Agentúra TNS Slovakia realizuje prieskum o obchodných reťazcoch pravidelne každý rok. Aktuálny prieskum sa uskutočnil v máji tohto roku na reprezentatívnej vzorke 1000 respondentov a okrem iného zisťoval, v ktorých predajniach sa nakupuje najvýhodnejšie, v ktorých predajniach sa najlepšie orientuje, prípadne ktoré predajne ponúkajú najčerstvejšie výrobky.
Lidl (38%) a Kaufland (35%) patria medzi tie obchodné reťazce, kde Slováci najradšej nakupujú.
Slováci najvýhodnejšie nakúpia v Kauflande. Myslí si to tretina (35%) obyvateľov Slovenska, hlavne muži, ľudia vo veku 40-49 rokov, ľudia z miest s počtom obyvateľov 20 000 – 100 000 a obyvatelia Košického kraja.
Podľa necelej tretiny ľudí (31%) sa najvýhodnejšie nákupy robia v Lidli, ktorý si v porovnaní s minulými rokmi mierne polepšil.
Naopak, v porovnaní s minulosťou si pohoršilo Tesco. V súčasnosti len 15% spotrebiteľov tvrdí, že ich rovnaký nákup vyjde najvýhodnejšie práve v tomto obchodnom reťazci.
Lidl (38%) a Kaufland (35%) patria zároveň medzi tie obchodné reťazce, kde Slováci najradšej nakupujú. Je to aj kvôli tomu, že práve v týchto reťazcoch sa dajú urobiť najvýhodnejšie nákupy. A tiež kvôli orientácii v predajni, personálu či celkovej atmosfére predajne.
V sieti Tesco rada nakupuje necelá tretina (29%) ľudí. 18% chodí rado aj do predajne Coop Jednota a 12% do Billy.
Medzi najdôležitejšie atribúty, na základe ktorých si spotrebitelia vyberajú obchodný reťazec, patria: prijateľné ceny (86%), čerstvosť (85%) a kvalita produktov (83%) a čistota predajne (79%).
Privátne značky obchodných reťazcov sú dôležité len pre približne tretinu (38%) zákazníkov.
zdroj: TNS Slovakia, máj 2015, N = 996
respondenti mohli uviesť viacero odpovedí
zdroj: TNS Slovakia, máj 2015, N = 1000