16.5 C
Bratislava
štvrtok, 2. mája 2024

Retro ležiak Zlatý Bažant ’73 prichádza v praktickej plechovke

Najčítanejšie

Spoločnosť HEINEKEN Slovensko predstavuje s príchodom nového roka ďalšiu produktovú inováciu. Na pulty predajní prichádza medzi Slovákmi obľúbené pivo Zlatý Bažant ’73 v praktickej 500 ml plechovke. Tá je inšpirovaná priekopníckym prvenstvom hurbanovského pivovaru, ktorý v 70-tych rokoch v bývalom Československu ako prvý spustil sériovú produkciu tohto typu obalu.

Vďaka tejto vtedy obrovskej inovácii pivo z Hurbanova cestovalo po celom svete, ba až za jeho hranice, či už v batohoch horolezcov na expedícii na Mount Everest alebo ako súčasť medzinárodnej vesmírnej misie. Vďaka dnešnej inovácii si môžu milovníci Zlatého Bažanta ’73 zobrať so sebou svoje obľúbené pivo v praktickom balení na akýkoľvek výlet.

„Za takmer 2 roky od uvedenia ležiaku Zlatý Bažant ’73 vo fľaši si jeho chuť obľúbilo veľa Slovákov, vďaka čomu výsledky prekonali aj naše optimistické očakávania. Sú však príležitosti, pre ktoré je viac ako vratná pivná fľaša vhodnejšie a praktickejšie iné balenie – plechovka. Nadväzujeme tak na priekopnícke úspechy značky Zlatý Bažant zo 70. rokov a zároveň vychádzame v ústrety aj našim zákazníkom, ktorí si vďaka novému baleniu môžu zobrať a vychutnať Zlatý Bažant ’73 takmer kdekoľvek,“ povedal Marcel Malý, brand manažér značky Zlatý Bažant.

Plechovkový pionier a inovátor

Pivovar v Hurbanove bol od začiatku výstavby v 60. rokoch minulého storočia plánovaný ako vzorová prevádzka, v ktorej sa bude variť to najlepšie pivo v Československu s ambíciou preraziť do sveta.

Preto tu už v 70-tych rokoch spustili do prevádzky prvú linku na plnenie pivných plechoviek v bývalom východnom bloku. Ich cieľovou stanicou spočiatku bývali najmä československé veľvyslanectvá.

Neskôr cestovala plechovka na vskutku zaujímavé miesta po celej planéte a dokonca aj aj za jej hranice. Pivo v plechovke si pribalili československí horolezci, ktorí sa v roku 1973 vybrali pokoriť vrchol Nanga-Parbat v Himalájach.

Hurbanovské pivo sa v batohoch týchto drsných chlapíkov ocitlo aj na Mount Evereste a vrchole Makalu, či sa ním osviežovali na africkom Kilimandžáre. Na plachetnici moreplavca Richarda Konkolského doslova obišlo celý svet.

Najďalej sa plechovka dostala kamsi, kde sa nikdy predtým žiadne pivo neocitlo: na obežnú dráhu. V roku 1978 si ho pribalila misia Sojuz 29. Sovietski kozmonauti Kovaľjonok a Ivančevkov si tak vzali k srdcu slová svojho predchodcu z predchádzajúcej misie, Vladimíra Remeka, ktorému vo vesmíre chýbalo práve pivo.

Opačným smerom – do hlbín – sa plechovka z Hurbanova vybrala ešte rok pred svojou misiou do vesmíru, keď ju vzali členovia našej potápačskej speleologickej výpravy pri Cejlóne.

(ts)

Reťazce.sk
Reťazce.sk
Reťazce.sk písali predovšetkým o maloobchode v Bratislave, sústredili sa na centrum Bratislavy a väčšinou na gastroscénu. Zaujímali sa predovšetkým o inovatívne nezávislé projekty. Projekt v rôznych podobách fungoval od roku 2009. Autorom a zodpovednou osobou za obsah bol Radoslav Augustín. V histórii na projekte spolupracovali i Lukáš Kočišek a Ivan Krasko. Redakcia Mediahub.sk od novembra 2018 na obsahu projektu pokračuje. Doménu Reťazce.sk sme získali od spoločnosti VisuArt, s.r.o. a stala sa súčasťou nášho projektu. Portál Reťazce.sk sa začiatkom roku 2023 zlúčil s portálom BratislavskýVečerník.sk.

Ďalšie články

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu

Aktuálne