Najnovší sociálny experiment spoločnosti Burger King upozorňuje na nezmyselnosť rôznej rýchlosti internetu, ktorá záleží od toho, koľko si človek za túto službu zaplatí u svojho poskytovateľa.
Spoločnosť Burger King svojim novým reklamným spotom dáva svetu najavo, že plne podporuje „sieťovú neutralitu“, teda, že podporuje myšlienku poskytovania internetu rovnakej rýchlosti pre všetkých.
Reklamný spot svojim spracovaním nadväzuje na predchádzajúci spot v podobe sociálneho experimentu, v ktorom spoločnosť Burger King poukazoval na nečinnosť ľudí, keď sú svedkami detského šikanovania. Informáciu priniesli adweek.com.
Aj nová kampaň je sociálnym experimentom, ktorým chce Burger King ľuďom v podobe masovej metafory doručiť informáciu o nezmyselnosti rôznej rýchlosti internetu.
Natáčanie sa odohrávalo v jednej z reštaurácii rýchleho občerstvenia Burger King. Podstata je jednoduchá: ponúknuť zákazníkom obľúbený burger Whopper, no nie v rovnakých cenách.
Čiže úplne rovnaký burger, ale v troch rôznych cenách. Najlacnejší, na ktorý musí zákazník čakať najdlhšie, kým ho dostane, lacnejší, ktorý dostane rýchlejšie a najdrahší, ktorý si môže odniesť najrýchlejšie.
Pointa je v tom, že všetky sú vyrobené rovnako rýchlo, predávajúci len úmyselne zdržuje ich predanie zákazníkovi, v závislosti od toho, koľko je za rýchlosť ochotný zaplatiť. Aj tento reklamný spot pochádza z dielne reklamnej agentúry David Miami.
O novom reklamnom spote, v podobe sociálneho experimentu informovali aj nbcnews.com.
„Video Whopper Neutrality sa snaží pomôcť ľuďom pochopiť, ako zrušenie neutrality siete ovplyvní ich životy,“ uviedol pre nbcnews.com Burger King.
Tento reklamný spot je v podstate odozvou na decembrové hlasovanie amerického regulátora The Federal Communications Commission, ktorý by chcel zrušiť pravidlá týkajúce sa neutrality poskytovania internetu.
Rozhodnutie The Federal Communications Commission, by v podstate mohlo umožniť poskytovateľom služieb vytvoriť takzvané rýchle a pomalé pripojenie pre predplatiteľov a otvoriť cestu k vyšším poplatkom.
Ani niektorí verejní činitelia, aktivisti a technologické spoločnosti vrátane spoločnosti Apple, Google a Amazon nesúhlasia s touto zmenou, pretože sa obávajú, že poskytovatelia služieb môžu zablokovať alebo spomaliť prístup na určité webové stránky.
Reklamný spot dosiahol v priebehu dvoch dní od jeho zverejnenia na Youtube takmer 3-milióny zhliadnutí. Niektoré momenty vyzerajú naozaj desivo, ale v podstate je to rovnako desivé ako, keď človek pri pomalšom internete čaká na načítanie nejakej webovej stránky.