Nielen veľké firmy, ale aj malí podnikatelia a živnostníci potrebujú prezentovať svoje služby a produkty, nadväzovať kontakty a mať vytvorené materiály, ktoré môžu v prípade potreby okamžite vytiahnuť a odovzdať ich potenciálnemu zákazníkovi alebo obchodnému partnerovi. Aj preto sú vizitky stále dôležitou výbavou, ktorá by nemala chýbať nikomu, kto to s podnikaním myslí vážne.
Malé podnikanie, obmedzený rozpočet. Čo s tým?
V začiatkoch podnikania sa často stáva, že rozpočet nie je veľký a cieľom je ušetriť čo najviac, vyhnúť sa zbytočným výdavkom a míňať len na to najnevyhnutnejšie. Avšak osobná prezentácia, reklamné predmety, ktoré vás predstavia v tom najlepšom svetle, nie je zrovna oblasť, kde by ste mali robiť kompromisy. Prvý dojem dvakrát neurobíte.
Aj tu je však možné výdavky trochu skresať, ak si grafický návrh do tlače pripravíte svojpomocne.
Ako si poradiť s grafickým návrhom?
Nie všetci máme estetické cítenie, to je bohužiaľ fakt. Nemusíte však vôbec byť ostrieľaný profesionálny grafik, aby ste vytvorili vizitky, ktoré budú vyzerať dostatočne reprezentatívne a dokonale splnia svoj účel. Využite bezplatné možnosti, čo vám pomôžu s vizuálnou stránkou a vďaka ktorým sa za vaše vizitky nebudete musieť hanbiť.
Predpripravené šablóny, do ktorých len vpíšete svoje kontaktné údaje, sú ideálnym riešením pre tých, ktorí si nemôžu dovoliť zaplatiť za prácu profesionála, no zároveň potrebujú efektný výsledok rýchlo a lacno. Je síce pravda, že asi nebudete jediný, kto má takéto vizitky, no vždy je možnosť si individuálne prispôsobiť napríklad farebnú schému a podobne a aspoň trochu sa odlíšiť.
Jednou z populárnych možností, kde nájdete množstvo rozmanitých šablón použiteľných pre rozličné odvetvia podnikania, je napríklad Canva. Stačí si vytvoriť účet a môžete začať s prezeraním a prispôsobovaním vhodných návrhov.
Dôležité informácie, ktoré na vizitke nesmú chýbať
Objavili ste šablónu, ktorá perfektne spĺňa vaše požiadavky na vzhľad? Teraz ju už zostáva len správne vyplniť. Dajte si záležať na tom, aby ste údaje, ktoré do šablóny vpisujete, zadali bez chyby. Preklep v telefónnom čísle nie je nič, čo by ste na svojej vizitke chceli. Vizitka by mala obsahovať všetky podstatné informácie: vaše meno, adresu prevádzky, kontaktné údaje ako telefón, e-mail, prípadne aj odkazy na sociálne siete a webovú stránku.
Vizitku sa neoplatí veľmi zahlcovať zbytočným textom, ak potrebujete, môžete na nej uviesť svoju funkciu, prípadne pár slovami priblížiť vaše podnikanie, aby obdarovaný získal predstavu, čomu sa venujete. Pozor tiež na gramatické chyby.
Kvalita tlače bez kompromisov
Tlač je oblasť, kde sa šetriť rozhodne neoplatí. Chcete predsa profesionálne vyzerajúce vizitky vytlačené na kvalitnom papieri, ktoré vydržia viac, než len jedno vytiahnutie z vizitkára. Navyše, vo vlastnej réžii by ste si len ťažko vytlačili vizitky lacnejšie, hoci sa môže zdať, že opak je pravdou. V bežnej kancelárii nemáte možnosť využiť rôzne povrchové zušľachtenia, ktoré vašu vizitku ozvláštnia, upozornia na tie najdôležitejšie prvky alebo zabezpečia jej lepšiu odolnosť a trvanlivosť.
Vyberte si z množstva papierov, odlíšte sa originálnym riešením, napríklad zaoblenými rohmi, parciálnym UV lakom či matnou alebo lesklou fóliou. Prezrite si všetky možnosti tlače na stránke https://justprint.sk/vizitka_ a už o niekoľko dní môžete v rukách držať silný marketingový nástroj, ktorý vám za málo peňazí prinesie veľa muziky.