25.1 C
Bratislava
nedeľa, 5. mája 2024

Spravodajský portál Aktuálne.sk oživil projekt rádia Twist „Čierna skrinka“ (aktualizované)

Najčítanejšie

Čiernu skrinku, používalo v minulosti rádio Twist, ale i denník Národná Obroda. Na odkazovač mohli ľudia nahrávať svoje ponosy na štátnu správu, úrady, či neprispôsobivých susedov. Tradíciu tejto Čiernej skrinky od piatka 26. februára oživil spravodajský web vydavateľstva News and Media Holding. Správu som aktualizoval o krátke vyjadrenie Roba Beňa, bývalého riaditeľa denníka Národná Obroda.

„Veľké množstvo podnetov od čitateľov nás inšpirovalo k spusteniu Čiernej skrinky Aktualne.sk a umožniť tak čitateľom vyjadriť sa verejne formou audionahrávky,“ povedal Vladimír Kroupa, šéfredaktor Aktuálne.sk.

Čitatelia Aktuálne.sk môžu po novom prejaviť svoj názor nielen diskusiou pod článkami, ale i telefonátom na číslo 0907 999 377, kde môžu na odkazovači zanechať v dĺžke jednej minúty svoj názor, podnet, alebo sťažnosť na čokoľvek, najzaujímavejšie postrehy budú uverejnené na stránke Aktuálne.sk.

„Nespokojnosť ľudí v rôznych oblastiach je v tomto období značná a názory, sťažnosti či neprávosti riešia najmä na sociálnych sieťach. V minulosti bola Čierna skrinka naozaj obľúbená a rozhodli sme sa dať ľuďom opäť možnosť „vykričať do sveta“ to, čo ich trápi,“ prezradil marketingový riaditeľ NMH Jindřich Staněk.

Od vydavateľstva je tento krok skvelým marketingovým ťahom, ak sa osvedčí a dokáže rozšíriť čitateľskú základnú. Primárne ale Čierna skrinka dotvára pre portál Aktuálne.sk potrebný image dôveryhodnosti a istej spoločenskej potreby, či dôležitosti.

Aktualizované: „Čierna skrinka bola asi najsledovanejšou (najpočúvanejšou) hodinkou vysielania rádia TWIST. Problém vidím v zneužívaní takého média, pokiaľ nie je pod kontrolou. Slovensko nemá kultúru na to, aby si ľudia dokázali kultivovane „vyliať dušu“ a aby si nevymýšľali hlúposti. Ale v TWISTe to akosi tolerovali a radi počúvali. Takže na vypočutie verejnej mienky je to fajn, ale na manipuláciu sa mi to zdá byť nekorektné. Keby som chcel zvýšiť sledovanosť média, asi by som účelovo Čiernu skrinku využil, ale sledoval by som jej pôsobenie, aby som vedel včas prestať,“ povedal pre Masmediálne.info Robo Beňo, bývalý riaditeľ denníka Národná Obroda.

Web Aktuálne.sk vznikol ešte v roku 2006, ako dvojička k českému webu Aktuálne.cz, ktorý v súčasnosti vlastní vydavateľstvo Economia. Na Slovesnku fungoval pod hlavičkou vydavateľstva Centrum Holdings, ktoré koncom roka 2014 prevzalo vydavateľstvo News and Media Holding finančnej skupiny Penta Investments.

Od svojho vzniku prináša Aktuálne.sk čitateľom denne aktuálne informácie o dianí doma aj vo svete, články a komentáre, ako i viacero servisných informácií, napr. počasie, či tv program.

Webu sa hlavne v minulosti darilo otvárať témy a pod vedením šéfredaktora Michala Hlaváča prinášať exkluzívny autorský obsah, ktorý potom preberali aj iné médiá.

“Návštevníci Aktuálne.sk sú ekonomicky aktívni ľudia obvykle s vyšším vzdelaním. Miernu prevahu tvoria muži. Priemerný vek návštevníkov sa pohybuje od 25 do 44 rokov. Drvivá väčšina z nich žije na Slovensku a ten maličký zvyšok sa ukryl v Českej republike (4 %) a iných krajinách, kam obvykle Slováci cestujú za zábavou (t. j. prácou) – teda napríklad Veľká Británia (1,4 %), USA (1,2 %), či Rakúsko (1 %). Viac ako 60 % z nich navštevuje web pravidelne minimálne 4x do mesiaca, ” uvádza vydavateľstvo News and Media Holding na svojom webe. 

V mesiaci január 2016 dosiahol portál Aktualne.sk čítanosť, podľa výskumu AIMmonitor  viac ako 564 tisíc unikátnych návštevníkov za mesiac. Pre porovnanie jednotka na trhu web SME.sk dosiahol v rovnakom období čítanosť viac ako 2 milióny 290 tisíc RU.

Spravodajský web Aktuálne.sk prešiel nedávno redizajnom. Čítaj viac.

citanost Aktualne.sk v roku 2015- tabulka Masmedialne.info, zdroj dat- AIMmonitor
čítanosť Aktuálne.sk v roku 2015 – unikátni návštevníci (tabuľka Masmediálne.info, zdroj dát: AIMmonitor)
MediaHub.sk
MediaHub.sk
Mediahub.sk je mediálny portál, ktorý pôvodne vznikol v roku 2013 ako Masmediálne.info. Zaoberá sa masmediálnou a marketingovou komunikáciou. Jeho súčasťou do roku 2023 bol portál s televíznymi reklamami Spoty.mediahub.sk, ktorý vznikol v roku 2017. Portál Mediahub.sk sa začiatkom roku 2023 zlúčil s portálom BratislavskýVečerník.sk.

Ďalšie články

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu

Aktuálne