11.3 C
Bratislava
piatok, 19. apríla 2024

Veľká láska ku kúpeľniam

Najčítanejšie

Marian LUHA-LAUFEN-rozhovor s dizajnerom A.Dimitriadisom_banner k clanku_na_titulku
foto-koláž: Marián LUHA

Rozhovor s Andreasom  Dimitriadisom, z dizajnérskeho štúdia platinumdesign

LAUFEN Portrety-Andreas-Dimitriadis
Andreas Dimitriadis, z dizajnérskeho štúdia platinumdesign

Pán Dimitriadis, pochádzate z rodiny, ktorá pôsobí v oblasti sanitárneho priemyslu. Ako to ovplyvnilo Váš názor na kúpeľňový dizajn?

Už ako 17- ročný som kompletne naplánoval svoju prvú kúpeľňu – od tvaru miestnosti, cez výber sanitárneho zariadenia až po dizajn obkladačiek. Dokonca som radil zákazníkom aj priamo s realizáciou ich kúpeľne. Vidieť  ako takýto projekt rastie a stáva sa jednotným celkom, bolo pre mňa nezabudnuteľným zážitkom.

Čím ste chceli byť ako dieťa?

Vlastne hneď od začiatku návrhárom interiérov – bol som bez pochýb ovplyvnený mojou mamou, ktorá vždy prejavovala veľký záujem o nábytkový design a architektúru. Už keď som mal 13-rokov, zatúlal som sa na prednášku o dizajne a to ma naplnilo nadšením pre túto „najlepšiu prácu na svete“.

Už ste navrhli niekoľko sérií kúpeľní pre švajčiarskeho špecialistu, firmu LAUFEN. Čo je základom úspechu tohto spoločného partnerstva?

Dôvera, vášeň, zvedavosť, štandardy kvality a veľké množstvo skúseností na oboch stranách. A čo je treba dodať, spája nás veľká láska ku kúpeľniam.

LAUFEN uviedol na trh kolekcie kúpeľní PALACE (získala ocenenie RD-red dot design award 2011  a LIVING SQUARE (získala ocenenie IF-product design award 2012) , ktoré ste, ako dizajnér navrhol.
Čo je na týchto kolekciách, podľa Vás zaujímavé?

Skutočná krása často spočíva v jednoduchosti. Vďaka jemným obrysom, ľahkosti a elegancii vytvára kolekcia PALACE príjemný pocit zázemia, bezpečia a blízkosti. PALACE zaujme spotrebiteľov v emocionálnej aj funkčnej rovine, pre svoj jemný povrch, dostatok úložných priestorov a bezproblémové čistenie. Mnoho architektov si zamiluje umývadlo z kolekcie LIVING SQUARE, pretože je vyrobené z autentických, recyklovateľných materiálov; zobrazuje jasný, priamočiari design a modulárne – zdôrazňuje moderné, puristické hnutie v architektúre. Plytké misy vytvárajú svieži dojem a jedinečný zážitok.


Keramika nie je pre návrhárov ľahkým materiálom, pre tvorbu. Čo Vás na tomto materiály fascinuje?

Milujem keramiku a jej sochárske kvality. Keramika nie je nikdy kostrbatá alebo nesympatická; ukrýva v sebe totiž ľudský dotyk, nie je veľmi presná ani tak neznesiteľne dokonalá. Je od prírody organická, a preto sa vie zžiť s ľudským telom; má takmer terapeutické účinky na kožu, pretože zostáva mladá a stále krásna.

Pre LAUFEN ste navrhoval tiež nábytok a svietidlá, prakticky teda kompletné kúpeľne. Aké výzvy Vám to teda ako dizajnérovi prinieslo?

Zdá sa, že skôr príležitosti ako výzvy. Ľudia hľadajú harmóniu a dokonalosť. LAUFEN, ktorý vyvíja a vyrába keramické výrobky a vodovodné batérie to uznáva a umožňuje mi „rozprávať“ krásne, súvislé príbehy – je to moja obľúbená značka kúpeľní, pretože jej štandard dizajnu a kvality je pre ňu tou hlavnou prioritou.

Okrem LAUFENU ste pracovali aj pre výrobcov v úplne odlišných oblastiach – Siemens Gigaset, Navigon, alebo tiež pre švajčiarskeho výrobcu vysoko kvalitných šijacích strojov. Vedú tak tieto Vaše spolupráce k synergickým efektom a podobným nápadom?

Som veľmi hrdý na to, že všetci zákazníci platinumdesign sú výrobcami luxusných značiek. Úzka spolupráca nám pomáha získavať veľké skúsenosti a dojmy z nej sú nevedomky prenášané, takže to je skutočne v každom prípade výhoda.

Kde sa berie všetko to množstvo nápadov pre Vaše dizajnové návrhy?

Zrejme v modelovom štúdiu. Vo fázy nápadu je naša práca zamerená hlavne na modely, a počítač vnímame skôr ako prostriedok k realizácii. Radi si veci sami ohmatáme a premýšľame o nich zo spotrebiteľského hľadiska. Tento prístup znamená, že výrobky sú precízne a zároveň zaujímavé pre našich zákazníkov.

Diskutujete o svojich nápadoch so zamestnancami, alebo s rodinou?

Vždy pracujeme ako tím, v ktorom ja riadim proces a poskytujem hlavné podnety.  Som veľmi emotívny človek a navrhujem produkty pre ľudí, preto sú pre mňa názory druhých veľmi dôležité.

Dizajn nadväzuje na funkčnosť?

Čiastočne áno. Našou úlohou je vytvoriť jedinečné, atraktívne výrobky, ktoré nielen, že splňujú očakávania spotrebiteľov, ale ich aj ďalej inšpirujú. Emócie teda hrajú rovnako dôležitú úlohu.

Ako by Váš „dobrý priateľ“ popísal Váš návrhársky štýl?

Neviem, či môžeme hovoriť o mojom osobnom návrhárskom štýle, pretože vždy spolupracujeme s ďalšími spoločnosťami a snažíme sa vytvoriť ekonomicky úspešný značkový výrobok. Avšak, všetky produkty rady platinumdesign pravdepodobne spája integračne, nadčasový dizajn (návrh z jedného zdroja) s láskou k detailu.

Zdroj: presskit  LAUFEN

 

MediaHub.sk
MediaHub.sk
Mediahub.sk je mediálny portál, ktorý pôvodne vznikol v roku 2013 ako Masmediálne.info. Zaoberá sa masmediálnou a marketingovou komunikáciou. Jeho súčasťou do roku 2023 bol portál s televíznymi reklamami Spoty.mediahub.sk, ktorý vznikol v roku 2017. Portál Mediahub.sk sa začiatkom roku 2023 zlúčil s portálom BratislavskýVečerník.sk.

Ďalšie články

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu

Aktuálne