jacket | prebal knihy; dust wrapper; dust jacket; book jacket; jacket |
Jian Software | Powerful software and online tools you can use right now! – Get your job done right… and have more time to enjoy your success… |
job | zákazka, zadanie, úloha, práca, zamestnanie, pracovné miesto |
job analysis | rozbor, opis práce – písomný opis práce na konkrétnej pozícii |
job description | opis práce, technologický postup |
job sharing | zdieľanie pracovného miesta, pozície – rozdelenie pracovného miesta pre dve pracovné sily na polovičný pracovný úväzok |
jobber | sprostredkovateľ, priekupník, veľkoobchodník, komisionár… – jeho hlavnou činnosťou je zhromažďovať tovar pre maloobchodníkov; často sa používa ako synonymum veľkoobchodníka; v marketingu priemyselných výrobkov má jobber podobné postavenie a funkcie ako priemyselný distribútor; rack jobber; truck jobber; wagon jobber |
joint marketing | spoločný, spojený, kooperačný marketing – marketingová spolupráca dvoch alebo viacerých subjektov v hodnototvornom procese; marketing alliance, marketing partnership, co-marketing, cross-marketing. |
joint ownership | spoločný podnik, v ktorom sa firma spája na zahraničnom trhu s investormi s cieľom vytvoriť miestny podnik, kde bude mať spoločné vlastníctvo a kontrolu |
joint venture | spoločný podnik – v medzinárodnom obchode postup, pri ktorom zahraničná firma a miestna firma spoločne investujú, aby založili miestny podnik |
joint venturing | vstup na zahraničné trhy spojením sa so zahraničnými spoločnosťami s cieľom produkovaťalebo ponúkať výrobok alebo službu |
journal | časopis, noviny; diár, zápisník; účtovná kniha |
journalese | novinársky, žurnalistický štýl, žargón |
journalism | novinárstvo, žurnalistika, žurnalizmus, spisovateľská činnosť pre spravodajskú a publicistickú časť novín, časopisov, rozhlas, televíziu a internetové publikácie; noviny, časopisy, spravodajská a publicistická časť rozhlasu a televízie |
journalist | novinár, žurnalista |
jump and jump head | pokračovanie príbehu na inej strane publikácie a text na pokračovaní |
jump cut | prestrih; nepravidelný pohyb hlavy ako výsledok strihania záberu s cieľom vystrihnúť niektoré slová |
junket | novinárska cesta; exkurzia pre pracovníkov médií na účet organizácie |
jury of executive opinion forecast | predpoveď výkonných manažérov – dotazovanie informovaných výkonných manažérov vnútri firmy o predaji v blízkej budúcnosti |
jury test | pretest; predbežný test, pri ktorom skupine zákazníkov ukážu reklamný šot, inzerát a pod., by sa ich mohli pýtať na jeho príťažlivosť, na to, ako sa im páči a ako silno pritiahol ich pozornosť |
just-in-time (JIT) concept | systém dodávok v presne definovanom čase – pracuje s veľmi malými zásobami a vyžaduje si rýchle presné doručovanie |
Anglicko-slovenský slovník Komunikácie, public relations a marketingu zostavil
pán Doc. Dr. IVAN ŽÁRY, PhD., APR – www.zary.sk
Tento glosár čerpá z týchto hlavných zdrojov:
- Publikácia Glossary of Public Relations terms in 7 Languages, ktorú v sedemdesiatych rokoch pripravila Európska konfederácia public relations (CERP) ako pracovný slovník na harmonizáciu terminológie PR v Európe. Túto brožúrku opäť vydalo v roku 1988 vydavateľstvo Hollis Directories Ltd. Túto časť nášho glosára spracoval Dr. Emil Pícha, bývalý výkonný riaditeľ ProPublica.
- Anglicko-maďarský a maďarsko-anglický slovník PR (Angol-magyar, magyar-angol PR szótár) od Györgya Táboriho a Gábora Sarlósa, ktorý v roku 1996 vydala maďarská firma PeppeR.
- Study Guide For the Accreditation in Public Relations (APR) Examination.
- LESLEY, P. (ed.) (1991) The Handbook of Public Relations and Communications (4th ed.). McGraw-Hill 1991.
- SEITEL, F. P. (2001). The Practice of Public Relations. 8th ed. Prentice Hall 2001.
- SEITEL, F. P. (1995). The Practice of Public Relations. 6th ed. Prentice Hall 1995.
- SEITEL, F. P. (2011) The Practice of Public Relations. 11th ed. Prentice Hall 2011. International Edition. ISBN 10: 0-13-705831-4; ISBN 13: 978-0-13-705831-0.
- BERKOWITZ, E. N. – KERIN, R. A. – HARTLEY, S. W. – RUDELIUS, W. (1997). Marketing. 5th ed. Irwin, McGraw-Hill 1997.
- BERKOWITZ, E. N. – KERIN, R. A. – HARTLEY, S. W. – RUDELIUS, W. (2000). Marketing. 6th ed. Irwin, McGraw-Hill 2000.
- BASKIN, O. W. – ARONOFF, C. E. (1988). Public Relations. Dubuque 1988.
- WOLF, S. (2001). Erstes Deutsch-Slowakisches Marketing Lexikon. Prvý nemecko-slovenský marketingový lexikón. Bratislava : Stimul 2001.
- KOTLER, P. & ARMSTRONG, G. (2008). Principles of Marketing (12th ed.) Upper Saddle River, NJ : Pearson Education 2008.
- KITA, J. et al. (2010). Marketing. Bratislava : Iura Edition 2010. ISBN 978-80-8078-327-3
- KRIŽANOVÁ, A. et al (2010). Medzinárodný marketing. Žilina : Georg 2010. ISBN 978-80-89401-13-0
- Rozličné ďalšie pramene, vrátane každodenného života a praxe profesie.