z potravín, si rodinka neodnesie domov. Muž, ktorý im ho pridal k nákupu, si ho hneď po nablokovaní vloží do vrecka a odíde.

Ak návrh zákona o osobitnom odvode prejde bez zásadných zmien parlamentom, tento príbeh je jeden z možných dopadov nového zákona na každého obyvateľa Slovenska.

A ak by tento odvod obchody prepočítali v plnom rozsahu do cien potravín, tak priemerná 4-členná domácnosť by mohla po zavedení odvodu priamo či nepriamo zaplatiť ročne len na potravinách až o 84 eur. A táto suma ešte nezahŕňa sprievodné náklady rodiny spojené s cestovaním za nákupom potravín, ak by sa v jej bydlisku zatvoril obchod z ekonomických dôvodov.

„Hlavným motívom kampane je fiktívny nezmyselný produkt Daň z potravín, ktorá sa má stať súčasťou každého nákupu. Situácia z televízneho spotu pritom vychádza z bežného života, keď sa pri platení pomiešajú nákupy. Tento krát to však nedopadne dobre. Kampaň má fungovať ako alarm, aby sme neplatili za niečo, čo nechceme,“ predstavuje kampaň Peter Michalka, Respect APP.

Nový produkt Daň z potravín, s horkou príchuťou pre všetkých a príbeh rodiny bude súčasťou televíznej, printovej a online kampane a podrobnejšie sa téme osobitného odvodu venuje aj stránka www.NechcemeToZaplatit.sk.

Spotrebitelia, ktorí rovnako ako obchodníci, analytici či odborári nesúhlasia s týmto novoročným darčekom poslancov, môžu svoj názor vyjadriť vo verejnom hlasovaní.

(ts)

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu