„Rozdiel medzi dušou Bratislavy a Prahy sa najjasnejšie vyjaví, keď sa pozriete, čo robí jeho najväčšia gastro-skupina. Čo je výsledkom práce ľudí, ktorí sa snažia vytvoriť prostredie, kde sa miestni radi stretávajú a spolu najedia a napijú. V Česku je to Ambiente a ich najväčší úspech Lokál. Skupina začínala ako talianska reštaurácia, ale napokon zistila, že najlepšie funguje akási simulácia klasickej českej krčmy z kníh a filmov. Podnik pôsobí nenútene, ale česká krčma Lokál je dômyselným dielom dizajnérov, tých istých, ktorí vytvorili logo Českej televízie alebo Českých dráh, od vzoru stien až po jedálny lístok je umelý, ale keďže je postavený na skutočnej zdieľanej predstave, ako má pravá krčma vyzerať, pôsobí autenticky. Niečo ako čičmianske hieroglyfy,“ uviedol
Radoslav Augustín na blogu denníka N.