Druhú tretinu finálového zápasu Švédsko – Kanada si na Markíze v nedeľu 23. februára 2014 vychutnal takmer každý druhý divák v rámci strategickej cieľovej skupiny 12-54.
Olympijský hokejový šampionát vyvrcholil v nedeľu 23. februára 2014 popoludní finálovým súbojom o zlaté medaily medzi mužstvami Švédska a Kanady. Za vysokého diváckeho záujmu ho v priamom prenose exkluzívne sprostredkovala televízia Markíza.
Finále Švédsko – Kanada si nenechalo ujsť v priemere 619-tisíc divákov starších ako 12 rokov. V strategickej cieľovej skupine 12-54 dosiahlo kanadské víťazné ťaženie priemerný trhový podiel 45,4 %. Najúspešnejšia bola druhá tretina, ktorú si pozrelo 679-tisíc divákov (12+) pri trhovom podiele 48,7 % (12-54).
Nadpriemernú výkonnosť zaznamenal aj zápas o bronz v sobotu 22. februára 2014, v ktorom Fínsko doslova rozstrieľalo USA s konečným výsledkom 5:0. Záverečnú tretinu si vychutnalo 484-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, najvyšší trhový podiel dosiahla druhá tretina – 35,2 % (12-54).
Najsledovanejšou v rámci celého olympijského hokejového turnaja bola v univerzálnej cieľovej skupine 12+ tretia tretina zápasu Rusko – Slovensko, ktorú si v nedeľu 16. februára 2014 na Markíze pozrelo až 1 279 000 divákov. Išlo o najvyššiu sledovanosť od finále speváckej šou Česko Slovenská SuperStar v decembri 2009.
Najvyšší podiel na trhu v cieľovej skupine 12-54 dosiahla v sobotu 15. februára 2014 druhá tretina duelu Slovensko – Slovinsko s hodnotou 75,4 %.
Hokej sledovali najmä mladí muži 12-34, najvyšší trhový podiel dosiahli počas tretej tretiny zápasu Rusko – Slovensko (80,8 %). Nezaostávali však ani ženy 12-34, v rámci rovnakej tretiny zaznamenali podiel na trhu 79,2 %.
Na obrazovkách Dajto najviac zabodovala záverečná tretia tretina priameho prenosu USA – Rusko, ktorá dosiahla v cieľovej skupine 12-54 historicky najvyšší trhový podiel 33,1 %. S 377-tisíc divákmi pri obrazovkách v širšej cieľovej skupine 12+ išlo o štvrtý najsledovanejší program od štartu stanice 20. augusta 2012.
Priemerný trhový podiel hokejových zápasov odvysielaných na Dajto bol 9,5 % (12-54), čo je viac než dvojnásobná hodnota oproti priemernému celodennému podielu stanice od začiatku roka (4,3 %).
Na všetky hokejové zápasy odvysielané na Markíze a Dajto nazrelo počas uplynulých dvoch týždňov takmer 3,6 milióna divákov starších ako 12 rokov.
TOP 10 najsledovanejších hokejových programov počas zimnej olympiády v Soči (12+)
Názov |
Stanica |
Dátum |
Deň v týždni |
Počiatočný čas |
Rtg(000) |
Rtg% |
Share |
ZOH 2014 SOCHI: RUSKO – SLOVENSKO | Markíza | 16.02.2014 | Nedeľa | 15:08:02 |
1279 |
27,3 |
66,0 |
ZOH 2014 SOCHI: ČESKO – SLOVENSKO | Markíza | 18.02.2014 | Utorok | 19:45:19 |
1277 |
27,3 |
53,8 |
ZOH 2014 SOCHI: ČESKO – SLOVENSKO | Markíza | 18.02.2014 | Utorok | 17:58:20 |
1165 |
24,9 |
57,4 |
ZOH 2014 SOCHI: RUSKO – SLOVENSKO | Markíza | 16.02.2014 | Nedeľa | 14:20:46 |
1139 |
24,4 |
61,9 |
ZOH 2014 SOCHI: ČESKO – SLOVENSKO | Markíza | 18.02.2014 | Utorok | 18:56:34 |
1042 |
22,3 |
46,0 |
ZOH 2014 SOCHI: RUSKO – SLOVENSKO | Markíza | 16.02.2014 | Nedeľa | 13:28:40 |
1001 |
21,4 |
58,4 |
ZOH 2014 SOCHI: SLOVENSKO – SLOVINSKO | Markíza | 15.02.2014 | Sobota | 09:47:48 |
906 |
19,4 |
72,8 |
ZOH 2014 SOCHI: SLOVENSKO – SLOVINSKO | Markíza | 15.02.2014 | Sobota | 10:35:13 |
846 |
18,1 |
67,6 |
ZOH 2014 SOCHI: SLOVENSKO – SLOVINSKO | Markíza | 15.02.2014 | Sobota | 08:58:47 |
752 |
16,1 |
68,2 |
ZOH 2014 SOCHI: SLOVENSKO – USA | Markíza | 13.02.2014 | Štvrtok | 14:16:39 |
742 |
15,9 |
61,4 |
Zdroj: skupina Markíza, na fotografii hore: moderátor TV Markíza Števo Eisele