24.4 C
Bratislava
štvrtok, 18. júla 2024

Volkswagen ID.7 je prvý elektrický model Volkswagen vo vyššej strednej triede a s dojazdom až 700 km2

Najčítanejšie

Volkswagen predstavuje novú vlajkovú loď elektrickej rodiny ID. Model ID.7 je prvý globálny elektrický model značky v strednej triede. Vďaka kombinácii dojazdu do 700 kilometrov (WLTP)2, suverénneho pohonu, veľkorysého interiéru a inovatívnych technológií sa ID.7 stáva komfortnou limuzínou a vstupuje do novej prémiovej triedy.

Okrem toho sa nový model s dĺžkou takmer 5 metrov vyznačuje evolúciou koncepcie ovládania orientovanou na zákazníkov a kvalitným vyhotovením interiéru. ID.7 sa začne ešte tento rok predávať v Európe a Číne, v Severnej Amerike štartuje od roku 2024. Na Slovensku je predpredaj modelu naplánovaný na September, v Novembri budú vozidlá dostupné u predajcov značky Volkswagen a tým sa začne aj samotný predaj modelu ID.7.

„S ID.7 robíme ďalší krok v našej ofenzíve elektromobility. Limuzína poskytuje vysoký komfort a dlhý dojazd. Už v roku 2026 budeme ponúkať najširšie portfólio zo všetkých automobilových výrobcov – od vstupného modelu s cenou pod hranicou 25 000 eur až po nový špičkový model ID.7. Našim cieľom pre rok 2030 je dosiahnuť v Európe podiel predaja 80 percent elektrických automobilov. Od roku 2033 bude Volkswagen v Európe vyrábať už iba elektrické automobily,“ povedal Thomas Schäfer, CEO značky Volkswagen.

„ID.7 vytvára na báze MEB nový štandard z hľadiska efektivity. Usilujeme sa dosiahnuť dojazd do 700 kilometrov podľa WLTP2. Umožňuje to veľmi dobrá aerodynamika, ako aj výrazné zvýšenie efektivity v oblasti pohonu a tepelného manažmentu,“ povedal Kai Grünitz, člen predstavenstva Volkswagen pre technický vývoj.

Elektrický pohon novej generácie

ID.7 je prvým modelom na báze MEB (modulárna stavebnica elektromobility) koncernu Volkswagen s úplne novou, vysoko efektívnou generáciou pohonu. Pohonný agregát s interným označením APP550, ktorý bol vyvinutý v spolupráci s Volkswagen Group Components a vyrába sa v závode Kassel, bude poháňať ID.7 nezávisle od zvolenej veľkosti batérie.

Pohonný agregát, namontovaný na zadnej náprave, sa skladá zo synchrónneho elektromotora s permanentnými magnetmi, 1-stupňového dvojdielneho prevodu a pulzného meniča (výkonová a riadiaca elektronika).

K zvýšeniu výkonu a efektivity elektromotora oproti predchádzajúcej generácii prispel rotor so silnejšími a tepelne vyššie zaťažiteľnými permanentnými magnetmi, zdokonalený stator s väčším efektívnym počtom vinutí pri maximálnom priereze drôtu a vodný chladiaci plášť na vonkajšej strane statora, ako aj nové kombinované olejové a vodné chladenie: tepelnú stabilitu zabezpečuje nový pulzný menič.

S výkonom 210 kW (286 k) a maximálnym krútiacim momentom 545 Nm elektromotor predstavuje doteraz najvýkonnejšiu pohonnú jednotku modelov radu ID.

zdroj: Porsche Slovakia/Volkswagen

Batérie s kapacitou 77 kWh a 86 kWh

Pre rad ID.7 budú na výber dve verzie batérie pohonu. Model ID.7 Pro1 sa bude vyrábať s batériou 77 kWh netto (82 kW brutto), ktorá sa dá dobíjať maximálnym nabíjacím výkonom 170 kW. Model ID.7 Pro S1, ktorý sa začne predávať neskôr, bude mať väčšiu batériu s kapacitou 86 kWh netto (91 kWh brutto). Väčšia batéria sa dá dobíjať jednosmerným prúdom s výkonom 200 kW.

Nový systém tepelného manažmentu zabezpečuje prípravu (optimálnu teplotu) batérie pred zastávkou na nabíjanie. Táto príprava sa spustí automaticky pri aktivovanej navigácii k nabíjacej stanici. Podľa prvých interných prognóz má model ID.7 Pro dojazd do cca 615 kilometrov a ID.7 Pro S až do cca 700 kilometrov. Vďaka tomu sa ID.7 dobre hodí aj pre zákazníkov, ktorí jazdia na dlhé trasy a flotilových zákazníkov.

Veľkorysé rozmery a aerodynamický dizajn

ID.7 má päťdverovú karosériu so splývajúcou zadnou časťou a aerodynamickým dizajnom. Elegantne sa zvažujúca strecha v štýle kupé prispieva k vynikajúcemu koeficientu aerodynamického odporu iba 0,23. Dlhý rázvor 2966 mm pri dĺžke 4961 mm vytvára krátke previsy karosérie. S výškou 1538 mm je nová elektrická limuzína najnižším modelom rodiny ID., šírka 1862 mm (bez vonkajších spätných zrkadiel) prispieva k veľkorysým rozmerom interiéru.

Karoséria ID.7 má elegantnú a energickú siluetu. Predné okno je výrazne sklonené, rovnako ako výrazné zadné stĺpiky karosérie. Stĺpiky karosérie a strecha sú vždy lakované kontrastnou čiernou farbou s vysokým leskom.

Lišty rámu strechy majú hliníkové vyhotovenie. Výrazným prvkom dizajnu je bočná línia (Feature Line) pod bočnými oknami, ktorá prebieha s miernym zvlnením od svetlometov až po dvere batožinového priestoru, vizuálne znižuje ID.7 a dodáva siluete energické, pozitívne napätie.

Charizmatický dizajn ID.7 zvýrazňuje modelovaná predná kapota a LED svetlomety, nad ktorými prebieha až do predných blatníkov úzka LED lišta denných a smerových svetiel, na ktorú medzi svetlometmi nadväzuje priečna LED lišta predelená logom. Nápadným prvkom na prednej časti karosérie sú zvislé bočné otvory na vstup vzduchu pre vzduchové zásterky („Air Curtains“) predných kolies.

Na zadnej časti karosérie horizontálne línie vizuálne zvýrazňujú šírku karosérie ID.7. Najsilnejšia z nich je priečna LED lišta, ktorá na krajoch prechádza do LED zadných svetiel. Stredná časť tejto lišty je biela a až pri zapnutom osvetlení vozidla zmení farbu na červenú.

Z hľadiska aerodynamiky je dôležitým prvkom odtrhová hrana na dohora výklopných dverách batožinového priestoru. Karosériu zospodu zakončuje energicky modelovaný zadný nárazník s difúzorom, lakovaným vysoko lesklou čiernou farbou.

zdroj: Porsche Slovakia/Volkswagen

Prvý model VW s novou koncepciou displeja a ovládania, ako aj exkluzívnymi prvkami vybavenia

V ID.7 použil Volkswagen po prvý raz novú koncepciu zobrazovania a ovládania. Tým výrobca reagoval na spätnú väzbu od zákazníkov a vylepšil ovládanie v relevantných oblastiach. Prispievajú k tomu najmä nasledujúce sériové prvky vybavenia:
 displej systému infotainmentu s uhlopriečkou 38 cm (15 palcov)
 head-up displej s rozšírenou realitou
 nové ovládanie klimatizácie, integrované do základnej obrazovky menu systému infotainmentu a voľne programovateľné tlačidlá favoritov
 osvetlené ovládacie dotykové plochy

„ID.7 je pre značku Volkswagen v Európe, Číne a Severnej Amerike extrémne dôležitý model. ID.7 predstavuje atraktívny produkt, ktorý nadchne rovnako existujúcich, ako aj nových zákazníkov Volkswagen. S ním ponúkame technológie premium v automobile Volkswagen, ktorý presviedča exkluzivitou, špičkovým komfortom a vysokou úžitkovou hodnotou na každodenné používanie, “ povedala Imelda Labbé, členka predstavenstva pre marketing a popredajné služby.

S novými masážnymi a klimatizovanými sedadlami alebo elektricky tlmiteľným panoramatickým strešným oknom ID.7 ponúka prvky vybavenia, ktoré sú k dispozícii iba vo vyšších triedach vozidiel u značiek premium.

Voliteľné predné sedadlá ergoActive sú po prvý raz v automobile značky Volkswagen vybavené adaptívnou klimatizáciou, ktorá na želanie môže chladiť, vyhrievať alebo vysúšať. K dispozícii je aj masážna funkcia s ergonomickým certifikátom AGR.

Nové pevné panoramatické strešné okno je zasklené sklom „Smart Glas“ s integrovanou vrstvou polymérneho disperzného tekutého kryštálu (PDLC), ktorý sa dá stlačením gombíka na stropnej konzole zmeniť z priehľadného na nepriehľadný.

Okrem tohto tienenia je sklo strešného okna opatrené reflexnými vrstvami, ktoré zabraňujú prenikaniu infračervených lúčov zo slnečného žiarenia do kabíny v lete a naopak v zime znižujú únik tepla z kabíny.

Ponuku prvkov vybavenia na želanie dopĺňa nový ozvučovací systém Harman Kardon so 14 reproduktormi high-end vrátane centrálneho reproduktora v kabíne a 16-kanálového zosilňovača s celkovým výkonom 700 wattov a digitálnym ekvalizérom, ktorý vytvára jedinečný zážitok z hudby.

zdroj: Porsche Slovakia/Volkswagen

Najmodernejšie asistenčné systémy ešte ďalej zdokonalené

Asistenčné systémy ako „Travel Assist s kolektívnymi dátami“4 môžu v ID.7 v prípade potreby prevziať vedenie v priečnom a pozdĺžnom smere. Tento systém bol vyvinutý v spolupráci s firmou CARIAD, špecializovanou softvérovou dcérskou spoločnosťou koncernu Volkswagen.

Na želanie „Travel Assist“5 podporuje vodiča ID.7 pri rýchlosti od 90 km/h aj asistovanou zmenou jazdného pruhu na viacprúdových diaľniciach. Vodič celý proces iba kontroluje a asistenčný systém ho citeľne odľahčuje.

Asistenčné systémy pomáhajú vodičovi ID.7 aj pri parkovaní. Elektrická limuzína Volkswagen dokáže samočinne zaparkovať rozličným spôsobom. Jednu z možností predstavuje naučené parkovanie s funkciou pamäte5 na vzdialenosť do 50 metrov. Vodič pri tom môže sedieť v ID.7 alebo kontrolovať proces parkovania pomocou aplikácie vo svojom smartfóne6 zvonka.

Zrýchlená elektrická ofenzíva: 10 nových modelov do roku 2026.

Nový ID.7 je jedným z desiatich nových elektrických modelov, ktoré Volkswagen uvedie na trh do roku 2026. Už v tomto roku štartuje nový ID.3, ID. Buzz s dlhým rázvorom1 a limuzína ID.7. V roku 2026 má prísť elektrické kompaktné SUV1 a sériová verzia ID. 2all1 za cenu pod 25 000 eur.

Tým bude mať Volkswagen najširšie portfólio elektrických modelov v porovnaní s konkurentmi. Nový ID.7 sa bude pre európsky a severoamerický trh vyrábať v závode Emden v Nemecku. Pre čínsky trh sa bude príslušná verzia ID.7 vyrábať lokálne.

zdroj: Porsche Slovakia/Volkswagen

(ts)

Redakcia
Redakcia
Redakcia Bratislavského Večerníka predstavuje starosti a radosti v bratislavských mestských častiach. www.bratislavskyvecernik.sk

Ďalšie články

Aktuálne