Art Directors Club Slovakia združuje najkreatívnejších ľudí na Slovensku už od roku 1996 a odteraz je členom ADC Europe.
Misiou ADC Slovakia je spájať, vyvolávať diskusiu a zvyšovať úroveň reklamy na Slovensku. Aktuálne má už 56 členov, spoluorganizuje národnú súťaž kreativity Zlatý klinec, v rámci AAA (Ad Award Association) je aj národným reprezentantom najprestížnejšej reklamej súťaže na svete Cannes Lions. Členovia ADC tvoria každý rok okrem poroty Zlatého klinca aj porotu Young Lions a študentskej súťaže Žiarovka, nominujú porotcov do poroty Golden Drum v Portoroži, či Hodnotenia mesačníka Stratégie a udeľujú svoju cenu ADC – Filip – vždy jednej významnej osobnosti slovenskej reklamy.
Členstvom v ADC Europe je jeho cieľ opäť o krok bližšie. Všetky zlaté práce z národnej súťaže automaticky postúpia do uznávanej súťaže ADCE Awards. Slovensko získa aj možnosť poslať tam 4 svojich porotcov.
Všetky víťazné práce aj Shortlisty budú taktiež prezentované v ADC Annual, pravidelnom iBooku predstavujúcom to najlepšie z európskej reklamy a dizajnu. Taktiež víťazné práce zo študentských súťaží zabojujú o štipendium na prestížnu Miami Ad School v súťažiach Best European Student of the Year a Best Young European Creative.
Kreatívcov zrejme najviac poteší možnosť zúčastniť sa THE CUP – Intercontinental Advertising Festival. Tento festival je prístupný iba pre finalistov regionálnych súťaží: AdFest z Ázie a Pacifiku, FIAP z latinských krajín a ADCE Awards spolu s Golden Drum z Európy.
„Tešíme sa z nových možností ale hlavne z príležitosti pridať sa k tým, ktorí formujú európsku reklamnú špičku.“ povedal Róbert Slovák, prezident ADC Slovakia, ktorý práve prezentuje aktivity slovenského ADC v estónskom Tallinne na ADC Europe Board meetingu.
Ivana Futrikaničová
Zdroj: ADC