Na Slovensku si ako na jedinom trhu v strednej a východnej Európe získal veľkú popularitu mobilný prehliadač Webkit Mobile, ktorý tu generuje 18 % zobrazení webových stránok.
Prvé dve miesta v rebríčku najpoužívanejších prehliadačov medzi slovenskými internetovými užívateľmi obsadili Chrome a Mozilla Firefox (30 %, resp. 26 % zobrazení webových stránok). Podiel Microsoft IE na Slovensku a v celom regióne medziročne klesá, zatiaľ čo Google Chrome rastie na väčšine analyzovaných trhov. Dáta prináša štúdia gemiusTraffic od spoločnosti Gemius.
Na väčšine trhu regiónu strednej a východnej Európy začína dominovať Google Chrome, ktorý má veľmi vysoký podiel napríklad v Moldavsku, Lotyšsku či Bulharsku (38 – 77 % zobrazení). Na niektorých východných trhoch si drží silnú pozíciu Opera (Ukrajina a Bielorusko), ktorá dosahuje na Slovensku podiel okolo 5 %. Internet Explorer má najväčší podiel zobrazení v ČR, Estónsku a Slovinsku, ktoré majú tiež najvyšší počet starších internetových užívateľov vo veku 55+. Zaujímavou výnimkou je slovenský trh, kde ako na jedinom trhu regiónu CEE dosahuje vysoký podiel zobrazení stránok mobilný prehliadač WebKit Mobile (18 %). Podiel zobrazení generovaných týmto prehliadačom zaznamenal najvyšší medziročný rast a to o 8 percentuálnych bodov.
Kimon Zorbas, CEO združenia IAB Europe, komentuje situáciu na trhu prehliadačov v regióne CEE: „Konkurencia medzi prehliadačmi poskytuje užívateľom bohatší výber a skúsenosti. Pomôže aj spoločnostiam v oblasti internetu pochopiť požiadavky a potreby užívateľov. Webové stránky www.rankingcee.com prevádzkované spoločnosťou Gemius sú výbornou pomôckou pre pochopenie dynamiky zmien na trhu prehliadačov.“
Izabela Urbanová
Zdroj: Gemius Slovakia