Podľa informácií portálu Mediálne.sk tradičné médiá prechádzajú zásadnou transformáciou. Generálny riaditeľ vydavateľstva News and Media Holding (NMH) Michal Teplica v rozhovore uviedol, že médiá sa nachádzajú v „neustálom procese premeny“ a v súčasnosti čelia viacerým kľúčovým výzvam – od poklesu predaja tlače až po tlak digitálnych platforiem a politických či legislatívnych tlakov.
Napriek týmto výzvam Teplica zdôrazňuje, že konkurenčnou výhodou tradičných médií je produkcia lokálneho obsahu: „Tou konkurenčnou výhodou je výroba lokálneho obsahu, ktorý je relevantný pre územie, na ktorom pôsobia. Okrem toho je to aj sila lokálnych značiek, ktoré tradičné médiá budovali niekoľko desiatok rokov.“
Teplica tiež poukazuje na nespravodlivé rozdelenie reklamných príjmov medzi tvorcami obsahu a distribučnými platformami: „Preferencie používateľov sociálnych sietí budú vždy významne determinovať kroky sociálnych sietí, no nevyriešia problém nespravodlivosti rozdelenia reklamných príjmov medzi tými, ktorí obsah tvoria a tými, ktorí ho distribuujú. Tento „spor“ bude v najbližších rokoch ešte eskalovať kvôli nástupu AI.“
Čo sa týka umelej inteligencie (AI), Teplica ju vníma ako nástroj na zlepšenie efektivity tvorby obsahu: „V tomto smere je zrejmé, že AI dokáže zlepšovať efektivitu tvorby obsahu, automaticky to nemusí znamenať náhradu ľudských zdrojov.“