Sociálna sieť Facebook je v poslednom období veľmi aktívna v prijímaní opatrení, ktoré majú napraviť jej povesť v oblasti dezinformácií, ale aj zneužívania osobných údajov používateľov.

Iniciatíva s názvom News Tab bude najnovším prírastkom sociálnej siete, má pomôcť pri výbere správ pre používateľov.

Facebook už čoskoro rozšíri svoje rady o zamestnancov, ktorí budú pomáhať pri výbere relevantných a aktuálnych informácií pre čitateľov. Šancu pracovať pre Facebook dostanú skúsení novinári pôsobiaci v rôznych oblastiach. Informáciu zverejnil The New York Times.

Tento tím bude zodpovedný za výber aktuálnych správ a najzaujímavejších príbehov, nebude však zodpovedný za iné redakčné povinnosti, ako napríklad úpravy titulkov, príbehov alebo písanie obsahu.

Ostatný obsah na News Tab sa bude zobrazovať prostredníctvom algoritmického výberu na základe toho aké stránky sledujú používatelia, aké sú ich interakcie, odbery a podobne.

„Naším cieľom v rámci News Tab je poskytnúť ľuďom personalizované a vysoko relevantné informácie,“ uviedla pre The New York Times Campbell Brown, vedúca pre partnerstvá v oblasti spravodajstva spoločnosti Facebook.

Spoločnosť systematicky pracuje na náprave svojej reputácie, chce aby bol Facebook miestom, kde používatelia nájdu dôveryhodné informácie zo spoľahlivých zdrojov.

Mení sa aj hlavný panel sociálnej siete News Feed, ktorý by mal zobrazovať menej obsahu od obchodníkov a naopak viac osobných interakcií medzi používateľmi.

Podľa The Wall Street Journal je sociálny a mediálny gigant Facebook ochotný spravodajským partnerom ako The Washington Post a Bloomberg platiť až 3 milióny dolárov ročne za licenčný obsah.

Podľa The New York Times bude News Tab od Facebooku takmer určite čeliť množstvu kritikov. Najmä v USA je Facebook obviňovaný z toho, že uprednostňuje vybrané politické strany pred ostatnými. Konzervatívci opakovane tvrdia, že technologické spoločnosti ako Facebook a Google podporujú reč republikánov.

Podľa výsledkov celoročného auditu, ktorý sa zaoberal tvrdeniami konzervatívnej zaujatosti naprieč Facebookom sa nepreukázala zaujatosť sociálnej siete voči konzervatívcom. Audit zrealizoval bývalý republikánsky senátor Jon Kyl. Konzervatívci, ale audit nepovažujú za objektívny.

News Tab nebude súčasťou News Feed. Test novej služby by mal byť spustený ešte do konca roka 2019.