17 C
Bratislava
utorok, 7. mája 2024

Prieskum: V ktorých obchodných reťazcoch nakupujú Slováci najviac

Najčítanejšie

Agentúra TNS Slovakia realizuje prieskum o obchodných reťazcoch pravidelne každý rok. Aktuálny prieskum sa uskutočnil v máji tohto roku na reprezentatívnej vzorke 1000 respondentov a okrem iného zisťoval, v ktorých predajniach sa nakupuje najvýhodnejšie, v ktorých predajniach sa najlepšie orientuje, prípadne ktoré predajne ponúkajú najčerstvejšie výrobky.

Lidl (38%) a Kaufland (35%) patria medzi tie obchodné reťazce, kde Slováci najradšej nakupujú.

Slováci najvýhodnejšie nakúpia v Kauflande. Myslí si to tretina (35%) obyvateľov Slovenska, hlavne muži, ľudia vo veku 40-49 rokov, ľudia z miest s počtom obyvateľov 20 000 – 100 000 a obyvatelia Košického kraja.

Podľa necelej tretiny ľudí (31%) sa najvýhodnejšie nákupy robia v Lidli, ktorý si v porovnaní s minulými rokmi mierne polepšil.

Naopak, v porovnaní s minulosťou si pohoršilo Tesco. V súčasnosti len 15% spotrebiteľov tvrdí, že ich rovnaký nákup vyjde najvýhodnejšie práve v tomto obchodnom reťazci.

Lidl (38%) a Kaufland (35%) patria zároveň medzi tie obchodné reťazce, kde Slováci najradšej nakupujú. Je to aj kvôli tomu, že práve v týchto reťazcoch sa dajú urobiť najvýhodnejšie nákupy. A tiež kvôli orientácii v predajni, personálu či celkovej atmosfére predajne.

V sieti Tesco rada nakupuje necelá tretina (29%) ľudí. 18% chodí rado aj do predajne Coop Jednota a 12% do Billy.

Medzi najdôležitejšie atribúty, na základe ktorých si spotrebitelia vyberajú obchodný reťazec, patria: prijateľné ceny (86%), čerstvosť (85%) a kvalita produktov (83%) a čistota predajne (79%).

Privátne značky obchodných reťazcov sú dôležité len pre približne tretinu (38%) zákazníkov.

Hitparáda obchodných reťazcov očami Slovákov - Najvýhodnejšie

zdroj: TNS Slovakia, máj 2015, N = 996
respondenti mohli uviesť viacero odpovedí

Hitparáda obchodných reťazcov očami Slovákov - Najradšej

zdroj: TNS Slovakia, máj 2015, N = 1000

MediaHub.sk
MediaHub.sk
Mediahub.sk je mediálny portál, ktorý pôvodne vznikol v roku 2013 ako Masmediálne.info. Zaoberá sa masmediálnou a marketingovou komunikáciou. Jeho súčasťou do roku 2023 bol portál s televíznymi reklamami Spoty.mediahub.sk, ktorý vznikol v roku 2017. Portál Mediahub.sk sa začiatkom roku 2023 zlúčil s portálom BratislavskýVečerník.sk.

Ďalšie články

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu

Aktuálne