12.1 C
Bratislava
sobota, 3. júna 2023

Viber pri pohľade na používanie svojich šošoviek AR zistil, že ženy častejšie ako muži používajú filter na tvár; popularita trendu červených vlasov sa preniesla aj do popularity AR šošoviek

Najčítanejšie

Spoločnosť Rakuten Viber, globálny líder v oblasti súkromných a bezpečných správ a hlasovej komunikácie, zverejnila výsledky analýzy používania funkcie Viber Lens od jej uvedenia na trh v spolupráci so spoločnosťou Snap v júni 2021 a jej niekoľkomesačného rozšírenia na hlavných trhoch.

Od prvej vlny uvedenia na trh použilo objektívy pre médiá, ako sú obrázky, videá alebo GIFy, viac ako 7,3 milióna používateľov, pričom v aplikácii bolo vytvorených viac ako 50 miliónov snímok.

Podľa údajov si v roku 2021 rozšírenú realitu pomocou AR Lens častejšie užili ženy, ktoré tvoria 46 % mesačne aktívnych používateľov (MAU) Viberu a predstavujú 56 % používateľov objektívov. Ženy tiež častejšie ako muži použili a odoslali médiá: 59 % žien používajúcich Lenses používa médiá a 30 % z nich ich posiela, zatiaľ čo 55 % mužov používajúcich Lenses používa médiá a 27 % z nich ich posiela.

Ktoré objektívy patria medzi najpoužívanejšie? Podľa údajov bola najobľúbenejšou šošovkou „Cartoon Face,“ ktorá cez fotku používa veľké, rozžiarené oči a dlhý jazyk. Módne časopisy propagovali červené vlasy ako farebný trend pre rok 2021 a tento trend sa preniesol aj do filtrov rozšírenej reality, keďže „Red Head“ – objektív, ktorý používateľovi urobí dlhé červené vlasy – bol druhým najobľúbenejším objektívom na Viberi.

Na treťom mieste sa umiestnila šošovka „Halloween Elements“, ktorá používateľovi na tvár nasadí strašidelnú masku. Veľkej popularite sa tešila aj šošovka „Tiger Lens“ vytvorená v rámci partnerstva so Svetovým fondom na ochranu prírody (WWF), pričom v niektorých regiónoch objektívy s ohrozenými zvieratami viedli až k príspevku pre WWF.

Prieskum ukázal, že nielen najmladšia veková skupina rada používa AR objektívy vo svojich chatoch. Veková skupina 30 – 40 rokov tvorila najväčší segment používateľov Lens (23 %), tesne nasledovali používatelia vo vekovej skupine 40 – 60 rokov (18 %). Používatelia mladší ako 17 rokov predstavovali 13 % používateľov aplikácie Lens.

Na začiatku školského roka bol na Slovensku spustený herný objektív, ktorý sa ukázal ako najobľúbenejší z celého portfólia Viber u Slovákov. Takmer 200-tisíc používateľov použilo profesijný objektív a snažilo sa zistiť, aké bude ich budúce povolanie.

V aplikácii Viber sa objavil aj špeciálny výber sviatočných sezónnych objektívov od milých jeleňov a zábavných saní až po pekné mrazené kráľovné, aby boli vaše sviatky živšie a zábavnejšie ako kedykoľvek predtým. Nájdete ich otvorením fotoaparátu v ľubovoľnom chate a ťuknutím na ikonu ducha.

„Počas náročného roka, keď mnohí ľudia kvôli pandémii naďalej obmedzovali osobný kontakt na minimum, Viber zakročil a zasiahol do ich digitálnej komunikácie kvôli tomu, aby ju oživil,“ hovorí Anna Znamenskaya, Chief Growth Officer spoločnosti Rakuten Viber.

„Ľudia hľadajú zábavné spôsoby, ako zostať v kontakte, či už posielaním pozdravov priateľom, pričom používajú objektív, vďaka ktorému vyzerajú ako tiger, alebo podporujú značky vizuálnym vyjadrením, ktoré majú radi,“ doplnila Anna Znamenskaya.

(ts)

Avatar photo
Redakcia
Redakcia Bratislavského večerníka predstavuje starosti a radosti v bratislavských mestských častiach. www.bratislavskyvecernik.sk

Ďalšie články

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu

Aktuálne