Vo vydavateľstve News and Media Holding (NMH), ktoré vlastní finančná skupina Penta Investments, platí neoficiálna redakčná politika rozdeľujúca verejne činné osoby na „ÁNO“ a „NIE“. Redaktori by podľa interných poznámok mali preferovať pozitívne pokrývanie vybraných politikov a vyhýbať sa ich kritike. Informáciu pre Bratislavský Večerník potvrdil šéf obsahového oddelenia Content Hub NMH Peter Húska na stretnutí so šéfredaktorom Bratislavského Večerníka. Peter Húska háji záujmy Penty vo vydavateľstve NMH.
Zoznam „ÁNO“ obsahuje napríklad mená ako Robert Fico, Ľuboš Blaha, Andrej Danko, strana SNS, Tomáš Taraba, Peter Tóth, Peter Kotlár, Martina Šimkovičová, či Eduard Chmelár. Naopak, medzi „NIE“ patria Daniel Lipšic, Čurilovci, Pamela Záleská, Denník N, Matúš Šutaj Eštok, Peter Pellegrini, Igor Matovič, hnutie Slovensko, strana Demokrati, či strana Republika.
Zoznam bol podľa dostupných informácií určený pre externých redaktorov, ktorí pracujú v rámci tzv. Content Hubu – štruktúry NMH, kde autori nie sú súčasťou konkrétnej redakcie, ale píšu podľa zadania vedenia. Odmena za článok sa líši podľa rozsahu: do 1500 znakov je honorár 80 eur, pri 1500–3000 znakoch 130 eur, a najrozsiahlejšie texty sú honorované až sumou 200 eur. Za kalendárny mesiac má redaktor podľa rozpisu priniesť 60 článkov, čo predstavuje prekvapivý mesačný výstup len do 2500 eur.
Zaujímavé pozadie má aj samotný Peter Húska, ktorý v minulosti pôsobil ako šéf volebného tímu SDKÚ, niekoľkokrát sa pokúšal za túto stranu i kandidovať za komunálneho poslanca, či poslanca do NRSR. Je spájaný aj s PR agentúrou Arthur Media (kde v minulosti pôsobil) a kde je aktuálne konateľkou manželka Milana Krajniaka. Ten sa v minulosti dostal do parlamentu v strane Sme rodina aj vďaka, tomu že sa zviditeľnil ako bloger známy pod pseudonymom poslednykriziak.sk, ktorý ostro kritizoval Pentu a Jaroslava Haščáka.
Paradoxom je, že dnes práve Peter Húska háji záujmy Penty vo vydavateľstve NMH, čo sám v komunikácii so šéfredaktorom Bratislavského Večerníka osobne potvrdil.
Tieto poznámky, ktoré má Bratislavský Večerník k dispozícii, ukazujú, že vo vydavateľstve NMH môže dochádzať k zámernému výberu tém a osôb, o ktorých sa píše – alebo naopak, nepíše. Takéto selektívne prístupy v médiách môžu výrazne ovplyvňovať verejnú mienku a formovať obraz o politike podľa záujmov konkrétnych skupín.
Čitatelia médií NMH tak majú vopred selektívny prístup k témam, čím môžu médiá Penty výrazne ovplyvňovať verejnú mienku v prospech záujmov finančnej skupiny, keďže NMH patrí medzi najväčšie vydavateľstvo na Slovensku so silným mediálnym zásahom.
Prečítajte si tiež: