2.8 C
Bratislava
piatok, 26. apríla 2024

Diváci sa sťažovali na reklamu spoločnosti Lidl so včielkou Majou

Najčítanejšie

Na Radu pre reklamu boli doručené viaceré sťažnosti divákov na reklamu spoločnosti Lidl agentúry Wiktor Leo Burnett v ktorej komunikujú výstavbu nových detských ihrísk Žihadielko.

Sťažovatelia namietali výraz „Najsamfasa“ použitý v reklamnom spote a sú toho názoru „že predmetné slovo nepatrí do reklamy, keďže jeho význam v prípade prekladu do maďarského jazyka má vulgárnu konotáciu“.

Rada pre reklamu ale vyhodnotila sťažnosť ako neopodstatnenú, keďže nie je v rozpore s ustanoveniami Kódexu:

„V danom prípade sa AK RPR nestotožnila s názorom sťažovateľov. Celkové správanie postavičiek v reklame je veselé a hravé a AK RPR si nemyslí, že reklama obsahuje zobrazenia alebo výrazové prostriedky, ktoré by mohli porušovať všeobecné normy mravnosti alebo slušnosti. V súvislosti s využitím výrazu „najsamfasa“, voči ktorému namietajú sťažovatelia, vychádzala AK RPR najmä zo skutočnosti, že predmetný výraz je prevzatou súčasťou slovenského jazyka a bežnou súčasťou slangového vyjadrovania sa aj mladých ľudí, vo význame, ktorý nie je vulgárny ani neslušný. V slovenskom jazyku má výraz význam, ktorý sa spája s pozitívnymi vyjadreniami (napr. dobrý, výborný, vynikajúci, skvelý…) a takto je nevyhnutné ho vnímať aj v kontexte spotu a celkového komunikačného posolstva reklamy. AK RPR je preto toho názoru, že zadávateľ pripravoval reklamu s pocitom zodpovednosti voči všetkým spotrebiteľom, vrátane detí a maloletých a reklamu nepovažuje za v rozpore s Kódexom,“ uviedla Rada pre reklamu.

Prečítajte si aj > Tvárou novej kampane spoločnosti Lidl sa stala Včielka Maja

Zdroj: Lidl
Zdroj: Lidl
Reťazce.sk
Reťazce.sk
Reťazce.sk písali predovšetkým o maloobchode v Bratislave, sústredili sa na centrum Bratislavy a väčšinou na gastroscénu. Zaujímali sa predovšetkým o inovatívne nezávislé projekty. Projekt v rôznych podobách fungoval od roku 2009. Autorom a zodpovednou osobou za obsah bol Radoslav Augustín. V histórii na projekte spolupracovali i Lukáš Kočišek a Ivan Krasko. Redakcia Mediahub.sk od novembra 2018 na obsahu projektu pokračuje. Doménu Reťazce.sk sme získali od spoločnosti VisuArt, s.r.o. a stala sa súčasťou nášho projektu. Portál Reťazce.sk sa začiatkom roku 2023 zlúčil s portálom BratislavskýVečerník.sk.

Ďalšie články

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu

Aktuálne