7.2 C
Bratislava
piatok, 26. apríla 2024

Reťazce.sk: Kaufland a COOP Jednota majú v predajniach vystavených najviac slovenských výrobkov

Najčítanejšie

Podľa prieskumu GfK z júla 2019 má v priemere najviac vystavených slovenských výrobkov reťazec Kaufland, v priemere 6 000 kusov. Tento počet od roku 2016 neustále rastie. Spoločnosť GfK uskutočnila prieskum na vzorke 361 predajní obchodných reťazcov v celej Slovenskej republike.

Spoločnosť GfK sa zamerala na počet vystavení slovenských produktov v 32 tovarových kategóriách a 92 podkategóriách v reťazcoch Kaufland, Lidl, Tesco, CBA, Billa a COOP Jednota. Reťazec Kaufland vyšiel z prieskumu ako jasný líder s najvyšším priemerným počtom vystavených slovenských výrobkov (absolútny počet). V priemere ide o 5 908 kusov, čo je o 400 kusov viac ako minulý rok.

Percentuálny podiel vystavení slovenských produktov závisí od počtu vystavených slovenských produktov a od veľkosti predajnej plochy, čiže od šírky sortimentu. Hoci v priemere má Kaufland najväčší priemerný počet vystavených slovenských produktov, percentuálny podiel vystavení slovenských výrobkov je na úrovni 39%.

Percentuálne najviac vystavených slovenských výrobkov v meraných kategóriách má COOP Jednota a síce 54%, čo predstavuje 1 436 vystavení slovenských produktov. Z toho môžeme vidieť, že najviac vystavených slovenských výrobkov je v predajniach s najväčšou predajnou plochou. Percentuálny podiel je preto pri celkovej väčšej ponuke výrobkov skôr nižší.

„Výsledky nás veľmi tešia, keďže sústavná podpora slovenských dodávateľov je dlhoročnou súčasťou našej stratégie. V roku 2017 sme spustili projekt na podporu malých lokálnych výrobcov a dodávateľov, do ktorého sa mohli prihlásiť a ktorého výsledkom je dnes spolupráca s viac ako 60 z nich. Lokálne výrobky u nás zákazníci nájdu pod označením Zo Slovenska to najlepšie. V ponuke máme aj špeciálny slovenský produktový rad Z lásky k tradícii, ktorý zahŕňa produkty vyrobené podľa pôvodných slovenských receptúr z domácich surovín. Informáciu o tom, koľko slovenských výrobkov sme v jednotlivých predajniach za predchádzajúci mesiac predali, nájdu naši zákazníci na stojanoch, umiestnených pri vstupe do predajní,“ uviedla hovorkyňa spoločnosti Kaufland Lucia Langová.

Celkový priemerný podiel vystavení slovenských výrobkov dosiahol na Slovensku 38%, čo predstavuje v absolútnom počte 3 046 vystavení slovenských výrobkov. Hoci ide o medziročné zvýšenie o 420 vystavení slovenských produktov, oproti predchádzajúcemu roku je to pokles o 2,2 percentuálneho bodu. Hlavný dôvod poklesu je, že počas tohto roka došlo k nárastu počtu obchodov s vyšším podielom zahraničných výrobkov.

(ts)

MediaHub.sk
MediaHub.sk
Mediahub.sk je mediálny portál, ktorý pôvodne vznikol v roku 2013 ako Masmediálne.info. Zaoberá sa masmediálnou a marketingovou komunikáciou. Jeho súčasťou do roku 2023 bol portál s televíznymi reklamami Spoty.mediahub.sk, ktorý vznikol v roku 2017. Portál Mediahub.sk sa začiatkom roku 2023 zlúčil s portálom BratislavskýVečerník.sk.

Ďalšie články

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu

Aktuálne