Odborná porota už zverejnila mená nominovaných marketingových profesionálov na cenu Marketér roka. Slávnostné vyhlásenie víťaza sa uskutoční v piatok, 24. novembra, v rámci galavečera súťaže EFFIE 2017.
„Týmto ocenením máme ambíciu vyzdvihnúť rolu zadávateľa a oceniť osobnosť, ktorá vedie alebo svojím konaním zásadne ovplyvňuje marketing značky, ktorá v danom období jednoznačne excelovala a získala si tak všeobecné uznanie v komunite marketingových profesionálov,” potvrdil Igor Tóth, zakladajúci člen o.z. Ľudia z marketingu po hodnotení, ktoré prebehlo tento týždeň v Smart City Hub Bratislava.
Z celkových 19 nominácií boli na Cenu Marketér roka 2017 tento rok nominovaní:
HRIVNÁKOVÁ Martina, riaditeľka odboru korporátnej a marketingovej komunikácie, VÚB banka
Marketérka, ktorá mala odvahu vymeniť spotrebiteľsky najúspešnejší a najobľúbenejší bankový komunikačný koncept (Lepiči) za nový (v hlavnej úlohe s Petrou Polnišovou), a tým značku VÚB posunúť ešte viac k modernosti a relevantnosti pre zákazníka.
Martina dokázala s polovičným mediálnym rozpočtom, predbehnúť najväčšieho spendera v spontánnej znalosti o viac ako 50%. Jej odvaha púšťať sa do nových, inovatívnych riešení, sa zúročila aj pri novom nastavení produktov.
LUPTÁK Ronald, group brand manager, Heineken
Máloktorá kategória prešla za posledné obdobie takými dramatickými zmenami v preferenciách spotrebiteľov ako práve pivná, kde sa všetko, čo je veľké, stalo takmer zo dňa na deň neatraktívne.
Ronald preukázal jedinečný marketingový inštinkt a spolu s tímom priniesol pre Zlatý bažant produktovú novinku Zlatý bažant 73, ktorý sa stal jednou z najväčších produktových inovácií na slovenskom trhu.
Premyslená cenová, distribučná a komunikačná stratégia výraznou mierou prispela k jednému z najziskovejších rokov v histórii spoločnosti Heineken Slovensko.
RABATINOVÁ Lucia, marketing director, CURADEN Slovakia
Švajčiarska značka CURAPROX má na Slovensku už pozíciu lovebrandu. Lucia a jej tím sa rozhodli, že vzťah slovenských zákazníkov k značke posunie na ďalšiu úroveň vytvorením slovenského dizajnu.
Oslovili Mišu Chmelíčkovú, ktorá navrhla POP ART edíciu kefiek – prvú limitku so šiestimi farbami vo vláknach. O úspechu tohto počinu svedčí aj 21 583 predaných kusov za prvé 4 mesiace.
V spolupráci s BUFFET Clothing vytvorili bodkované svetre a v novembri dorazí limitovaná edícia Dominiky Žákovej. Marketingové aktivity značky CURAPROX na Slovensku sú skvelou ukážkou toho, ako sa dá robiť top lokálny marketing a zároveň podnikať zodpovedne.
TÓTH Igor, riaditeľ marketingu, O2 Slovakia
Pod vedením Igora uviedol operátor O2 mimoriadne silnú a mnohými cenami ovenčenú kampaň „17. november“, ktorá opäť potvrdila dlhodobý postoj značky O2 hlásiť sa a otvárať témy, ktoré majú ďaleký presah za bežnú korporátnu a komerčnú komunikáciu.
Významným počinom roka 2017 bola aj výmena dlhodobo úspešného konceptu „Maňušky“ za nový, ktorý reprezentuje podmorský svet na čele s tuleňom Tonom.
Igor a jeho tím dlhodobo, cieľavedomo a odvážne prinášajú marketingové riešenia, ktoré sú v súlade s brand essence O2 v podobe férovosti, ktorá je integrálnou súčasťou nielen reklamy, ale aj produktu a služieb. O2 je dnes benchmarkom v kategórii, ktorú môžeme označiť ako značka s názorom.
„Mám radosť, že sa nám v spoločnej diskusii podarilo vybrať silné mená do nominačného shortlistu. Ich rozhodnutia majú silný vplyv na formovanie značky, sú za nimi viditeľné posuny a to môže byť inšpiráciou celému trhu. Každý svojou dobrou robotou a nasadením potvrdzuje, ako významná je rola zadávateľa, keď sa to robí tak, ako sa má.“, zhodnotila diskusiu a výber 4 mien Milada Halová, členka prezídia OZ Ľudia z marketingu.
Vyhlasovateľom Ceny Marketér roka 2017 je občianske združenie Ľudia z marketingu.
(ts)