12.9 C
Bratislava
pondelok, 6. mája 2024

Nové kupé Triedy S – z dielne Mercedes-Benz

Najčítanejšie

Štýlovo sebaistý výstup, exkluzívna výbava a kultivovaný športový charakter – nové kupé Triedy S z dielne Mercedes-Benz kombinuje klasické proporcie športového, veľkého kupé s moderným luxusom a technológiou zodpovedajúcou dnešnej dobe. Toto vzrušujúce dvojdverové kupé je ako prvé na svete na želanie vybavené systémom podvozka MAGIC BODY CONTROL s funkciou nakláňania v zákrutách. K ďalším technickým prednostiam patria projekčný displej a dotykové pole. Jedinečný výstup zabezpečia na želanie expresívne predné svetlomety, každý z nich so 47 kryštálmi Swarovski.

„Exkluzívnejšie to už nejde – športová estetika v rýdzej kultúre,“ zdôrazňuje Ola Källenius, člen predstavenstva divízie Mercedes-Benz Cars, zodpovedný za odbyt. „Vzrušujúci dizajn konceptu kupé Triedy S, vyznačujúci sa zmyselnou čistotou a športovo-klasickými proporciami, ide v prípade nového kupé Triedy S takmer bez akýchkoľvek zmien do sériovej výroby. Veľké kupé predstavuje od samého začiatku špičku programu našich modelov, preto znovu dostalo meno Trieda S.“

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=abMApRbDoT0&list=UUlj0L8WZrVydk5xKOscI6-A&feature=share&index=11[/youtube]

„Svetovou premiérou aktívnej funkcie nakláňania v zákrutách ukazujeme možnosti koncepcie Mercedes-Benz Intelligent Drive,“ uvádza Prof. Dr. Thomas Weber, člen predstavenstva Daimler AG, zodpovedný za výskum koncernu a vývoj divízie Mercedes-Benz Cars. „Vozidlo sa podobne ako motocyklista vloží do zákruty a zníži tak priečne zrýchlenie, pôsobiace na cestujúcich. Najmä na cestách nižšej triedy to znamená viac pôžitku z jazdy a komfortu pre našich zákazníkov.“

Mercedes-Benz S 500 4MATIC Coupé Edition 1 (C 217) 2013

Svoju svetovú premiéru oslávi nové kupé Triedy S na ženevskom autosalóne (6. až 16. marca 2014), k predajcom sa dostane v druhej polovici roka 2014. Dvojdverové kupé bude dostupné zatiaľ s dvojturbovým agregátom V8 s obsahom 4 663 cm3. S 500 kupé má menovitý výkon 335 kW (455 k), maximálny krútiaci moment predstavuje 700 Nm. K športovému zážitku v rozhodujúcej miere prispieva emocionálny zvuk výfukovej sústavy.

[youtube]http://youtu.be/nLwML2PagbY[/youtube]

V Triede S so systémom MAGIC BODY CONTROL mal svoju svetovú premiéru prvý podvozok, ktorý vidí. S funkciou nakláňania v zákrutách prináša kupé do sveta sériovo vyrábaných automobilov ďalšiu svetovú novinku: kupé sa vloží do zákruty podobne ako motocyklista alebo lyžiar. Podobne ako pri jazde v ostrej zákrute sa zníži priečne zrýchlenie, pôsobiace na cestujúcich, ktorí tak pevnejšie sedia v sedadle. Nová funkcia nakláňania v zákrutách ponúka väčší pôžitok z jazdy a vyšší komfort najmä na cestách nižšej triedy.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5HYe8BFKQr4&list=UUlj0L8WZrVydk5xKOscI6-A&feature=share&index=10[/youtube]

Rovnako ako sedan Triedy S má nové kupé k dispozícii množstvo nových asistenčných systémov, ktoré ešte viac zvyšujú komfort a bezpečnosť jazdy. Medzi systémy koncepcie „Intelligent Drive“ patria okrem iných brzda PRE-SAFE® s rozpoznávaním chodcov, DISTRONIC PLUS s asistentom riadenia a so systémom Stop & Go Pilot, asistent brzdenia BAS PLUS s asistentom prejazdu križovatkou, aktívny asistent udržiavania v jazdnom pruhu, adaptívny asistent diaľkového svetla Plus, ako aj asistent nočného videnia Plus. Okrem adaptívneho asistenta brzdenia, ktorý ponúka ochranu pred zrážkou už od rýchlosti 7 km/h, je systém COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS vybavený aj ďalšou funkciou: pri pretrvávajúcom nebezpečenstve zrážky a chýbajúcej reakcii vodiča systém dokáže až do rýchlosti približne 105 km/h uskutočniť aj autonómne brzdenie a znížiť tak závažnosť nehody s pomalšie idúcim alebo zastavujúcim vozidlom. Až do rýchlosti približne 50 km/h systém reaguje brzdením aj na stojace vozidlá a približne do 40 km/h dokáže zabrániť nehodám v dôsledku nabehnutia.

Preventívny systém na ochranu cestujúcich PRE-SAFE® bol rovnako ako v prípade sedanu doplnený o systém PRE-SAFE® PLUS. PRE-SAFE® PLUS dokáže rozpoznať náraz hroziaci zozadu a vozidlo za vami upozorniť aktivovaním zadného výstražného svetelného signálu vysokou frekvenciou. V prípade pretrvávajúceho nebezpečenstva zrážky dokáže systém stojace vozidlo ešte pred nárazom zabrzdiť a minimalizovať tak riziko zranenia krčnej chrbtice znížením vymrštenia vozidla dopredu, spôsobeného nárazom zozadu.

Vyslovený luxus a komfort pokračuje na želanie aj v interiéri kupé Triedy S. K dispozícii je napríklad balík AIR-BALANCE na aromatizáciu a ionizáciu vzduchu, rovnako ako elektrické ohrievanie lakťovej opierky ako súčasť balíka tepelného komfortu. V prípade balíka komfortu sedenia (zvláštna výbava) je pre predné sedadlá k dispozícii masážna funkcia ENERGIZING na základe princípu masáže lávovými kameňmi.

V spolupráci so špecialistom na High-End ozvučovacie systémy, firmou Burmester, boli vyvinuté dva mimoriadne kvalitné audiosystémy: ozvučovací systém Burmester® s priestorovým zvukom a ozvučovací systém Burmester® High-End s priestorovým zvukom.

Mercedes-Benz S 500 4MATIC Coupé Edition 1 (C 217) 2013

Dizajn: zmyselná čistota vo svojej najkrajšej podobe

Zmyselná čistota ako výraz moderného luxusu – je v strede pozornosti dizajnérov a stala sa filozofiou dizajnu z dielne Mercedes-Benz. Cieľom je vytvoriť čisté tvary a hladké plochy, ktoré uvádzajú špičkovú techniku do scény a prebúdzajú emócie. Zmyselná čistota sa odzrkadľuje v troch charakteristických znakoch dizajnu: v tradícii, emócii a progresívnosti. Tie vytvárajú orientačný bod a v závislosti od modelu sú odlišne zdôraznené. Mercedes-Benz spája modernu s avantgardou, tradíciu s progresívnosťou. Každý konštrukčný rad má svoju pridelenú rolu a samostatný charakter, v závislosti od prívlastkov, ktoré sú v strede pozornosti dizajnu. A predsa každý mercedes vždy poznať ako mercedes. Pretože okrem štýlových noviniek vytvárajú dizajnéri v zmysle živej tradície „genofond“ štýlových prvkov typických pre značku.

„Naše nové kupé Triedy S je jedným z najkrajších kupé vôbec, s najradikálnejšou estetickou zmenou voči svojmu predchodcovi,“ hovorí Gorden Wagener, viceprezident dizajnu spoločnosti Daimler AG. „Zmyselne plynulá silueta v súhre s čistým progresívnym jazykom tvarov vytvára dokonalú symbiózu a presne vystihuje našu filozofiu zmyselnej čistoty.“

Exteriér: plynulá silueta dokonalých proporcií

Kupé Triedy S svojou plynulou siluetou stelesňuje moderným spôsobom zmyselnú čistotu. Vyznačuje sa typickými proporciami pohonu zadných kolies, ktoré sú zdôraznené signatúrou typickou pre mercedesy: bočnou štruktúrnou líniou. Dlhá kapota motora s výraznými líniami a prelismi, prikrčená kabína s vysokou hornou hranou obloženia dverí, zvýraznené podbehy kolies, ako aj veľké disky (18 až 20 palcov) a vizuálne široko pôsobiaca zadná časť potvrdzujú nárok kupé Triedy S na označenie za majstrovské dielo automobilovej jazdnej kultúry. Pri rázvore 2 945 mm je kupé 5 027 mm dlhé, 1 899 mm široké a 1 411 mm vysoké.

Zmyselný charakter dostáva kupé Triedy S súhrou konvexne a konkávne navrhnutých plôch. Plastický vzhľad mu dáva klasickú eleganciu, ktorá spolu s moderne progresívnym jazykom tvarov vytvára dokonalú symbiózu.

Bočnému vzhľadu dominuje štruktúrna línia, v súlade s emocionálnym charakterom vozidla. Formou signatúry zdôrazňuje proporcie typické pre značku. Línie sú cielene obmedzené na to podstatné. Tak vzniká zmyselná, nadčasová čistota.

Dizajnová súhra rôznych návrhových prvkov dáva kupé Triedy S jeho suverénnu a sebavedomú tvár: v strede prednej časti vozidla sa nachádza zdokonalená, trojdimenzionálne navrhnutá diamantová maska chladiča, ktorej štruktúru určujú pravouhlé, pochrómované prvky. Nesie centrálnu hviezdu Mercedes a jednu lamelu.

Svetlomety plne v technike svetelných diód s denným osvetlením v podobe ikonického obočia mu dávajú extrémne sebavedomý, charakteristický vzhľad. V prípade kupé Triedy S bolo obočie zdokonalené polkruhovou líniou. V kombinácii so sériovým Intelligent Light System v technike svetelných diód je k dispozícii predný svetlomet, ktorý má celkovo 47 kryštálov Swarovski. 17 hranatých kryštálov vytvára denné osvetlenie v tvare fakle, 30 okrúhlych zasa smerovku.

Bočnú siluetu definujú strešná línia v tvare kupoly a bezrámové dvere. Elegantný, trojdimenzionálny a priebežný pochrómovaný rám lemuje sklenené plochy, ktoré nie sú prerušené druhým stĺpikom. To zdôrazňuje vzhľad kupé typický pre značku Mercedes-Benz.

Z bočnej steny vymodelovaný sval nad zadnou nápravou vzbudzuje dojem ľahkosti a dynamiky už v stoji. Pozitívne vedené plochy a línie bočnej steny sa pútavo zbiehajú do zadnej časti.

Zadná časť so svojimi základnými plochami, širokými plecami a výraznými charakterovými líniami kompletizuje celkový emocionálny vzhľad. Mimoriadne nápadné je preloženie držiaka evidenčného čísla do spodnej zóny nárazníka. Vďaka tomu bolo možné navrhnúť zadnú kapotu s mimoriadne hladkými plochami v tejto oblasti. Hviezda je takpovediac voľne stojaca, čím pôsobí väčšie, čo vyvoláva neobyčajný dojem. Okrem toho sa vychyľuje, aby elegantne a funkčne uviedla do scény cúvaciu kameru. resp. 360-stupňovú kameru ako súčasť zvláštnej výbavy.

Dvojdielne zadné svietidlo odzrkadľuje pokročilý stav vedy a techniky a zdôrazňuje športový vzhľad zadnej časti, zmysel pre detail a vysokú kvalitu. Tvar a funkcia sa zlievajú do dokonalej jednoty. Jedna časť funkcií svetla sa nachádza v blatníkoch, druhá časť v zadnej kapote. Charakteristický vzhľad umožňuje vysokú mieru opätovnej rozoznateľnosti aj v noci.

Dvojdielny zadný nárazník iba zdôrazňuje športový charakter vzhľadu prednej časti. Difúzor nalakovaný čiernou farbou s vysokým leskom spája rovnakým dielom požiadavky aerodynamiky a dizajnu. Pod ním je, ako aj v prednom nárazníku, vodorovne prebiehajúce krídlo v striebornom vzhľade. Koncovky výfuku sú integrované do difúzora a signalizujú najvyššiu kvalitu.

Kupé Triedy S je sériovo vybavené panoramatickou strechou, ktorá pokrýva dve tretiny celej plochy strechy a plochou približne 1,32 m2 optického účinku pôsobí, ako keby bola o 150 percent väčšia, ako v predchodcovi. Systém MAGIC SKY CONTROL umožňuje stlačením tlačidla zapnúť alebo vypnúť transparentnosť strechy. V transparentnom stave je strecha takmer priehľadná a aj v studených poveternostných podmienkach ponúka zážitok ako pod otvorenou strechou. V tmavom stave je prestup svetla, čiže podiel svetla prestupujúceho zvonka dnu, znížený na menej ako 1 %, čo účinne znižuje zohrievanie interiéru slnečným žiarením. Okrem toho je tu možnosť interiér úplne zatieniť slnečnou roletou.

???????????????????????????????????????????????????????

Interiér: moderný luxus ako avantgardný dizajn

Návrh interiéru nového kupé Triedy S je výrazom dizajnovej reči Mercedes Benz – zmyselnej čistoty. Výsledkom fascinujúcej kombinácie plasticky zmyselne pôsobiacich objemových prvkov (resp. konštrukčných dielov) a čistej geometrie základnej architektúry je avantgardná reč tvarov. Celková úroveň kvality, kvalita spracovania, ako aj vynikajúci pocit z dotyku podnecujú všetky zmysly cestujúcich, takže interiér predstavuje maximum „moderného luxusu“.

Prístrojová doska kupé Triedy S nadchne svojou nevšednou architektúrou a vytvára tak jedinečný charakter v segmente kupé najvyššej triedy. Pritom sa prístrojová doska člení na výraznú zónu vrchnej vrstvy s veľkorysým prechodom do dverí v štýle „Wrap-Around“ a extrémne nízko uloženú a plasticky vznášajúcu sa spodnú časť. Túto špecifickú architektúru umožňuje celkom nové usporiadanie hlboko uloženého airbagu. Táto koncepcia umožňuje tiež umiestniť veľký, dvojdielny displej TFT v širokouhlom formáte priamo pred plochu tohto ozdobného prvku, takže budí dojem, akoby sa vznášal. Je aj štýlovo zdôraznený náladovým osvetlením Korona. Do toho vstupuje športovo zvýraznená vysoká stredová konzola, ktorá prechádza až do oblasti zadných sedadiel. Všetky veká a opierky sú pritom náročným postupom potiahnuté kožou.

Nový superšportový volant pritiahne na seba zrak svojimi silnými, pokovenými ramenami, ktoré vytvárajú maximálnu hĺbku volantu, ako keby vystupovali v jednom prúde zo stĺpika riadenia.

Osobitnosť interiéru je dosiahnutá použitím kvalitných materiálov, povrchov, kombinácií farieb a stehov. Ventilačné dýzy, vypínače, ružica podávača bezpečnostného pásu a ozdobné prvky sú pokovené farebným odtieňom Silver Shadow. Ozdobné prvky tak mimoriadne zvyšujú dojem spracovania a zosilňujú trojdimenzionálny účinok svojich povrchov.

Pred lakťovou opierkou sa nachádza dotykové pole (zvláštna výbava) s čiernym povrchom s vysokým leskom a okrajom s pochrómovaným vzhľadom. Dotykovým poľom možno rovnako ako na smartfóne ovládať všetky funkcie hlavnej jednotky pohybmi prstov. Dotykové pole umožňuje tiež písať písmená, číslice a špeciálne znaky prstom, a to pre každý jazyk podporovaný hlavnou jednotkou. Rôzne ovládacie prvky, napríklad pre multimediálny systém, sú ako tlačidlá usporiadané v tvare polkruhu pred centrálnym ovládacím prvkom.

Predné, ako aj zadné sedadlá majú športový vzhľad, pričom obe zadné sedadlá sú vyhotovené ako výrazné samostatné sedadlá. Na želanie sú v balíku Exklusiv dostupné sedadlá v koži designo napa Exklusiv s výrazným kosoštvorcovým prešívaním v oblasti operadla a sedacej plochy. Bezpečnostné pásy predných sedadiel sú zapustené do bočného obkladu v zadnej časti tak, aby nenarušili bočnú líniu pri otvorených oknách a pre cestujúcich sú ľahko prístupné pomocou podávačov pásu.

Bočné obklady dverí a zadnej časti do seba plynulo prechádzajú a zvyšujú tak pocit útulnosti. Povrchy a ovládacie prvky sú aj v prípade týchto komponentov vyhotovené veľmi kvalitne, pričom konfigurácia s ozvučovacím systémom Burmester® s priestorovým zvukom a ozvučovacím systémom Burmester® High-End s priestorovým zvukom mimoriadne pošteklí všetky zmysly.

Nové farby interiéru ako bengálska červená, sedlová hnedá alebo porcelánová umožňujú individualizovať interiér. Sériové náladové osvetlenie s viacerými svetelnými atmosférami vyvoláva v cestujúcich veľmi príjemný pocit. Zákazník si môže zvoliť niektorú zo siedmich svetelných atmosfér.

Mercedes-Benz S 500 4MATIC Coupé Edition 1 (C 217) 2013

Nižšia miera odvrátenia pozornosti: projekčný displej

Projekčný displej na želanie premieta rovnako ako v prúdovom lietadle dôležité informácie priamo na čelné sklo do zorného poľa vodiča a znižuje tak mieru odvrátenia pozornosti od dopravného diania. Systém premieta údaje o rýchlosti, obmedzenia rýchlosti, navigačné pokyny a upozornenia asistenčných jazdných systémov.

Systém je založený na zrkadlovej optike a module plne farebného displeja s rozlíšením 480 x 240 pixlov, ktorý pracuje so svetelnými diódami s vysokou svietivosťou. Tie premietajú virtuálny obraz veľkosti približne 21 x 7 centimetrov do zorného poľa vodiča, ktorý vidí obraz vzdialený približne dva metre, akoby sa vznášal nad kapotou motora. Rozlíšenie viac ako 60 pixlov na stupeň pozorovacieho uhla zabezpečuje precízne zobrazenie. Špeciálny svetelný snímač v oblasti hornej hrany strechy automaticky prispôsobuje jas zobrazenia projekčného displeja svetelným pomerom v okolí vozidla.

Nižšie priečne sily: aktívna funkcia nakláňania v zákrutách

V Triede S so systémom MAGIC BODY CONTROL mal svoju svetovú premiéru prvý podvozok, ktorý vidí. S funkciou nakláňania v zákrutách kupé prináša do sveta sériovo vyrábaných automobilov ďalšiu svetovú novinku: kupé sa vloží do zákruty podobne ako motocyklista alebo lyžiar. Podobne ako pri jazde v ostrej zákrute sa zníži priečne zrýchlenie, pôsobiace na cestujúcich, ktorí tak pevnejšie sedia v sedadle. Nová funkcia nakláňania v zákrutách ponúka väčší pôžitok z jazdy a vyšší komfort najmä na cestách nižšej triedy. Cieľom nie je dosiahnuť vyššiu rýchlosť v zákrute, ale zvýšiť komfort jazdy.

Systém podvozku MAGIC BODY CONTROL, pre S 500 kupé dodávaný na želanie, zahŕňa okrem systémov Active Body Control (ABC) a ROAD SURFACE SCAN novú funkciu nakláňania v zákrutách. V rámci systému Active Body Control sú štyri teleskopické vzpery vybavené hydraulickými valcami (tzv. piesty), na individuálne nastavenie sily v každej teleskopickej vzpere. V závislosti od prechádzanej zákruty sa v rámci funkcie nakláňania v zákrutách posunie pätka príslušnej teleskopickej vzpery. Vozidlo sa tak automaticky v zlomku sekundy plynule nakloní do zákruty až o 2,5 stupňa – v závislosti od polomeru zákruty a rýchlosti vozidla. Zákruty rozpoznáva tento inovatívny systém podvozka pomocou stereokamery za čelným sklom, ktorá sníma oblúk cesty až na vzdialenosť 15 metrov, a prídavného snímača priečneho zrýchlenia. Funkciu nakláňania v zákrutách možno pomocou prepínača ABC nastaviť do jedného z troch jazdných režimov a funkcia je aktívna v rozsahu rýchlosti od 30 do 180 km/h.

Emocionálne-športový zvuk: výfuková sústava s klapkami

K športovému zážitku v rozhodujúcej miere prispieva emocionálny zvuk výfukovej sústavy. Nízkofrekvenčné hlukové zložky zabezpečujú sýtejší, športovejší zvuk. V priečne uloženom prídavnom tlmiči hluku dvojvetvovej výfukovej sústavy sa nachádzajú dve klapky, ktoré sa v závislosti od otáčok motora pneumaticky otvárajú a zatvárajú.

Keďže v prípade otvorených klapiek prechádzajú výfukové splodiny inou trasou cez koncový tlmič hluku, zvuk je silnejší. Pracovný bod klapiek závisí od zvoleného jazdného programu, v programe S sa klapky otvárajú skôr, ako v programe E. Tento zvuk možno zažiť už pri naštartovaní kupé Triedy S.

Dlhá tradícia: veľké kupé z dielne Mercedes-Benz

História veľkých kupé z dielne Mercedes-Benz povojnovej doby siaha až do roku 1952, kedy Mercedes-Benz uviedol na trh legendárne kupé 300 S – „vozidlo svetovej elity“, ako to vtedy zhodnotila odborná tlač. Po ňom nasledovalo v roku 1956 kupé 220 S modelového radu W 180, ktoré vzbudilo pozornosť najmä samonosnou trojpriestorovou karosériou, nazývanou Ponton. Predĺžené, elegantné kupé konštrukčného radu W111/W112 nadchlo v období rokov 1961 až 1971 celkovo 29 918 náročných zákazníkov, ktorí si mohli vybrať z ponuky šesťvalcových modelov typu 220 SEb kupé až po osemvalcové modely typu 280 SE 3.5 kupé.

Na Triede S z roku 1981 boli založené kupé SEC modelového radu C 126, ktoré ostali desať rokov v programe stuttgartskej automobilky a ktorých sa vyrobilo viac ako 74 000 kusov. V roku 1992 sa na ženevskom autosalóne objavil následný model (modelový rad C 140), ktorý išiel prvý raz na štart aj ako S 600 kupé s dvanásťvalcovým motorom s výkonom 290 kW (394 k) a v ktorom v roku 1995 zažil svoju svetovú premiéru elektronický systém stabilizácie ESP®. Neskôr bolo toto kupé premenované na Triedu CL. Pod týmto označením oslávil svoju svetovú premiéru v marci 1999 ďalší predok nového kupé Triedy S. Toto dvojdverové kupé vzbudilo pozornosť pokrokovými inováciami ako aktívny podvozok ABC (Active Body Control) a bixenónové svetlomety.

Najvyššiu exkluzívnosť a náročný dizajn skombinovala s pokrokovou špičkovou technikou aj posledná Trieda CL (2006). Systémom brzdy PRE-SAFE® otvorilo toto luxusné kupé novú dimenziu automobilovej bezpečnosti. Okrem toho, inovácie z dielne Mercedes-Benz ako Intelligent Light System s piatimi funkciami svetla a systém preventívnej ochrany cestujúcich PRE-SAFE® boli súčasťou sériovej výbavy.

Tradícia veľkých kupé plynule pokračuje novým kupé Triedy S a jeho inováciami.

Zdroj: Mercedes-Benz Slovakia

MediaHub.sk
MediaHub.sk
Mediahub.sk je mediálny portál, ktorý pôvodne vznikol v roku 2013 ako Masmediálne.info. Zaoberá sa masmediálnou a marketingovou komunikáciou. Jeho súčasťou do roku 2023 bol portál s televíznymi reklamami Spoty.mediahub.sk, ktorý vznikol v roku 2017. Portál Mediahub.sk sa začiatkom roku 2023 zlúčil s portálom BratislavskýVečerník.sk.

Ďalšie články

Aktuálne