Televízia Markíza pripravila vo štvrtok, 14. mája 2020, príjemné prekvapenie pre všetkých fanúšikov komediálneho seriálu Horná Dolná.
Do vysielania zaradila špeciálnu premiérovú epizódu s názvom Horná Dolná v karanténe, ktorá divákom ukázala, ako prežívajú domácu izoláciu obyvatelia najznámejšej seriálovej dedinky.
V strategickej cieľovej skupine 12-54 sa stala jednoznačne najsledovanejším nespravodajským programom dňa.
V tejto obchodne podstatnej cieľovej skupine dosiahla Horná Dolná v karanténe výborný rating 9,8 % a trhový podiel 25,0 %. Konkurenčné programy značne zaostali, relácia Inkognito zaznamenala na TV Joj v rovnakej cieľovej skupine trhový podiel 14,2 % a relácia Zlaté časy na Jednotke RTVS podiel na trhu 4,9 %.
Netradične natočený premiérový príbeh o tom, ako aj Hornú Dolnú ohrozuje nebezpečná nákaza, si vychutnalo celkovo 389-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Markíza bola silným trhovým lídrom aj s nasledujúcimi dvoma štandardnými epizódami Hornej Dolnej, prvá z nich dosiahla v cieľovej skupine 12-54 rating 8,6 % a trhový podiel 23,7 %, druhá rating 5,4 % a trhový podiel 21,7 %.
TV Joj výrazne podľahla s politickou diskusiou Na hrane (share 9,9 % v CS 12-54) a reláciou Sedem (share 7,1 % v CS 12-54), rovnako aj Jednotka RTVS s Mimoriadnymi správami (share 5,9 % v CS 12-54) a filmom Manželstvo s prestávkou (share 6,5 % v CS 12-54).
Celkovo najsledovanejším programom štvrtka sa v oboch hlavných cieľových skupinách stala relácia Počasie. V cieľovej skupine 12-54 dosiahla vysoko nadpriemerný rating 11,1 % a trhový podiel 31,8 %. Aktuálne informácie o počasí si nenechalo ujsť 654-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Tretie a štvrté miesto vo štvrtkovom rebríčku sledovanosti patrili ďalším večerným spravodajským reláciám Televízne noviny (rating 9,5 % / share 29,8 % v CS 12-54) a Športové noviny (rating 9,2 % / share 25,6 % v CS 12-54).
Súhrn najdôležitejších udalostí dňa si na Markíze pozrelo 557-tisíc a športový sumár 436-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Na obrazovkách televízie Doma výrazne zabodoval obľúbený turecký seriál Cennet, v čase vysielania bola včerajšia epizóda v oboch hlavných cieľových skupinách dokonca trojkou na trhu.
V rámci univerzálnej cieľovej skupiny 12+ seriál dorovnal svoj doposiaľ druhý najlepší výsledok, keď pritiahol k obrazovkám až 230-tisíc divákov. Aj v cieľovej skupine 12-54 obsadil prvé miesto v rebríčku sledovanosti menších staníc s nadpriemerným ratingom 2,7 % aj trhovým podielom 6,8 %.
Ďalšie dve priečky patrili nasledujúcemu seriálu Kúsok zo mňa (rating 2,1 % / share 6,1 % a rating 1,8 % / share 7,4 % v CS 12-54).
Skupina Markíza (Markíza, Doma, Dajto) bola vo štvrtok v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 silným trhovým lídrom celodenne (share 29,7 %) aj v prime-time 19:00-23:00 (share 34,3 %).
Dáta sú uvedené v meraní LIVE + VOSDAL + HOSTIA. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA
(ts)