15.3 C
Bratislava
piatok, 3. mája 2024

Rada pre reklamu posúdila televízny spot e-shopu Alza.sk ako neetický

Najčítanejšie

Rada pre reklamu na svojom poslednom zasadnutí posudzovala i sťažnosť na TV spot používajúci slogan Nič neriskuj, ktorý propagoval možnosť zakúpiť si notebook Lenovo a využiť k nemu novú službu Nič neriskuj. Reklamu elektronického obchodu vyhodnotila Rada ako neetickú.

Sťažovateľ namietal, „že v reklame sa uvádza, že v rámci propagovanej služby je možné vrátiť zakúpený notebook kedykoľvek, z čoho môže zákazník nadobudnúť dojem, že aj po štyroch, či piatich rokoch,“ uviedla Rada pre reklamu.

„V skutočnosti môže zákazník v rámci služby Nič neriskuj vrátiť tovar mimo zákonnej lehoty len do 18 mesiacov a služba je zdarma len do 2. októbra 2016. Sťažovateľ je toho názoru, že v spote tieto informácie vysvetlené nie sú a zákazník sa ich dozvie až z web stránky zadávateľa,“ uviedla RPR.

Arbitrážna komisia dospela k záveru po posúdení všetkých relevantných podkladov a hlasovaním rozhodla, že sťažnosť je opodstatnená a televízny spot e-shopu je v rozpore s ustanovením článku 14 odseku 2 Etického kódexu reklamnej praxe, ktorý uvádza, že:

„Klamlivá reklama je neprípustná; za klamlivú reklamu sa považuje reklama, ktorá najmä nesmie obsahovať klamlivý údaj o vlastnom alebo o cudzom podniku a ani o jeho produktoch; za klamlivý údaj sa považuje aj údaj sám osebe pravdivý, ak môže vzhľadom na okolnosti a súvislosti, v akých sa používa, uviesť priemerného spotrebiteľa do omylu, “ uvádza Kódex.

MediaHub.sk
MediaHub.sk
Mediahub.sk je mediálny portál, ktorý pôvodne vznikol v roku 2013 ako Masmediálne.info. Zaoberá sa masmediálnou a marketingovou komunikáciou. Jeho súčasťou do roku 2023 bol portál s televíznymi reklamami Spoty.mediahub.sk, ktorý vznikol v roku 2017. Portál Mediahub.sk sa začiatkom roku 2023 zlúčil s portálom BratislavskýVečerník.sk.

Ďalšie články

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu

Aktuálne