12.5 C
Bratislava
sobota, 18. mája 2024

Wasteless je nová technológia oceňovania tovaru, ktorá má zamedziť vyhadzovaniu potravín

Najčítanejšie

Každoročne sa na úrovni maloobchodných predajní nezmyslene vyhodí množstvo potravín, ktoré sa nestihnú predať v záručnej lehote. Technológia Wasteless má pomôcť odstrániť tento negatívny trend.

Pohyblivé ceny, ktorých konečná podoba sa odvíja od množstva faktorov ako dopyt, čas a podobne, je dnes úplnou samozrejmosťou napríklad pri rezervácii leteniek, rôznych iných cestovných lístkov či ubytovania.

Podobný nápad založený na pohyblivých cenách momentálne testuje spoločnosť Wasteless aj pri cenách potravín na trhu v USA. Informáciu o technológii priniesol portál digitaltrends.com.

Celá technológia je založená na digitálnom prepojení kódu RFID, ktorý by sa nachádzal na tovare, ale i cenovke na regáli, na ktorej by sa potom v závislosti od doby spotreby daného tovaru zobrazila jeho upravená cena.

Na cenovke sa zobrazujú dve rôzne ceny, jedna pre tovar, ktorý má dlhší dátum spotreby a jedna pre tovar, ktorého expirácia je kratšia.

Znamená to, že kartón s vajíčkami s dátumom spotreby končiacim o tri-štyri dni, bude zákazníka stáť menej ako tovar, ktorého konečný dátum spotreby je dva týždne.

Technológia neustále monitoruje stav zásob a informuje o situácii vedenie obchodu, ak je tovar v regáli príliš dlho automaticky na základe vyhodnotenia 43 faktorov (zásoby, dopyt, sviatky, čas…) vypočíta cenu, ktorá má priaznivý efekt pre obchodníka a v konečnom dôsledku aj pre spotrebiteľa.

Podobný systém uplatňujú predajcovia aj dnes, napríklad tak, že lepia na tovar s hraničnou spotrebou výrazné zľavové štítky alebo ho prekladajú na špeciálne miesta určené pre výpredajový tovar či tovar s končiacou zárukou.

Tento spôsob je ale vo veľkej miere „na pleciach“ predavačov, ktorí si musia ustriehnuť záručné doby na tovaroch a starať sa o to, aby boli včas precenené. Systém od spoločnosti Wasteless, ktorí je založený na digitalizácii a algoritmoch by výrazne uľahčil ich prácu.

Primárnym cieľom spoločnosti Wasteless, ale nie je odbremeniť predavačov. Touto technológiou chce docieliť rozumnejšie hospodárenie s potravinami a zamedzenie ich nezmyselnému vyhadzovaniu, a v konečnom dôsledku aj zvýšenie príjmov pre obchodníkov.

Zjednodušene povedané, cieľom je predať viac výrobkov za nižšiu cenu a zvýšiť tým zisk obchodníka ako keď predá menej tovaru vo vyššej cene, čím obchodníci v USA každoročne stratia až 57 miliárd dolárov.

Reťazce.sk
Reťazce.sk
Reťazce.sk písali predovšetkým o maloobchode v Bratislave, sústredili sa na centrum Bratislavy a väčšinou na gastroscénu. Zaujímali sa predovšetkým o inovatívne nezávislé projekty. Projekt v rôznych podobách fungoval od roku 2009. Autorom a zodpovednou osobou za obsah bol Radoslav Augustín. V histórii na projekte spolupracovali i Lukáš Kočišek a Ivan Krasko. Redakcia Mediahub.sk od novembra 2018 na obsahu projektu pokračuje. Doménu Reťazce.sk sme získali od spoločnosti VisuArt, s.r.o. a stala sa súčasťou nášho projektu. Portál Reťazce.sk sa začiatkom roku 2023 zlúčil s portálom BratislavskýVečerník.sk.

Ďalšie články

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu

Aktuálne