Každoročne sa na úrovni maloobchodných predajní nezmyslene vyhodí množstvo potravín, ktoré sa nestihnú predať v záručnej lehote. Technológia Wasteless má pomôcť odstrániť tento negatívny trend.
Pohyblivé ceny, ktorých konečná podoba sa odvíja od množstva faktorov ako dopyt, čas a podobne, je dnes úplnou samozrejmosťou napríklad pri rezervácii leteniek, rôznych iných cestovných lístkov či ubytovania.
Podobný nápad založený na pohyblivých cenách momentálne testuje spoločnosť Wasteless aj pri cenách potravín na trhu v USA. Informáciu o technológii priniesol portál digitaltrends.com.
Celá technológia je založená na digitálnom prepojení kódu RFID, ktorý by sa nachádzal na tovare, ale i cenovke na regáli, na ktorej by sa potom v závislosti od doby spotreby daného tovaru zobrazila jeho upravená cena.
Na cenovke sa zobrazujú dve rôzne ceny, jedna pre tovar, ktorý má dlhší dátum spotreby a jedna pre tovar, ktorého expirácia je kratšia.
Znamená to, že kartón s vajíčkami s dátumom spotreby končiacim o tri-štyri dni, bude zákazníka stáť menej ako tovar, ktorého konečný dátum spotreby je dva týždne.
Technológia neustále monitoruje stav zásob a informuje o situácii vedenie obchodu, ak je tovar v regáli príliš dlho automaticky na základe vyhodnotenia 43 faktorov (zásoby, dopyt, sviatky, čas…) vypočíta cenu, ktorá má priaznivý efekt pre obchodníka a v konečnom dôsledku aj pre spotrebiteľa.
Podobný systém uplatňujú predajcovia aj dnes, napríklad tak, že lepia na tovar s hraničnou spotrebou výrazné zľavové štítky alebo ho prekladajú na špeciálne miesta určené pre výpredajový tovar či tovar s končiacou zárukou.
Tento spôsob je ale vo veľkej miere „na pleciach“ predavačov, ktorí si musia ustriehnuť záručné doby na tovaroch a starať sa o to, aby boli včas precenené. Systém od spoločnosti Wasteless, ktorí je založený na digitalizácii a algoritmoch by výrazne uľahčil ich prácu.
Primárnym cieľom spoločnosti Wasteless, ale nie je odbremeniť predavačov. Touto technológiou chce docieliť rozumnejšie hospodárenie s potravinami a zamedzenie ich nezmyselnému vyhadzovaniu, a v konečnom dôsledku aj zvýšenie príjmov pre obchodníkov.
Zjednodušene povedané, cieľom je predať viac výrobkov za nižšiu cenu a zvýšiť tým zisk obchodníka ako keď predá menej tovaru vo vyššej cene, čím obchodníci v USA každoročne stratia až 57 miliárd dolárov.