11.3 C
Bratislava
piatok, 19. apríla 2024

Svetová premiéra vozidla ŠKODA Octavia Combi v Ženeve

Najčítanejšie

Octavia_CombiŠKODA AUTO pokračuje aj v roku 2013 vo svojej modelovej ofenzíve. Na autosalóne v Ženeve predstavuje značka vo svetovej premiére novú generáciu modelu ŠKODA Octavia Combi v prevedení s pohonom predných aj všetkých štyroch kolies. Výstavnú premiéru na brehu Ženevského jazera má tiež ŠKODA Octavia. S treťou generáciou obľúbeného modelu chce ŠKODA AUTO ešte viac posilniť svoju medzinárodnú pozíciu a pokračovať v predajných úspechoch. V roku 2012 dosiahla automobilka nový predajný rekord, keď zákazníkom dodala 939 200 vozidiel (nárast o 6,8 % oproti roku 2011). Na tomto úspechu mala veľký podiel práve Octavia.

„Octavia je synonymom pre značku ŠKODA – je naším kľúčovým modelom,“ hovorí predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Len niekoľko týždňov po svetovej premiére nového vozidla Octavia predstavujeme v Ženeve ďalších členov rodiny – modely Octavia Combi a Octavia Combi 4 × 4. Rovnako ako liftback, aj kombi predstavuje v každom ohľade veľký posun vpred. V triede kompaktných kombi stanovuje tretia generácia nášho bestselleru nové štandardy v oblasti priestrannosti, kvality, dizajnu, techniky a pomeru ceny a ponúkanej hodnoty. Inými slovami, za cenu bežnú v kompaktnom segmente ponúka prednosti vozidla strednej triedy. S novými modelmi ŠKODA Octavia – rovnako ako s našou širokou, modernou modelovou paletou – máme dobrú východiskovú pozíciu pre to, aby sme aj za súčasnej komplikovanej situácie ďalej posilňovali našu medzinárodnú pôsobnosť,“ hovorí Prof. Vahland.

Pre úspech radu ŠKODA Octavia a celej značky má kombi veľký význam. Na jeho konto pripadá viac než tretina zo všetkých 3,8 milióna vozidiel Octavia, ktoré boli doteraz na celom svete predané. Najmä v Európe sa ŠKODA Octavia Combi od svojho uvedenia na trh v roku 1998 stala bestsellerom. V roku 2012 pripadlo 23,7 % všetkých európskych predajov značky na model ŠKODA Octavia Combi, v západnej Európe dokonca 25,2 %. V Nemecku, najväčšom európskom a po Číne druhom najväčšom trhu značky ŠKODA na svete, sa kombi na predajoch radu Octavia v roku 2012 podieľalo viac ako 92 %. So 42 200 registrovanými vozidlami bola ŠKODA Octavia Combi v Nemecku v minulom roku najpredávanejším dovážaným vozidlom. Vo Švajčiarsku sa stal model Octavia Combi v roku 2012 s 9 446 dodanými vozidlami jednotkou v kategórii automobilov s karosériou kombi.

ŠKODA Octavia Combi stanovuje meradlá v triede

Či už s pohonom predných kolies, alebo vo verzii 4 × 4, nová Octavia Combi skvele symbolizuje hodnoty značky ŠKODA. Ponúka nadčasovo elegantný dizajn, veľkorysú ponuku priestoru pre posádku a jej batožinu, kvalitu, precízne spracovanie, množstvo „Simply Clever“ detailov, modernú techniku a vynikajúci pomer ceny a ponúkanej hodnoty. „Nová ŠKODA Octavia Combi je skvelým obohatením segmentu kompaktných kombi,“ hovorí Werner Eichhorn, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO za oblasť predaja a marketingu. „V tomto vozidle sa dokonale snúbi vysoká funkčnosť s dynamikou a eleganciou. Je správnou odpoveďou na zvýšené požiadavky zákazníkov v tejto triede, ktorá silne rastie ako v celosvetovom meradle, tak hlavne v Európe,“ hovorí Eichhorn.

Nová ŠKODA Octavia Combi nevyrástla len v porovnaní so svojou predchodkyňou. V otázke priestrannosti stanovuje nové štandardy aj vo svojej triede. Objem batožinového priestoru sa medzigeneračne zväčšil o päť litrov na celkových 610 litrov. Rozdiel oproti novému liftbacku je dvadsať litrov. V prípade, že sa sklopia operadlá zadných sedadiel, zväčší sa objem batožinového priestoru dokonca na 1 740 litrov (Octavia Combi II: 1 655 litrov). K tomu je nutné pripočítať aj množstvo „Simply Clever“ prvkov, okrem iného napríklad tzv. medzipodlahu v batožinovom priestore, ktorú možno variabilne usporiadať.

Dynamický a nadčasovo elegantný je aj dizajn. Automobil zaujme svojou čistotou, precíznosťou a dokonalými proporciami. Navyše, nová ŠKODA Octavia Combi ponúka najmodernejšie technológie. O bezpečnosť sa stará rad elektronických asistenčných systémov, o pohodu na palube zasa početné elektronické komfortné a navigačné systémy a systémy infotainmentu. Novo vyvinuté motory majú až o 17 % nižšiu spotrebu ako motory predchádzajúcej generácie. Ich ponuka pre model Octavia Combi zahŕňa štyri zážihové a štyri vznetové motory. Medzi nimi nechýba verzia GreenLine so zníženou spotrebou a emisiami CO2 vo výške len 87 g/km. Pre model Octavia Combi 4 × 4 sú v ponuke tri agregáty. Táto verzia je vybavená pohonom všetkých kolies systémom s medzinápravovou spojkou Haldex piatej generácie.

Rastová stratégia 2018 je naďalej úspešná – rekordný predaj v roku 2012

Nová ŠKODA Octavia je jedným z hlavných pilierov Rastovej stratégie ŠKODA. Do roku 2018 chce automobilka zvýšiť svoje celosvetové predaje na minimálne 1,5 milióna vozidiel ročne. Za týmto účelom odštartovala česká značka najväčšiu modelovú ofenzívu svojej histórie. Len v posledných dvanástich mesiacoch uviedla automobilka na trh tri úplne novo vyvinuté vozidlá, a to novú generáciu radu Octavia a modely Citigo a Rapid. „Do roku 2015 predstavíme každých šesť mesiacov jeden nový alebo prepracovaný automobil značky ŠKODA,“ hovorí profesor Vahland. „Naša modelová ofenzíva je najlepším receptom proti slabým trhom.“ S celkovo 939 200 predanými vozidlami dosiahla ŠKODA v roku 2012 nový predajný rekord. V porovnaní s rokom 2011 vzrástli dodávky zákazníkom o 6,8 %.

Rok 2013 v znamení modelovej ofenzívy – v centre pozornosti sú rastové trhy

Rok 2013 je pre značku ŠKODA v znamení modelovej ofenzívy. ŠKODA AUTO v tomto roku predstaví celkovo osem nových alebo prepracovaných vozidiel. Prvá polovica roka bude pre českú automobilku v znamení nábehu výroby a začiatku predaja novej generácie modelového radu Octavia. Tento rok chce pritom ŠKODA AUTO využiť na to, aby svoju pozíciu na medzinárodnom trhu ďalej posilnila. „Automobilový rok 2013 celkovo nebude jednoduchý,“ hovorí Winfried Vahland. „Napriek tomu budeme udržiavať vysoké tempo a aj v ekonomicky náročnom období budeme naďalej pokračovať v našej rastovej stratégii.“

Nové atraktívne akčné modely: Fabia Combi Monte Carlo a Roomster Noire

Modelovú ofenzívu značky ŠKODA podporia aj nové, atraktívne akčné modely. V Ženeve automobilka prvýkrát predstaví akčné modely ŠKODA Fabia Combi Monte Carlo a ŠKODA Roomster Noire.

ŠKODA Fabia Combi Monte Carlo je pripomienkou 112-ročnej úspešnej športovej tradície českej značky. Nové kombi dopĺňa doterajšiu ponuku rovnako pomenovaného hatchbacku. Vychádza z verzie výbavy Ambiente, ktorú rozširuje o dynamické prvky. Poznávacím znamením vozidla je športový podvozok v kombinácii s čiernymi 16‘‘ kolesami Comet a čiernym plastovým lemovaním pozdĺž spodnej časti vozidla. Do čierna sú ladené aj B-stĺpiky, optika predných svetlometov, maska chladiča a vonkajšie spätné zrkadlá či strešný nosič. Línia strechy končí veľký zadným spojlerom. Okná majú vyšší stupeň zatmavenia (SUNSET). Pre akčný model Fabia Combi Monte Carlo je v ponuke osem farieb: červená Corrida, strieborná Brilliant, biela Candy, čierna Magic, béžová Cappuccino, žltá Sprint, sivá Steel a modrá Race. Pre vozidlo sú k dispozícii všetky aktuálne motorizácie modelu Fabia Ambiente. V interiéri zaujmú športové sedadlá v čiernočervenom dizajne. Strop a podlaha sú čierne. Okrem toho má Fabia Monte Carlo Combi tiež malý kožený paket – trojramenný volant, rukoväť ručnej brzdy a hlavica radiacej páky sú potiahnuté perforovanou kožou s červeným obšitím. Prahové lišty a kryty pedálov sú z nerezovej ocele.

Premiéru v Ženeve bude mať tiež nový akčný model ŠKODA Roomster Noire. Základom je verzia výbavy Ambition, vrátane palety motorizácií. Ako prezrádza názov akčného modelu, prím na voze hrá čierna farba. Roomster Noire je posadený na 16‘‘ kolesách Comet z ľahkej zliatiny v čiernom prevedení. Rovnaký odtieň má aj optika predných hlavných a hmlových svetlometov. Čierno lakovaná je potom maska chladiča, vonkajšie spätné zrkadlá, spojler predného nárazníka alebo difúzor vzadu. Sklá od B-stĺpikov dozadu majú vyšší stupeň tónovania SUNSET. V ponuke je päť farebných odtieňov: červená Corrida, strieborná Brilliant, biela Candy a béžová Cappuccino voliteľne v kombinácii s čiernou strechou, alebo vozidlo kompletne v metalickej farbe čierna Magic s perleťovým efektom. Prevedenie interiéru akčného modelu ŠKODA Roomster Noire má veľa prvkov spoločných s modelom Fabia Combi Monte Carlo, predovšetkým čierno-červené športové sedadlá či malý kožený paket (trojramenný volant, rukoväť ručnej brzdy a hlavica radiacej páky) s perforovanou kožou a červeným obšitím. Tiež predné prahové lišty a kryty pedálov sú z nerezovej ocele.

Investície doma aj vo svete

V rámci svojich rastových plánov investuje ŠKODA AUTO na medzinárodných trhoch, ale aj doma v Českej republike. Vo svetovom kontexte automobilka vsádza predovšetkým na rastové trhy Ruska, Indie a Číny. V Rusku sa už niekoľko týždňov vyrába kompaktné SUV ŠKODA Yeti v závode spoločnosti GAZ v Nižnom Novgorode. V budúcnosti sa tu bude vyrábať aj nová ŠKODA Octavia pre ruský trh. Začiatok výroby je plánovaný na polovicu roku 2013. Od jari 2014 je navyše plánovaná aj výroba nového modelu ŠKODA Rapid pre Rusko. V Indii schádza z linky vo výrobnom závode v Pune od konca roku 2011 okrem iného aj miestny variant kompaktného sedanu Rapid. V Číne sa výroba čínskej verzie modelu Rapid rozbehne tento rok, neskôr bude nasledovať aj nová generácia modelu ŠKODA Octavia.

Automobilka významne investuje aj do výrobných závodov v Českej republike. Pred niekoľkými mesiacmi bol položený základný kameň pre rozšírenie existujúceho technologického a vývojového centra v mladoboleslavskej Česane. Vysoké investície boli vynaložené aj do oblasti výroby. Pre modely Rapid a Octavia boli zmodernizované a rozšírené veľké časti výrobných prevádzok v hlavnom závode v Mladej Boleslavi. V závode vo Vrchlabí vyrába ŠKODA AUTO od polovice októbra 2012 dvojspojkové prevodovky DSG pre potreby koncernu Volkswagen. Počas uplynulého roka boli existujúce priestory prebudované do podoby závodu vybaveného špičkovými technológiami.

Motoršport: ŠKODA štartuje v majstrovstvách WRC-2 a v Majstrovstvách Európy v automobilových súťažiach

Na plný plyn ide ŠKODA AUTO v motoristickom športe so súťažnými špeciálmi ŠKODA Fabia Super 2000. Na úvod sezóny série WRC-2 2013 vyhrala nemecká posádka Sepp Wiegand/Frank Christian legendárnu Rally Monte Carlo. Na pozícii továrenských jazdcov vo vybraných súťažiach série WRC-2 hája farby tímu ŠKODA Motorsport Fíni Esapekka Lappi a Janne Ferm. Druhú továrenskú posádku tvoria rovnako ako doteraz, Jan Kopecký a Pavel Dresler, ktorí nastúpia na štart vybraných pretekov série European Rally Championship (ERC).

Sezóna 2012 bola jednou z najúspešnejších v histórii tímu ŠKODA Motorsport. Tretíkrát za sebou vyhral tím titul majstra IRC v hodnotení značiek. ŠKODA sa tak stala najúspešnejšou značkou v histórii šampionátu. Taktiež tretíkrát v poradí si pilot vozidla ŠKODA Fabia Super 2000 prišiel pre titul Majstra IRC v hodnotení jazdcov. Tentoraz to bol Andreas Mikelsen. Továrenský jazdec značky ŠKODA Juho Hänninen sa so svojím navigátorom Mikkom Markkulom stali už pred záverečnými pretekmi majstrami Európy v automobilových súťažiach. Víťazstvo v ázijsko-pacifických majstrovstvách APRC bolo pre značku ŠKODA ďalším z vrcholov mimoriadne úspešnej pretekárskej sezóny 2012. K tomu je nutné pripočítať ešte šesť majstrovských titulov v národných šampionátoch (Česká republika, Rakúsko, Nemecko, Slovinsko, Turecko a Bulharsko).

ŠKODA AUTO na 83. medzinárodnom autosalóne 2013 v Ženeve:

​Expozície ŠKODA AUTO: výstavisko PALEXPO, hala 2, stánok 2 160
​Plocha expozície: 2 000 m2 na dvoch podlažiach
​Tlačová konferencia značky ŠKODA: 5.3.2013, 10:00 hod.
​Počet vystavovaných vozidiel ŠKODA prvý tlačový deň:
10 vozidiel (výhradne nová ŠKODA Octavia: 6× Octavia, 2× Octavia Combi, 2× Octavia Combi 4 × 4)
​Počet vystavovaných vozidiel ŠKODA druhý tlačový deň: 13 vozidiel (3× Octavia, 2× Octavia Combi, 2× Rapid, 2× Citigo, 1× Yeti L&K, 1× Superb Combi L&K, 1× Fabia Combi Monte Carlo, 1× Roomster Noire)
​Počet vystavovaných vozidiel ŠKODA počas dní pre verejnosť: 13 vozidiel (2× Octavia, 2× Octavia Combi, 1× Octavia Combi 4 × 4, 2× Rapid, 2× Citigo, 1× Yeti L&K, 1× Superb Combi L&K, 1× Fabia Combi Monte Carlo, 1× Roomster Noire)
​Tlačové dni: 5.3. – 6.3.2013
​Dni pre verejnosť: 8.3. – 17.3.2013

Lucia Busquet, PR manager

ŠKODA AUTO SLOVENSKO s.r.o.

3/4/2013

MediaHub.sk
MediaHub.sk
Mediahub.sk je mediálny portál, ktorý pôvodne vznikol v roku 2013 ako Masmediálne.info. Zaoberá sa masmediálnou a marketingovou komunikáciou. Jeho súčasťou do roku 2023 bol portál s televíznymi reklamami Spoty.mediahub.sk, ktorý vznikol v roku 2017. Portál Mediahub.sk sa začiatkom roku 2023 zlúčil s portálom BratislavskýVečerník.sk.

Ďalšie články

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu

Aktuálne