Pred niekoľkými dňami doslova zaplavili bratislavské ulice billboardy politického zoskupenia SDKÚ so sloganom JA SOM. Pred niekoľkými rokmi sa však s rovnakým sloganom v kampani uchádzalo o priazeň svojich poslucháčov FUN rádio. Inšpiroval sa tvorca kampane SDKÚ populárnou kampaňou FUN rádia, alebo ide len o náhodu?
Ešte aj po rokoch je vo fun page na facebooku s názvom Ja som FUN rádio 175 tisíc ľudí. Nechce sa mi veriť, že by tvorcovia aktuálnej kampane SDKÚ tento slogan nepoznali.
Alebo v tom bol práve zámer tvorcov kampane? Chceli priblížiť SDKÚ mladým prvovoličom a predstaviť im nové mladé tváre strany cez tento známy slogan?
Na druhej strane treba pripustiť, že FUN rádio s veľkou pravdepodobnosťou nevlastní ochrannú známku na tento slogan. V minulosti totiž vlastnilo registrované na úrade priemyselného vlastníctva ochranné známky len na názvy FUN Radio, Fun radio je iné a Dobre utajená serióznosť.
Aktualizované:
„Imidžovú marketingovú kampaň so sloganom „Ja som Fun Rádio“, na ktorú narážate, sme mali ešte v roku 2008 a ak si teraz do adresného riadku zadáte www.jasomfunradio.sk, dostanete sa na jednotku medzi rádiovými webmi – Funradio.sk. Kampaň pre Fun Rádio realizovala reklamná agentúra Istropolitana D´Arcy (teraz Oglivy), ale idea a slogan „Ja som Fun rádio“ boli z kreatívnej dielne Fun rádia. Neprináleží nám sa ku kampani SDKÚ vyjadrovať, ale nie ste prvý, ktorý v tom vidí určitú paralelu 🙂 ,“ povedala pre masmedialne.info Tatiana Pavleová, PR manažérka FUN rádia.
Môže ísť aj o podobnosť a inšpiráciu nie tak dávnym „Je suis Charlie“, ako nás upozornil čitateľ Miro Zahoransky na našom facebooku.
„Kampaň JA SOM SDKÚ-DS (meno a priezvisko) vznikla vo volebnom štábe. Pracovali sme na nej štvrť roka.
Na billboardoch sa zobrazuje 40 tvárí členov SDKÚ-DS. V každom regióne sú členovia strany z daného regiónu, prípadne v niektorých sú prieniky. Ich cieľom je ukázať, že SDKÚ-DS má cez 2 tisíc členov a na billboardoch (bude ich do 500 ks) sú práve členovia strany. Samozrejme kampaň bude mať ďalšiu fázu, ktorú ešte pripravujeme. Billboardy sú jasné, čisté, jednoduché, z diaľky viditeľné a odlíšiteľné, preto zaujali. Tým, že je leto, predpokladali sme, že vizuály billboardov sa budú šíriť ako zábavný virál s rôznymi „umeleckými úpravami“ v podobe Fantomasa, Mimoňa, Avatara a podobne. To sa podarilo. Kampaní s JA SOM alebo veľmi podobných bolo niekoľko už v minulosti a to nie len komerčných. Pripomeniem len pamätné vystúpenie J.F. Kennedyho v Západnom Berlíne 26. júna 1963 , kde povedal : ICH BIN EIN BERLINER… Tiež veľmi silná emócia, „ povedal pre masmedialne.info Peter Húska, šéf volebného štábu SDKÚ-DS.
Všimli sme si, že aj Mikuláš Sliacky si v dnešnom SME zvolil za tému pre svoju karikatúru „Ja som SDKÚ“, pozrite sa ako to dopadlo 🙂 tu