Časopis s názvom Grow by Facebook bol vo Veľkej Británii uvedený na trh začiatkom mesiaca jún. Spoločnosť ho propagovala so sloganmi „rozširujte svoj biznis, rozširujte svoju sieť, rozširujte svoju myseľ“.

Spoločnosť Facebook, ale trvá na tom, že jej nový marketingový produkt nie je časopis.

Tlačený produkt so zrejmými prvkami časopisu bol odoslaný priamo marketingovým klientom a distribuovaný na vybraných letiskách a obchodných halách pre vlakovú dopravu, vrátane biznis salónika spoločnosti British Airways na letisku Heathrow Terminal 5.

Cieľom spoločnosti Facebook je osloviť publikum špičkových profesionálnych pracovníkov. Informáciu priniesli pressgazette.co.uk.

Časopis prevádzkuje a vydáva marketingový tím spoločnosti Facebook v severnej Európe. Je bezplatný a neslúži ako reklamný produkt.

„Grow by Facebook je obchodný marketingový program, ktorý zdieľa obsah myšlienky vodcovstva priamo s našimi klientmi prostredníctvom výročného podujatia, ako aj prostredníctvom tlačových a on-line marketingových kanálov. Nepredávame žiadnu reklamu ani nevyberáme poplatok za žiadne činnosti alebo obsah, pretože produkt je čisto určený na účely marketingovej komunikácie,“ uviedla pre pressgazette.co.uk Leila Woodington riaditeľka pre obchodný marketing Facebooku v severnej Európe.

Hoci spoločnosť Facebook tvrdí, že Grow by Facebook nie je časopis, ale marketingová komunikácia, Nicola Mendelsohn, víceprezidentka spoločnosti Facebook pre Európu, Stredný východ a Afriku, viackrát označila tento produkt ako časopis.

Myšlienka pre vznik reklamnej komunikácie cez Grow by Facebook vznikla približne pred troma rokmi počas malej udalosti na anglickom vidieku.

Je to každoročná udalosť, na ktorej sa stretávajú tradičné značky, ale aj výrazný inovátori, tvorcovia a kreatívci.

Rozhovory, ktoré na týchto podujatiach prebiehajú sa Facebook rozhodol transformovať do tlačenej podoby.

Historicky prvý časopis sa zaoberá vzostupom špecializovaných značiek, čo sú jedny z najdôležitejších obchodných príbehov za posledných niekoľko rokov. Články sú dostupné aj on-line https://www.facebook.com/business/m/grow.

Grow by Facebook by mal mať čoskoro distribuovať aj na platformách Instagram a Linkedin.

Šéfredaktorkou reklamnej komunikácie je Kate Maxwell, ktorá predtým pracovala pre Soho House & Co.

Na obsahu Grow by Facebook sa nepodieľali žiadni novinári. Obsah vytvorili ľudia, ktorí sa zaoberajú marketingovou komunikáciou.

Grow by Facebook je tvorený a distribuovaný v zmysle, ktorý prehlásil Mark Zuckerberg už viackrát. Facebook nevyrába obsah, za obsah na svojej platforme je, ale zodpovedný.
Facebook teda nie je mediálna spoločnosť, ale technologická firma, ktorej podstatou je tvorba produktov.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu