2.8 C
Bratislava
piatok, 26. apríla 2024

Čo je to geocaching?

Najčítanejšie

Geocaching je spojenie hry a turistiky. Princíp hry spočíva v hľadaní ukrytej nepremokavej schránky (cache alebo aj keška), ktorá obsahuje tzv.„logbook“ (zošitok kam sa nálezca zapíše – dobré je pribaliť aj písadlo :)). Ak je schránka väčšia, môže obsahovať aj nejakú maličkosť, čo poteší nálezcu a ten ju môže vymeniť za novú.

GPS do ruky

Ako sa každý „turistikychtivý“ hľadač dostane ku keške? Od svojho vzniku v roku 2000 má geocaching hromady fanúšikov, ktorý sa zhromažďujú na portáloch zaoberajúcich sa takouto zábavkou. Tu môžu nájsť databázy so súradnicami jednotlivých kešiek. Súradnice následne nahrajú do svojich GPS a honba za pokladom sa môže začať :).

„Poklad“ obvykle nebýva vyššej finančnej hodnoty. Ide o radosť z nálezu, nie o sponzoring na nové BMW. Otvoríte schránku, vezmete si obsah a dnu vložíte predmet s podobnou alebo vyššou hodnotou. Existujú aj tzv. „geocoins“, geomince, ktoré môžete zbierať, ale mali by ste ich vymeniť za niečo podobne hodnotné.

Odlišným druhom predmetov v hre geocaching sú tzv. „travelbugs“. Bývajú spojené so štítkom, na ktorom je vyrazený unikátny kód – „tracking number“. Život travelbugov je o cestovaní. Nie sú to zberateľské predmety, naopak; majú putovať po svete. Podľa pravidiel ich môžete mať u seba 14 dní, alebo napísať majiteľovi mail. Napr. že o mesiac idete do Himalájí :).

…alebo aj mobil 🙂

Dnes, keď už máme mobilnú aplikáciu pomaly aj na krájanie chleba, nie je ani geocaching výnimkou. Na internete ich môžete nájsť niekoľko, napr. originálne nazvaný Geocaching, ktorý vás vyjde na 8,99 eur alebo open-source c:geo.

c:geo aplikácia

Nájdi Jeep

Ako sa dá využiť potenciál geocachingu v reklame? Spýtajte sa ľudí z General Motors. V spolupráci s geocaching.com a inými portálmi vytvorili kampaň, ktorá naplno využila potenciál tejto aktivity. Úlohou hráčov bolo nájsť poschovávané modely Jeepu s priloženým kódom, ktorý následne zadali na webe. Každý mesiac jeden z nich získal navigáciu Garmin a na konci súťaže sa jeden hľadač odviezol domov na novom modeli Jeep Commander. Niektoré z autíčok putovali po svete aj po skončení kampane. Geocaching má teda veľkú virálnu i marketingovú perspektívu.

Miloš Kučera

 

Článok je z blogu reklamnej agentúry TRIAD Advertising 

 

Zdroj: TRIAD Advertising

 

MediaHub.sk
MediaHub.sk
Mediahub.sk je mediálny portál, ktorý pôvodne vznikol v roku 2013 ako Masmediálne.info. Zaoberá sa masmediálnou a marketingovou komunikáciou. Jeho súčasťou do roku 2023 bol portál s televíznymi reklamami Spoty.mediahub.sk, ktorý vznikol v roku 2017. Portál Mediahub.sk sa začiatkom roku 2023 zlúčil s portálom BratislavskýVečerník.sk.

Ďalšie články

Aktuálne