17.8 C
Bratislava
piatok, 3. mája 2024

Kofola sa usiluje o ďalšie tradičné značky. Oznámenou akvizíciou chce vstúpiť do pivného segmentu s regionálnou pôsobnosťou

Najčítanejšie

Kofola ČeskoSlovensko kupuje väčšinový podiel v spoločnosti Pivovary CZ Group, ktorá rozvíja tradičné značky pív Holba, Zubr a Litovel. Nápojárska rodina tak môže na regionálnej úrovni vstúpiť do ďalšej kategórie, v ktorej bude vedieť využiť svoje podnikateľské, distribučné a marketingové know-how. Dokončenie transakcie, ktorá podlieha schváleniu českých protimonopolných úradov, sa očakáva začiatkom roka 2024.

„V Kofole sme sa naučili rozvíjať tradičné a lokálne značky so silným príbehom. Keď sa objavila príležitosť investovať do pivovarov, ktoré vyrábajú značky s dlhou históriou, za ktorými stojí poctivé remeslo a moderné výrobné zázemie, neváhali sme. Veríme, že skúsenosť našich ľudí môže pomôcť k ich rozvoju,“ predstavuje vstup do nového biznisu Jannis Samaras, generálny riaditeľ skupiny Kofola.

Pivovary CZ Group sú piatou najväčšou pivovarníckou skupinou v Česku, svojou tohtoročnou produkciou piva prekročia objem 800 tisíc hl, z čoho viac ako tretina piva mieri na exportné trhy. V pivovaroch v Hanušoviciach, Přerove a Litovli spoločnosť zamestnáva takmer 500 ľudí.

Pivá značiek Holba, Zubr a Litovel sa tu varia už viac ako 130 rokov tradičnými postupmi, s použitím najkvalitnejších surovín hlavne z lokálnych zdrojov. Vďaka tomu sa tešia mimoriadnej obľube u zákazníkov aj nezávislých odborníkov, o čom dlhodobo svedčí aj bezkonkurenčné množstvo prestížnych medzinárodných a tuzemských ocenení.

„Kvalita našich pív je výsledkom nielen dôkladného dodržiavania tradičných technologických postupov výroby českého piva, ale aj výsledkom odbornosti a umu zamestnancov. Úcta k tradícii, zručnosť našich ľudí, vysoká technologická úroveň pivovarov, zdroje kvalitnej vody a suroviny hlavne od lokálnych dodávateľov sú základom nášho úspechu, potenciálom aj záväzkom do budúcnosti,“ hovorí Ing. Jaromír Dvorský, podpredseda predstavenstva Pivovary CZ Group.

„Záleží nám na tom, aby bola zachovaná remeselná tradícia varenia piva, stabilné vzťahy so zákazníkmi, dodávateľmi aj zamestnancami a spoločenská zodpovednosť firmy. To všetko boli pri rokovaniach o predaji dôležité kritériá. Sme radi, že sme našli partnera, ktorý nám pomôže zachovať a ďalej rozvíjať kvalitu našich pív, a zároveň posilní aj ich obchodnú expanziu,“ vysvetľuje Jaromír Dvorský.

„Rád by som sa poďakoval našim zamestnancom a obchodným partnerom, bez nich by sme takéto úspechy nemohli dosahovať,“ dodáva.

Nová akvizícia umožní skupine Kofola rásť v ďalšom stabilnom segmente s exportným potenciálom. S ohľadom na špecifiká pivného trhu a s pokorou k umeniu zamestnancov pivovarov zostanú Pivovary CZ Group samostatne riadeným pilierom Kofoly.

„Aj keď nám primárne nejde o priame synergie s naším doterajším nealko biznisom, aj pivovarnícky priemysel má nejaké spoločné rysy s nápojovou branžou. Naším cieľom je podporiť um a kvalitu českých pivovarov. Bola by škoda, keby tradičné značky prešli do rúk zahraničných investorov,“ hovorí René Musila, jeden zo zakladateľov a prevádzkový riaditeľ skupiny Kofola, ktorý sa po dokončení akvizície postaví na čelo pivného piliera.

Za akvizíciou spoločnosti Pivovary CZ Group stoja okrem rodinnej nápojárskej firmy ešte dvaja menšinoví podielnici. Kofola ČeskoSlovensko a.s. sa stane 51 % vlastníkom pivovarov, ďalšími spolupodielnikmi sú investičná skupina RSJ (29 %) a ÚSOVSKO a.s. (20 %).

„Vstup do lokálnych pivovarov je ďalším dielom skladačky našej dlhodobej stratégie private equity fondov a sme radi, že sme mohli so spoločnosťou s takým renomé, ako je Kofola, spojiť sily,“ komentuje novú spoluprácu Matěj Kumstýř, asset manažér investičnej skupiny RSJ. Tá spravuje široké portfólio investícií v Českej republike a zahraničí a zameriava sa okrem iného na podporu perspektívnych českých a regionálnych firiem.

Zmluvné strany sa dohodli, že cenu transakcie nebudú zverejňovať. Transakcia je platná s jedinou odkladacou podmienkou, ktorou je schválenie českými protimonopolnými úradmi. Dokončenie transakcie je očakávané začiatkom budúceho roku.

Spoločnosť Pivovary CZ Group a. s. má v portfóliu pivá značiek Holba, Litovel a Zubr. Pivovary patria medzi tradičných českých výrobcov pív pôsobiacich predovšetkým na Morave. Na výrobu piva používajú kvalitné regionálne suroviny a vo výrobe sa využíva tradičná klasická technológia, pri ktorej hlavné kvasenie prebieha v otvorených kvasných kadiach a pivo následne dlho zreje v ležiackej pivnici.

Ročná produkcia pivovarov bude tento rok presahovať 800 tis. hl, pričom takmer tretina produkcie smeruje na zahraničné trhy. Pivá spoločnosti Pivovary CZ Group a. s. patria dlhodobo medzi najúspešnejšie oceňované piva v ČR.

Každoročne sa umiestňujú na popredných priečkach prestížnych degustačných pivovarských súťaží, ako je České pivo organizované Českým svazem pivovarů a sladoven, alebo PIVEX.

Skupina Kofola je jedným z najvýznamnejších výrobcov nealkoholických nápojov s jedenástimi výrobnými závodmi na piatich európskych trhoch. Celkovo zamestnáva viac ako 2 000 ľudí.

Vo svojom československom portfóliu pod hlavičkou Kofola ČeskoSlovensko a.s. rozvíja nielen rovnomennú Kofolu, hroznovú Vineu, ale aj pramenitú vodu Rajec a minerálne vody Korunní, Ondrášovku a Kláštornú Kalcia.

Dcérskymi spoločnosťami Kofoly sú aj výrobca čerstvých štiav a prevádzkovateľ Freshbarov a Salaterií UGO a producent bylinných zmesí a čajov LEROS, ktorého bylinné výluhy sa využívajú aj v samotných nealko nápojoch skupiny Kofola.

Súčasťou portfólia LEROSU sú aj špičkové kávy Café Reserva a Trepallini. Okrem Česka a Slovenska pôsobí skupina Kofola aj v Slovinsku a Chorvátsku, kde rozvíja primárne tradičné značky minerálnych vôd Radenska a Studenac.

Investičná skupina RSJ, na ktorej čele stojí Libor Winkler, spravuje široké portfólio dlhodobých investícií v Českej republike a zahraničí. Venuje sa investíciám do defenzívnych aktív, ako je poľnohospodárska pôda, investuje do segmentu dospelých spoločností vo výrobe, obchode a v službách a buduje aj rastové portfólio prostredníctvom VC fondov a ich technologických startupov.

V neposlednom rade sa zameriava na akvizície výnosových nehnuteľností a na investície do rezidenčného a logistického developmentu. Jej spektrum investícií je globálne, dôraz ale kladie na región strednej Európy. Investičná skupina RSJ aktívne vyhľadáva projekty so zaujímavým investičným potenciálom, ktoré svojmu okoliu prinášajú viac ako len finančný zisk. Na projektoch pracuje so stabilnými a dlhodobými partnermi, a to ako z radov investorov, tak aj dodávateľov a obchodných partnerov.

Koncern ÚSOVSKO Klopina tvorí zoskupenie poľnohospodárskych, potravinárskych, obchodných a priemyselných spoločností. Koncern ako celok zamestnáva 700 pracovníkov. V poľnohospodárskej činnosti koncern hospodári na 14 000 ha poľnohospodárskej pôdy v Olomouckom kraji, z toho výmera 4 750 ha je obhospodarovaná v ekologickom režime.

ÚSOVSKO je rozčlenené na dve centrá: poľnohospodársko-potravinárske a priemyselné a do piatich hospodárskych divízií – rastlinná výroba, živočíšna výroba, ovocinárstvo, potravinárstvo a TechEnergo.

zdroj: Kofola ČeskoSlovensko/1. St. Class Agency

(ts)

Reťazce.sk
Reťazce.sk
Reťazce.sk písali predovšetkým o maloobchode v Bratislave, sústredili sa na centrum Bratislavy a väčšinou na gastroscénu. Zaujímali sa predovšetkým o inovatívne nezávislé projekty. Projekt v rôznych podobách fungoval od roku 2009. Autorom a zodpovednou osobou za obsah bol Radoslav Augustín. V histórii na projekte spolupracovali i Lukáš Kočišek a Ivan Krasko. Redakcia Mediahub.sk od novembra 2018 na obsahu projektu pokračuje. Doménu Reťazce.sk sme získali od spoločnosti VisuArt, s.r.o. a stala sa súčasťou nášho projektu. Portál Reťazce.sk sa začiatkom roku 2023 zlúčil s portálom BratislavskýVečerník.sk.

Ďalšie články

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu

Aktuálne