Medusa, najväčšia slovenská gastronomická skupina, víta návrh na zníženie DPH na jedlo z 10 % na 5 %.
„Toto opatrenie nám umožní reagovať pozitívne na dlhodobo narastajúce náklady a zároveň priamo znížiť ceny niektorých obedových menu a jedál. To je náš verejný prísľub,“ hovorí CEO Medusa Peter Štecko.
DPH je dôležitou súčasťou konečnej ceny pre zákazníka. Jej zníženie, po covidových rokoch a raste cien energií, pomôže tisíckam, prevažne slovenských, majiteľov reštauračných prevádzok, státisícom ich zamestnancov a miliónom zákazníkov.
Medusa dlhodobo podporuje potrebu udržania nižšej sadzby DPH na jedlo, keďže vníma stravovanie reštauráciách, kantínach či v domovoch dôchodcov ako základnú každodennú potrebu, nie ako luxusný statok. Vzhľadom na dlhodobo vysokú DPH v slovenských reštauráciách, s výnimkou posledných dvoch rokov, ktoré preukázali mnohé pozitívne efekty nižšej sadzby, je toto opatrenie kľúčové pre udržateľnosť a rozvoj slovenskej gastronómie.
„Nižšia DPH nám umožní investovať do rozvoja našich služieb a „ustáť“ konsolidačné opatrenia, akými sú transakčná daň, vyššia daň z príjmu a podobne, bez toho, aby sa to negatívne prejavilo na odmenách našich zamestnancov či cenách pre zákazníkov,“ uzatvára Štecko.
Medusa je už viac ako 20 rokov lídrom v oblasti zážitkovej gastronómie na Slovensku a prevádzkovateľ viac ako 40 gastrozariadení na Slovensku, v Česku, Rakúsku a Spojených arabských emirátoch. Pre skupinu pracuje viac ako 1 100 zamestnancov.
Do siete skupiny Medusa patria značky Primi, Werk, Rio, Mint, La Pala, Como, Klubovňa, Kubu, Nox, Barrock, Trafo, Epic, Presto. Na základe franšízy aj značka wagamama. Skupina prevádzkuje aj samostatnú cateringovú divíziu Medusa Catering, unikátny vernostný program Medusacard či vlastnú vzdelávaciu platformu Medusa Academy. Závodné stravovanie zastrešuje pre také spoločnosti ako sú Volkswagen Slovakia alebo Amazon Slovakia.
(ts)