9.4 C
Bratislava
sobota, 20. apríla 2024

Trnavské rádio rastie, medziročne mu stúpla počúvanosť

Najčítanejšie

Medziročný prieskum počúvanosti opäť zrealizovala sieť regionálnych rádií – RegioMedia. Ide už o tretí rok v rade za sebou, vďaka čomu je možné zachytiť aj vývoj počúvania rádií v regióne Trnavy. Prieskum pomáha analyzovať trh na území, v ktorom ho globálne prieskumy nezachytávajú v dostatočnom rozlíšení.

„V spolupráci s prieskumnou agentúrou AKO sme urobili opakovaný monitoring, s identickou vzorkou, na identickom území. Ukázala nám pomerne podrobný skríning rozhlasového trhu v Trnavskom regióne, navyše vieme využiť aj kumulované dáta,” hovorí Miriam Kittler, konateľka spoločnosti RegioMedia.

Kvantitatívny reprezentatívny prieskum bol realizovaný v polovici septembra tohto roku na vzorke 800 respondentov v okresoch Trnava, Hlohovec, Galanta a Piešťany. Respondenti nepoznali zadávateľa prieskumu.

Trnavské rádio si medziročne polepšilo. V spontánnej znalosti je podľa prieskumu jednotkou. Priamo v meste Trnava je na prvom mieste v znalosti s výsledkom 65,4%. Oproti predchádzajúcemu roku stúplo o 2%. Zároveň je v meste Trnava druhou najpočúvanejšou rozhlasovou stanicou, spomedzi všetkých poslucháčov rádií ho počúva každý tretí Trnavčan.

Medziročne si Trnavské rádio polepšilo o zhruba tisícku poslucháčov. Zaujímavosťou je, že v rámci Trnavského kraja v skúmaných okresoch sa už nachádza v prvej trojke rádií v parametri spontánna znalosť. Pozná ho 78 000 ľudí.

Takmer 45% poslucháčov Trnavského rádia tvorí ekonomicky najaktívnejšia skupina poslucháčov vo veku od 26 do 45 rokov, 77% poslucháčov Trnavského rádia je vo veku od 26 do 65 rokov.

Denne alebo viackrát do týždňa ho počúva 60% poslucháčov. Počúvanosť je v Trnavskom rádiu rozložená rovnomerne do 20.00 hodiny, pričom o niečo viac, než zvyšok dňa, je počúvané popoludnie.

Trnavské rádio ladí najviac poslucháčov v aute, potvrdilo to 57% respondentov dopytovaných v prieskume. V práci a doma ho počúva zhruba 58% poslucháčov. Prevádzky, kúpaliská, či fitnes centrá pritom uviedlo menej ako 5% opýtaných.

Trnavské rádio začalo vysielať 17. novembra 2017. Na jar získalo nové frekvencie, ktoré rozšíria jeho pokrytie v rámci ďalších regiónov Trnavského kraja až po Záhorie.

(ts)

MediaHub.sk
MediaHub.sk
Mediahub.sk je mediálny portál, ktorý pôvodne vznikol v roku 2013 ako Masmediálne.info. Zaoberá sa masmediálnou a marketingovou komunikáciou. Jeho súčasťou do roku 2023 bol portál s televíznymi reklamami Spoty.mediahub.sk, ktorý vznikol v roku 2017. Portál Mediahub.sk sa začiatkom roku 2023 zlúčil s portálom BratislavskýVečerník.sk.

Ďalšie články

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu

Aktuálne