Poľský maloobchodný reťazec Biedronka, známy svojimi nízkymi cenami a širokým sortimentom, oznámil posun termínu otvorenia svojich prvých predajní na Slovensku. Pôvodne plánované otvorenie do konca roka 2024 sa presúva na prvý štvrťrok 2025.
Dôvody odkladu
Spoločnosť Jerónimo Martins, vlastník siete Biedronka, uviedla, že prípravný proces na vstup na nový trh je náročnejší, než sa očakávalo. „S cieľom zabezpečiť všetky formality súvisiace s procesom otvorenia vrátane potrebných licencií a aby sme sa riadne pripravili na začiatok prevádzky, predpokladáme otvorenie prvých predajní v prvom štvrťroku 2025,“ uviedla spoločnosť pre portál Aktuality.sk.
Plánované lokality
Prvé predajne Biedronka na Slovensku by sa mali otvoriť v mestách:
• Levice
• Nové Zámky
• Považská Bystrica
• Senica
• Zvolen
• Miloslavov pri Bratislave
Nedávno spoločnosť spustila aj slovenskú webovú stránku biedronka.sk, kde prezentuje svoju históriu a kariérne príležitosti pre záujemcov o prácu.
Očakávania na trhu
Vstup Biedronky na slovenský trh by mohol zvýšiť konkurenciu medzi maloobchodnými reťazcami, čo by potenciálne viedlo k lepším cenám a širšiemu sortimentu pre spotrebiteľov. Reťazec je v Poľsku obľúbený pre svoj dôraz na cenovú dostupnosť a pestrú ponuku potravín i nepotravinového tovaru.
Napriek posunu termínu otvorenia zostáva Biedronka odhodlaná vstúpiť na slovenský trh a priniesť slovenským zákazníkom svoje produkty a služby.
Reťazec Kaufland aktuálne v kampani reagoval na oneskorený vstup Biedronky na trh, reaguje wordingom, ale i vizuálne použitím prvku loga Biedronky:
Bedronka v predstihu predstavila na svojej stránke zatiaľ tri slovenské produkty, ktoré bude mať v ponuke za „nízke ceny každý deň,“ ako znie jej slogan: slovenský jogurt značky Fruvita, slovenskú tresku značky Marinero a slovenský syr značky Delikate.