Francúzska mediálna skupina Vivendi, ktorá vlastní hudobnú spoločnosť UNIVERSAL Music Group a aj mobilného operátora SFR, zaznamenala vlani pokles zisku, ale menší, ako jej predpovedali analytici. Vďačí za to predaju podielov v niektorých firmách a svojej brazílskej divízii. Informovala o tom agentúra Bloomberg.
Podľa hospodárskych výsledkov čistý zisk Vivendi vlani klesol o 9,7 % na 1,54 miliardy eur. Analytici, ktorých oslovila agentúra Bloomberg však mediálnej skupine predpovedali zisk v priemere 1,45 miliardy eur.
Tržby celej skupiny Vivendi sa v roku 2013 sa znížili o 2 % na 22,1 miliardy eur a mierne zaostali za odhadom trhu, ktorý očakával tržby v priemere 22,3 miliardy eur.
Vivendi vlani predala podiel v spoločnosti Activision Blizzard, ktorá sa venuje vývoju videohier, a tiež v marockej telekomunikačnej firme Marou Telecom za dohromady 14 miliárd USD (10,19 miliardy eur).
Skupina pripravuje oddelenie francúzskeho mobilného operátora SFR a chce sa sústrediť na svoju mediálnu divíziu. Vedenie Vivendi dostalo návrh na vytvorenie aliancie SFR s poskytovateľom káblových služieb Numericable Group.
Zdroj: TASR, Vivendi