7 C
Bratislava
sobota, 20. apríla 2024

Eurostat: 7 z 10 Európanov nakupuje online. Slovákov, ktorí nakupujú online pribúda

Najčítanejšie

Európanov, ktorí nakupujú cez internet, za posledných desať rokov výrazne pribudlo. V roku 2008 zhruba 50 % obyvateľov krajín Európskej únie, ktorí využívali internet, nakupovalo online. V roku 2018 sa tento podiel zvýšil na 69 %. Aj Slovákov, ktorí nakupujú online, z roka na rok pribúda.

Vlani až 70 % ľudí využívajúcich internet prostredníctvom neho aj nakúpilo. Pred desiatimi rokmi ich bola niečo vyše tretina. Vyplýva to z aktuálnych údajov Európskeho štatistického úradu Eurostat.

„Aj z našich prieskumov vyšlo, že Slováci prostredníctvom internetu nielen čoraz viac bankujú, ale aj nakupujú. Online obchody využívajú na nákup oblečenia, obuvi či rôznych doplnkov 56 % Slovákov, zhodne 56 %-tný podiel zaznamenala elektronika ako TV, počítače, tablety či smartfóny. Najmenej nakupujeme prostredníctvom internetu jedlo (16 %). Až 54 % Slovákov si nevie predstaviť, že by si práve jedlo objednávali online,“ povedala Lenka Buchláková, analytička Slovenskej sporiteľne.

Vyše polovica Slovákov nakupuje cez internet letenky alebo platí za hotel či iné cestovné položky. Rovnako vyše 50 % Slovákov uviedlo, že cez internet nakupuje knihy. Česi najčastejšie nakupujú online knihy (60 %), Maďari zase elektroniku (38 %).

V porovnaní s okolitými krajinami sme jasne lídrami v nakupovaní online. „Dokonca aj Rakúšania sú v tomto smere za nami. Súvisí to s tým, že Slováci radi využívajú zľavy, ktoré internetové obchody ponúkajú v porovnaní s kamennými obchodmi. Najmenej z okolitých krajín využívajú nakupovanie online Maďari, je ich len polovica z tých, ktorí sú na internete,“ doplnila Buchláková.

Nakupovanie na internete bolo za rok 2018 obzvlášť rozšírené v Spojenom kráľovstve (87%), Dánsku (86%), Švédsku a Holandsku (obe 84%). S podielom 82 % skončilo Nemecko na štvrtom mieste.

Najmenej populárne bolo online nakupovanie v rámci krajín EÚ za rok 2018, v Rumunsku len 26% užívateľov internetu kúpilo tovar alebo službu online. Aj tu však podiel nakupujúcich rastie, pred desiatimi rokmi ich ale bolo len 6 %.

Záujem o nákup online získal na obľube v Pobaltských štátoch. V rokoch 2008 až 2018 vzrástol podiel užívateľov internetu nakupujúcich online z 15 na 68% v Estónsku (+53 %) a Litve (+43 %) na súčasných 54 %.

Až dve tretiny používateľov internetu v EÚ, ktorí nakupovali online v predchádzajúcom roku, kupovali najmä oblečenie a športové potreby. Ide o 23 % nárast oproti roku 2008. Prudký nárast popularity bol zaznamenaný aj v prípade potravín. V roku 2008 objednával každý desiaty online zákazník potraviny. Tento podiel sa v roku 2018 zvýšil na 28 %.

(ts)

Reťazce.sk
Reťazce.sk
Reťazce.sk písali predovšetkým o maloobchode v Bratislave, sústredili sa na centrum Bratislavy a väčšinou na gastroscénu. Zaujímali sa predovšetkým o inovatívne nezávislé projekty. Projekt v rôznych podobách fungoval od roku 2009. Autorom a zodpovednou osobou za obsah bol Radoslav Augustín. V histórii na projekte spolupracovali i Lukáš Kočišek a Ivan Krasko. Redakcia Mediahub.sk od novembra 2018 na obsahu projektu pokračuje. Doménu Reťazce.sk sme získali od spoločnosti VisuArt, s.r.o. a stala sa súčasťou nášho projektu. Portál Reťazce.sk sa začiatkom roku 2023 zlúčil s portálom BratislavskýVečerník.sk.

Ďalšie články

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu

Aktuálne