12.5 C
Bratislava
sobota, 18. mája 2024

Čo je CPA (Cost Per Action)?

Najčítanejšie

hlavicka Triad advertising Blog

 MÉDIÁ A MARKETING, MARKETINGOVÝ SLOVNÍK, FOTOGRAFIA A TECHNOLÓGIE

CPA (Cost Per Action/Aquisition) znamená v preklade platba za akciu, konverziu. Požadovanou akciou – konverziou, môže byť napr. vyplnenie online formulára, registrácia, kúpa produktu online, a pod. Je to cenový model spoplatnenia reklamy, kde klient platí len za dopredu definované aktivity, ktoré sú realizované a neplatí za samotné zobrazovanie reklamy ako pri CPM modeli.

Náklady na kampaň tak výrazne ovplyvňuje aj samotný produkt, resp. ponuka, ktorá je predmetom kampane a aj to, ako je na webe prezentovaná.

Tento vzťah, resp. cenový model sa často nazýva aj affiliate marketing.

Alternatívou sú cenové modely platby za kliky na reklamné formáty – CPC/PPC a platba za zobrazenie reklamného formátu CPM.

Kristína Kijacová

Článok prebratý z blogu reklamnej agentúry TRIAD Advertising

MediaHub.sk
MediaHub.sk
Mediahub.sk je mediálny portál, ktorý pôvodne vznikol v roku 2013 ako Masmediálne.info. Zaoberá sa masmediálnou a marketingovou komunikáciou. Jeho súčasťou do roku 2023 bol portál s televíznymi reklamami Spoty.mediahub.sk, ktorý vznikol v roku 2017. Portál Mediahub.sk sa začiatkom roku 2023 zlúčil s portálom BratislavskýVečerník.sk.

Ďalšie články

Aktuálne