17 C
Bratislava
streda, 6. júla 2022

Viber pri pohľade na používanie svojich šošoviek AR zistil, že ženy častejšie ako muži používajú filter na tvár; popularita trendu červených vlasov sa preniesla aj do popularity AR šošoviek

Najčítanejšie

Spoločnosť Rakuten Viber, globálny líder v oblasti súkromných a bezpečných správ a hlasovej komunikácie, zverejnila výsledky analýzy používania funkcie Viber Lens od jej uvedenia na trh v spolupráci so spoločnosťou Snap v júni 2021 a jej niekoľkomesačného rozšírenia na hlavných trhoch.

Od prvej vlny uvedenia na trh použilo objektívy pre médiá, ako sú obrázky, videá alebo GIFy, viac ako 7,3 milióna používateľov, pričom v aplikácii bolo vytvorených viac ako 50 miliónov snímok.

Podľa údajov si v roku 2021 rozšírenú realitu pomocou AR Lens častejšie užili ženy, ktoré tvoria 46 % mesačne aktívnych používateľov (MAU) Viberu a predstavujú 56 % používateľov objektívov. Ženy tiež častejšie ako muži použili a odoslali médiá: 59 % žien používajúcich Lenses používa médiá a 30 % z nich ich posiela, zatiaľ čo 55 % mužov používajúcich Lenses používa médiá a 27 % z nich ich posiela.

Ktoré objektívy patria medzi najpoužívanejšie? Podľa údajov bola najobľúbenejšou šošovkou „Cartoon Face,“ ktorá cez fotku používa veľké, rozžiarené oči a dlhý jazyk. Módne časopisy propagovali červené vlasy ako farebný trend pre rok 2021 a tento trend sa preniesol aj do filtrov rozšírenej reality, keďže „Red Head“ – objektív, ktorý používateľovi urobí dlhé červené vlasy – bol druhým najobľúbenejším objektívom na Viberi.

Na treťom mieste sa umiestnila šošovka „Halloween Elements“, ktorá používateľovi na tvár nasadí strašidelnú masku. Veľkej popularite sa tešila aj šošovka „Tiger Lens“ vytvorená v rámci partnerstva so Svetovým fondom na ochranu prírody (WWF), pričom v niektorých regiónoch objektívy s ohrozenými zvieratami viedli až k príspevku pre WWF.

Prieskum ukázal, že nielen najmladšia veková skupina rada používa AR objektívy vo svojich chatoch. Veková skupina 30 – 40 rokov tvorila najväčší segment používateľov Lens (23 %), tesne nasledovali používatelia vo vekovej skupine 40 – 60 rokov (18 %). Používatelia mladší ako 17 rokov predstavovali 13 % používateľov aplikácie Lens.

Na začiatku školského roka bol na Slovensku spustený herný objektív, ktorý sa ukázal ako najobľúbenejší z celého portfólia Viber u Slovákov. Takmer 200-tisíc používateľov použilo profesijný objektív a snažilo sa zistiť, aké bude ich budúce povolanie.

V aplikácii Viber sa objavil aj špeciálny výber sviatočných sezónnych objektívov od milých jeleňov a zábavných saní až po pekné mrazené kráľovné, aby boli vaše sviatky živšie a zábavnejšie ako kedykoľvek predtým. Nájdete ich otvorením fotoaparátu v ľubovoľnom chate a ťuknutím na ikonu ducha.

„Počas náročného roka, keď mnohí ľudia kvôli pandémii naďalej obmedzovali osobný kontakt na minimum, Viber zakročil a zasiahol do ich digitálnej komunikácie kvôli tomu, aby ju oživil,“ hovorí Anna Znamenskaya, Chief Growth Officer spoločnosti Rakuten Viber.

„Ľudia hľadajú zábavné spôsoby, ako zostať v kontakte, či už posielaním pozdravov priateľom, pričom používajú objektív, vďaka ktorému vyzerajú ako tiger, alebo podporujú značky vizuálnym vyjadrením, ktoré majú radi,“ doplnila Anna Znamenskaya.

(ts)

Redakcia
Redakcia Bratislavského večerníka predstavuje starosti a radosti v bratislavských mestských častiach. www.bratislavskyvecernik.sk

Ďalšie články

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu

Aktuálne