Podľa Eurostatu až 60 % Európanov nakupuje online a na Slovensku je to len o 1 % menej. Patríme pritom ku krajinám s najväčším nárastom ľudí nakupujúcich cez internet.
Väčšina nákupov prebehne v poriadku, najčastejšie problémy súvisia s doručením tovaru. Pri neserióznych obchodníkoch tieto situácie končia často až na súdoch. Pomôcť môže aj moderné poistenie.
Medzinárodné štatistiky, podľa dát z Eurostatu ukazujú, že viac ako dve tretiny ľudí nakupujúcich online nezaznamenali pri nákupoch žiaden problém.
Približne 17 % už zažilo pomalšie dodanie tovaru, 11 % technické problémy s webstánkou e-shopu pri platení. „Aj napriek tomu, že drvivá väčšina nákupov prebehne veľmi ľahko a bezproblémovo, stretávame sa so situáciami, keď kupujúci reklamujú nedodaný či poškodený tovar. Takúto situáciu podľa štatistík zažil takmer každý desiaty nakupujúci,“ hovorí Slávek Mynář, produktový riaditeľ Slovenskej sporiteľne.
(ts, red)