6.2 C
Bratislava
streda, 24. apríla 2024

Mercedes-Benz: Ďalšie novinky triedy E: kupé a kabriolet

Najčítanejšie

MERCEDES-BENZ-Trieda E_banner_na_titulkuZnačka Mercedes-Benz kompletne prepracovala nielen sedan a kombi, ale aj kupé a kabriolet. Novinkou na palube sú okrem iného výkonné a účinné štvorvalcové motory BlueDIRECT s priekopníckou technológiou vstrekovania, ako aj asistenčnými systémami budúcnosti, ktoré sú zhrnuté pod pojmom Intelligent Drive. Patria sem napríklad systémy, ktoré dokážu predísť nehodám s križujúcimi vozidlami alebo s chodcami, aktívny asistent udržiavania jazdného pruhu alebo neoslepujúce trvalé diaľkové svetlo.

Kupé a kabriolet sa opticky približujú novej reči foriem značky Mercedes-Benz. Exkluzívna luxusná výbava pre dokonalú kultúru jazdy podčiarkuje úzku príbuznosť s rodinou triedy E.
Klasické kupé a štvormiestny kabriolet značky Mercedes-Benz triedy E patria k najžiadanejším vozidlám v segmente vyššej strednej triedy. S inteligentnou a účinnou technikou, ako aj luxusnou a komfortnou výbavou sú obe nekompromisne vybavené, aby poskytovali potešenie z temperamentnej jazdy na exkluzívnej úrovni. Považujú sa preto za emocionálne vrcholy úspešnej rodiny triedy E. Dizajn v exteriéri aj interiéri je čerstvý a vybrúsený, čím úžasne odráža množstvo technických noviniek.

Dr. Joachim Schmidt, člen obchodného vedenia divízie Mercedes-Benz Cars, zodpovedný za predaj a marketing: „Kupé aj štvormiestny kabriolet triedy E sa dajú v skratke charakterizovať tromi slovami: úchvatné, atletické, vášnivé. Mimoriadne nás teší, že obe vozidlá navyše ponúkajú aj najinteligentnejšie technológie všetkých čias. Obidve vozidlá sa tak stávajú skutočnými autami snov.“

Dizajn: E-mócie v najlepšej forme

O nový vzhľad kupé a kabrioletu triedy E sa stará v prvom rade nanovo vytvarovaná predná časť s novými svetlometmi, pri ktorých sú všetky funkčné prvky prekryté jediným sklom svetlometu. Svetlomety sú už sériovo vybavené stretávacími svetlami s LED; na želanie sú po prvýkrát v tejto triede aj kompletne s technológiou LED. Plynulé svetelné prvky v rámci svetlometov podčiarkujú typickú štvorokú tvár triedy E.

Nové predné nárazníky s výraznejšou šípovitosťou a veľkými nasávacími otvormi vzduchu výrazne vyzdvihujú dynamiku týchto agilných vozidiel. Predná časť so športovým chladičom síce celkovo ukazuje jedinečnú tvár so športovým charakterom, súčasne ale zdôrazňuje blízke príbuzenstvo kupé a kabrioletu s novým sedanom triedy E.

Zadné blatníky zostávajú vytvarované ako silné svalstvo, ktoré viditeľne zvýrazňuje zadný pohon športového auta. Nové zadné svetlá a do šírky vytiahnutý zadný nárazník s krídlovým dizajnom s pochrómovaným ozdobným prvkom k tomu decentne podčiarkuje atletický dojem oboch týchto konštrukčných radov.

Pri kupé sú klasikou proporcie s dlhou kapotou motora, natiahnutá bočná línia, plochá čiara strechy a výkonným dojmom pôsobiaca zadná časť. Tradičné štýlové znaky, ktoré robia kupé značky Mercedes-Benz nezameniteľným, zdôrazňujú výrazné línie dvojdverovej verzie – napríklad tvar bočných okien neprerušovaný druhými stĺpikmi s úplne zatiahnuteľnými oknami.

Úplne zatiahnuteľné okná charakterizujú aj štvormiestny kabriolet a do popredia stavajú jeho čisté proporcie s líniou ramien mierne stúpajúcou od prednej kapoty až po dvere batožinového priestoru.

Jemný interiér

Mercedes-Benz prerobil aj interiér kupé a kabrioletu triedy E a harmonicky ho prispôsobil k expresívnemu exteriéru. Vnútornému priestoru dominujú ušľachtilé materiály, dvojdielny dekoračný prvok, ktorý sa ťahá po celej šírke prístrojovej dosky, a jasné plochy. Dekoračný prvok môže byť voliteľne vyhotovený so vzhľadom dreva alebo hliníka a završuje tak kvalitný celkový dojem interiéru.
Príbuznosť s novou rodinou triedy E signalizujú analógové hodiny medzi novo usporiadanými dýzami vetrania a ovládacie prvky v striebornom chróme.

Interiér ďalej charakterizuje novo usporiadaná stredová konzola bez radiacej páky a 3-ramenný multifunkčný volant s radiacou pákou DIRECT SELECT a radiacimi krídelkami v spojení s automatickou prevodovkou.

Zvláštne plus nového kabrioletu triedy E: vďaka akustickej skladacej streche s mimoriadne kvalitným tlmením dosahuje najnižšiu hladinu hluku vo svojej triede. Jedinečná akustická skladacia strecha zabezpečuje len malé prenikanie hluku z prúdenia vzduchu do interiéru vozidla aj pri vysokých rýchlostiach.

Pri jazde s otvorenou strechou sa o výnimočný komfort na želanie stará systém AIRCAP regulovaný podľa rýchlosti, ktorý redukuje vírenie vonkajšieho vzduchu v interiéri a tým aj hluk vetra. Novinka: pri rýchlosti nad 40 km/h sa systém AIRCAP automaticky vysunie a do 15 km/h sa veterná lamela zasunie späť do predného okna, aby sa kabriolet triedy E pri pomalej jazde a v pokoji prezentoval v tej najčistejšej a najkrajšej forme.
Vetrolam medzi opierkami hlavy na zadných sedadlách reaguje na počet cestujúcich, ktorých automaticky rozpozná podľa zapnutých bezpečnostných pásov vzadu, a prispôsobí tomu polohu vysúvateľnej veternej lamely v prednom okne a vetrolamu.

K výbave dodávanej na želanie patrí aj: vyhrievanie priestoru hlavy AIRSCARF. Predlžuje sezónu kabrioletov tým, že umožňuje komfortnú jazdu s otvorenou strechou aj pri nízkych vonkajších teplotách.

Bezhranične individuálna výbava

Kupé a kabriolet triedy E ponúkajú takmer bezhraničné možnosti individuálneho usporiadania. Preto sú k dispozícii okrem iného nové farby interiéru a farebné kombinácie, napríklad kontrastná modrá farba deep-sea blue, ktorá v kombinácií s hodvábnou béžovou farbou interiéru privanie čerstvý vietor do exkluzívnej atmosféry obidvoch športiakov triedy E.

Intelligent Drive s novými asistenčnými systémami z budúcnosti

Rovnako ako pri sedane a v kombi, aj v kupé a kabriolete triedy E majú premiéru nové asistenčné systémy, ktoré v sebe spájajú komfort a bezpečnosť. Mercedes-Benz to nazýva Intelligent Drive.

Základom sú najmodernejšie snímače – napríklad Stereo Multi Purpose Camera v oblasti vnútorného spätného zrkadla, ktorá umožňuje priestorové videnie až do cca 50 metrov pred vozidlom. Inteligentné algoritmy spájajú údaje stereokamery s údajmi z taktiež nainštalovaných radarových snímačov. Analyzujú tieto priestorové optické informácie, vďaka čomu je možné rozpoznať protiidúce, pred vozidlom idúce a priečne idúce vozidlá, ale aj chodcov a rôzne druhy dopravných značiek a značiek na vozovke s veľkým rozhľadom a roztriediť ich podľa druhu ich pohybu v priestore.

Kupé aj kabriolet sú na hlavných trhoch sériovo vybavené systémom COLLISION PREVENTION ASSIST, radarom podporovaným systémom výstrahy pred kolíziou s adaptívnym brzdovým asistentom. Výrazne redukuje nebezpečenstvo zrážky s vozidlom vpredu. K sériovej výbave patrí aj systém ATTENTION ASSIST, ktorý vystríha pred nepozornosťou a únavou v rozšírenom intervale rýchlosti a vodiča môže tiež informovať o stave únavy a dobe jazdy. Okrem toho ponúka aj nastaviteľné stupne citlivosti.

Rovnako, ako v sedane a kombi, sú okrem toho na želanie dostupné aj ďalšie nové alebo funkčne vylepšené asistenčné systémy.

Prehľad inovácií:

• DISTRONIC PLUS s asistentom riadenia dokáže odľahčiť vodiča pri udržiavaní jazdného pruhu zvláda aj čiastočne autonómnu jazdu v zápche.
• Asistent brzdenia BAS PLUS s asistentom prejazdu križovatkou dokáže po prvýkrát rozpoznať aj bočnú premávku a chodcov a zosilňuje brzdenie vodiča.
• Brzda PRE-SAFE® dokáže rozpoznať chodcov a až do rýchlosti 50 km/h dokáže predísť kolízii autonómnym brzdením.
• PRE-SAFE® PLUS dokáže rozpoznať nebezpečenstvo nárazu zozadu. Vodiča vozidla idúceho vzadu upozorňuje aktivované zadné výstražné prerušované svetlo so zvýšenou frekvenciou (nedostupné v USA a Kanade). Systém PRE-SAFE® následne spustí opatrenia na ochranu cestujúcich na zníženie ich zaťaženia a okrem toho dokáže zabrzdiť stojace vozidlo pri náraze zozadu.
Dokáže tak predísť sekundárnym nehodám.
• Aktívny asistent udržiavania jazdného pruhu dokáže teraz rozpoznať obsadené susedné jazdné pruhy okrem iného aj protiidúcimi vozidlami. V prípade nebezpečenstva zrážky dokáže systém jednostranným brzdením zabrániť náhodnému opusteniu jazdného pruhu aj pri prerušovanej čiare. Optimálne tak dopĺňa aktívny asistent sledovania mŕtveho uhla.
• Adaptívny asistent diaľkového svetla PLUS umožňuje neoslepujúce stále diaľkové svetlo tým, že vylúči ostatné vozidlá zo svetelného kužeľa.
• Aktívny asistent parkovania umožňuje automatické parkovanie s aktívnymi zásahmi do riadenia a brzdenia na pozdĺžnych a priečnych parkovacích miestach.
• Asistent sledovania dopravných značiek dokáže teraz okrem obmedzení rýchlosti identifikovať a zobraziť aj zákaz predbiehania a zodpovedajúce rušiace značky. Pri zákaze vjazdu označenom príslušnou značkou dokáže vydať optickú aj akustickú výstrahu.
• 360-stupňová kamera má pod dohľadom všetky štyri strany vozidla a umožňuje homogénny prehľad vrátane virtuálnej vtáčej perspektívy – náhľad na vozidlo a jeho bezprostredné okolie zhora. Dynamické pomocné línie pomáhajú pri parkovaní a opustení parkovacieho miesta ako aj pri posúvaní v rade.

Profesor Dr. Thomas Weber, člen predstavenstva spoločnosti Daimler, zodpovedný za koncernový výskum a vývoj v divízii Mercedes-Benz Cars: „Nová trieda E vykonala po každej stránke veľký krok vpred.
Svojim emocionálnym dizajnom vytvára vrchol vo svojom segmente. Aj technicky ponúka jedinečné možnosti. Patria sem nové asistenčné systémy budúcej triedy S, ktoré napríklad odbremeňujú vodiča automatickým udržiavaním jazdného pruhu a pri jazde v zápche a po prvý krát dokážu predísť nehodám v priečnom smere a s chodcami. Okrem toho stanovuje trieda E s novými motormi najlepšie hodnoty v oblasti účinnosti, ponúka informačný a zábavný systém s možnosťou pripojenia do internetu a vylepšuje bezpečnosť pri jazde v noci s modernými svetlometmi s LED a neoslňujúcim trvalým diaľkovým osvetlením. Trieda E je tak absolútnym balíkom špičkových technológií, ktorý je navyše zabalený veľmi atraktívnym spôsobom.“

Pohon: Výkonný a príkladne úsporný

Pre kupé a kabriolet triedy E je k dispozícii na výber široká ponuka výkonných benzínových a naftových motorov. Všetky sú vybavené systémom ECO štart – stop a sú nanajvýš účinné. Na výber je šesť zážihových motorov s výkonmi 135 kW (184 k) až 300 kW (408 k) a tri dieselové motory s výkonmi 125 kW (170 k) až 195 kW (265 k).

Novinkou je štvorvalcový benzínový motor BlueDIRECT s priamym vstrekovaním s vedením lúča, ktorý je založený na rovnako priekopníckych technológiách ako šesť a osemvalcové motory Mercedes-Benz najnovšej generácie. K technologickému balíku patria okrem iného piezoelektrické vstrekovače pre viacnásobné vstrekovanie, rýchle viaciskrové zapaľovanie, prepĺňanie turbodúchadlom, plynulé variabilné časovanie nasávacích a výfukových ventilov ako aj olejové čerpadlo riadené podľa potreby.

Celosvetovo po prvýkrát používa štvorvalec BlueDIRECT proces vrstveného slabého spaľovania v kombinácii so spalinovým turbodúchadlom a externým vysokotlakovým spätným vedením výfukových plynov. Kupé a kabriolet vďaka tomu dosahujú vynikajúce hodnoty emisií a spotreby. Nové štvorvalcové benzínové motory BlueDIRECT okrem toho už dnes spĺňajú normu EU6, ktorá bude platiť do roku 2015.

K benzínovým motorom BlueDIRECT patria tiež dobre známe motory V6 a V8. Novinkou je šesťvalec, ktorý je po prvýkrát v ponuke aj ako E 400 s pohonom biturbo. Tento motor svojim výkonovým potenciálom a vysokým krútiacim momentom pri nízkych otáčkach stanovuje nové latky v oblasti šesťvalcov a taktiež spĺňa emisnú normu EU6.

Šesťvalcový dieselový motor kupé a kabrioletu ako model BlueTEC je vybavený známou technológiou SCR (Selective Catalytic Reduction) a spĺňa tak emisnú normu podľa EU6.
Pre kupé a kabriolet triedy E bude značka Mercedes-Benz aj v budúcnosti ponúkať dve prevodovky:  6-stupňová manuálna prevodovka s vysokým komfortom radenia a krátkymi dráhami páky a automatickú prevodovku 7G-TRONIC PLUS s radiacou pákou DIRECT SELECT a radiacimi krídelkami DIRECT SELECT. Najmladší vývojový stupeň prevodovky 7G-TRONIC PLUS ponúka výrazné výhody v účinnosti a jednoduchosti údržby.

Novinkou je krátkodobý program M. Účinok: keď vodič manuálne preradí alebo podradí, prevodovka sa po definovanom časovom intervale opäť samostatne prepne do automatického, úsporného režimu radenia.

Podvozok – základ suverénneho správania pri jazde

Kupé a kabriolet sú sériovo vybavené podvozkom AGILITY CONTROL so selektívnym tlmiacim systémom. Jeho tlmiče sa prispôsobujú na aktuálne vlastnosti vozovky, čím sa starajú o vysoký komfort jazdy a umožňujú športové manévrovanie pri typickom komforte tejto značky na dlhých trasách.

Športový podvozok AGILITY CONTROL je alternatívne dostupný so selektívnym tlmiacim systémom a tuho nastavenými tlmičmi ako aj balíkom jazdnej dynamiky, ktorý okrem voliteľného programu pre športovú krivku plynového pedála a radiacich bodov prevodovky ponúka aj elektronické riadenie tlmenia. Vodič tak môže stlačením tlačidla prispôsobiť tlmenie svojim požiadavkám – podľa toho, či chce pohodlnejšiu alebo športovejšiu jazdu.

Tak, ako sedan a kombi, aj kupé a kabriolet triedy E budú v budúcnosti sériovo vybavené elektromechanickým priamym riadením. Kombinuje podporu posilňovača parametrického riadenia v závislosti na rýchlosti s variabilným sprevodovaním podľa vychýlenia kolies. Elektromechanické priame riadenie sa stará o priamu odozvu, komfortné manévrovanie a vysoký komfort riadenia vo všetkých rýchlostiach. Okrem toho v sebe ukrýva veľký potenciál úspory, pretože spotrebúva energiu len počas samotného riadenia a vôbec umožňuje použitie inovatívnych asistenčných systémov ako aktívny asistent pri parkovaní.

Vysokokarátová výbava

Kupé a kabriolet už sériovo ponúkajú rozsiahlu a kvalitnú výbavu. Patrí k nej moderná ponuka informačných a zábavných systémov. Aj na cestách umožňuje prehľad o dianí vo svete alebo v kancelárii, zážitok z hudby a na želanie ponúka výkonné navigačné riešenia a pripojenie do internetu.

Sériová výbava obsahuje rádio Audio 20 CD so 14,7-centimetrovým farebným TFT displejom, dvojitým tunerom a prehrávačom CD s MP3 ako aj prípojkou USB v stredovej lakťovej opierke. Pripojiť sa dajú koncové zariadenia s funkciou Bluetooth®. Okrem toho dokáže zobrazovať krátke správy SMS.
Audio 20 CD sa dá na želanie skombinovať s meničom na šesť CD ako aj cenovo výhodným vstupným navigačným riešením Becker® MAP PILOT, pričom sa dajú namontovať aj dodatočne.

Ako alternatívu ponúka Mercedes-Benz multimediálny systém COMAND Online so 17,8-centimetrovým farebným displejom, pripojením do internetu, navigáciou s pevným diskom núdzovým volaním, ktorý sa tiež dá skombinovať s meničom na šesť DVD. COMAND Online ponúka prístup do internetu na voľné prehliadanie počas státia alebo vyvolanie aplikácie Mercedes-Benz, ktorej stránky sa zobrazujú veľmi rýchlo a dá sa jednoducho ovládač aj za jazdy. K integrovaným aplikáciám patrí lokálne vyhľadávanie a počasie Google™ ako aj možnosť stiahnuť si do auta trasu, ktorá bola predtým vyhľadaná a nakonfigurovaná cez službu Google Maps na počítači. Okrem toho sú k dispozícii aplikácie pre Google™ Streetview a Google™ Panoramio ako aj ďalšie aplikácie.

Zdroj: www.mercedes-benz.sk

posted 08.01.2013

MediaHub.sk
MediaHub.sk
Mediahub.sk je mediálny portál, ktorý pôvodne vznikol v roku 2013 ako Masmediálne.info. Zaoberá sa masmediálnou a marketingovou komunikáciou. Jeho súčasťou do roku 2023 bol portál s televíznymi reklamami Spoty.mediahub.sk, ktorý vznikol v roku 2017. Portál Mediahub.sk sa začiatkom roku 2023 zlúčil s portálom BratislavskýVečerník.sk.
Predchádzajúci článok
Ďalší článok

Ďalšie články

Aktuálne