20.1 C
Bratislava
streda, 16. júla 2025

PR článok alebo súčasť stratégie? Haščákov rozhovor na Facebooku sprevádza vlna odporu

Najčítanejšie

Skupina Penta Investments tento týždeň zverejnila na sociálnej sieti Facebook sponzorovaný príspevok, v ktorom promuje rozsiahly rozhovor s Jaroslavom Haščákom – spoluzakladateľom a partnerom skupiny. Text vyšiel v ekonomickom týždenníku Trend, ktorého vlastníkom je práve Penta. Hoci príspevok pôsobí ako imidžová kampaň, reakcie verejnosti pod ním sú drvivou väčšinou negatívne.

Rozhovor, ktorý viedol šéfredaktor Trendu Ronald Ižip, sa venuje témam expanzie, regulácie či stratégie Penty. Už samotná forma však vyvoláva otázky o nezávislosti médií: hoci Trend vo svojom článku upozorňuje, že patrí do portfólia Penty, ide o jeden z mála prípadov, kedy PR výstup podnikateľa vzniká v médiu vlastnenej osobou, o ktorej sa píše. Celý rozhovor si možno prečítať tu.

Komentáre bez dozoru: „Hnus“, „Darebák“, „Zavrieť ho“

Zarážajúci je aj prístup Penty ku komunikácii: napriek tomu, že ide o sponzorovaný príspevok, komentárová sekcia pod statusom zostáva bez akéhokoľvek zásahu moderátora. Reakcie sledujúcich sú v ostrom kontraste s uhladeným tónom samotného príspevku – viacero používateľov reaguje výsmešne, pohoršene či až agresívne:

– „Ďalší poctivec“ (Maria Hoferová)
– „Treba mu zhabať majetok a zavrieť ho!“ (Jaro Liďo)
– „Darebák vycvičený v Rusku“ (Jaroslav Spanko)
– „ŠtBácky synko-chuj!“ (Dušan Heldi)
– „Gorilla so súdruhom Ficom“ (Ivan Bahurinsky)

Pribúdajú negatívne emotikony, čo naznačuje, že verejné vnímanie Penty – a najmä osoby Jaroslava Haščáka – ostáva silne polarizované.

Nezvládnutý online PR priestor?

Zverejňovanie reklamy bez následnej moderácie komentárov je v rozpore s elementárnymi pravidlami reputačného manažmentu. O to viac prekvapí, že takýto prešľap prichádza od jednej z najvplyvnejších investičných skupín v regióne, ktorá má s verejnou komunikáciou dlhoročné skúsenosti.

Hoci Haščák v rozhovore hovorí o cieli „posúvať Pentu na nové trhy“ a „rozširovať portfólio“, jeho výstup na sociálnej sieti skôr posilnil vnímanie nedôvery a rozporuplnosti, ktoré s touto značkou mnohí Slováci dlhodobo spájajú – nielen pre kauzu Gorila, ale aj pre široké pôsobenie Penty v zdravotníctve, médiách a realitách.

Ak mala byť táto reklama pokusom o zlepšenie imidžu, výsledok je zatiaľ kontraproduktívny. Sociálne siete majú pamäť – a verejnosť, zdá sa, tiež.

Prečítajte si tiež:

NMH má zoznam zakázaných a preferovaných osôb. Peter Húska potvrdil vplyv Penty na obsah

Marián Luha
Marián Luhahttp://www.racianskyvecernik.sk
Som šéfredaktorom portálov Bratislavský Večerník a Račiansky Večerník. Vyštudoval som masmédiá na univerzitách na Slovensku a v Česku a pôsobil som vo viacerých printových aj online médiách. Vediem tiež weby Mediahub.sk a Retazce.sk, ktoré sa začiatkom roka 2023 zlúčili pod portál Bratislavský Večerník. Okrem online portálov vydávam aj printové noviny Račiansky Večerník a Novomestský Večerník. Žijem v Rači – najkrajšej mestskej časti Bratislavy. Vaše tipy na články mi môžete poslať na e-mail: marian@luha.sk. Ďakujem. Články o Rači nájdete > TU Podporte našu prácu cez PayPal

Ďalšie články

Aktuálne