5.6 C
Bratislava
sobota, 27. apríla 2024

Rodinná nápojárska firma vstupuje do nového biznisu. Prevádzkovať bude automaty na teplé aj studené nápoje a snacky

Najčítanejšie

Kofola ČeskoSlovensko a. s. kúpila 49 % podiel v spoločnosti MIXA VENDING s.r.o., ktorá sa zameriava na prevádzku nápojových a potravinových automatov. Vzniká tak zaujímavé spojenie dvoch lokálnych rodinných firiem, ktoré na trhu pôsobia viac ako 30 rokov.

„V Kofole stále hľadáme cesty, ako efektívne posilňovať naše podnikanie a vytvárať podmienky pre čo najlepšiu dostupnosť našich nápojov. Z pohľadu predajných kanálov nás dlhodobo zaujíma trh nápojových automatov, kde uplatníme celú škálu našich produktov,“ vysvetľuje Daniel Buryš, generálny riaditeľ Kofoly ČeskoSlovensko. „S rodinnou firmou MIXA VENDING, ktorá prevádzkuje nielen nápojové, ale aj potravinové automaty, zdieľame podobné hodnoty a v spolupráci vidíme veľký potenciál. Veríme, že vzájomné synergie pomôžu k rastu a zlepšeniu služieb obom stranám,“ dodáva Daniel Buryš.

Kofola ČeskoSlovensko a. s. kúpila 49 % podiel v spoločnosti MIXA VENDING s.r.o., ktorá pôsobí v Česku a okrajovo aj na Slovensku. Súčasťou podpísanej dohody je aj trojročná opcia Kofoly na získanie majoritného podielu v tejto spoločnosti. Obe zmluvné strany sa dohodli, že cenu akvizície nebudú zverejňovať.

„Naše korene siahajú do roku 1993. Sme najväčšou rodinnou spoločnosťou v našom odbore a jedným z lídrov na trhu predajných automatov v Česku. Aby sme mohli poskytovať stále lepšie služby, musíme zdokonaľovať logistiku, digitalizovať procesy a rozširovať nielen technologické portfólio, ale aj sieť pobočiek po celej krajine. Aj preto sme k ďalšiemu rastu hľadali silného partnera, ktorý nám pomôže zainvestovať do rozvoja firmy a s ktorým budeme zdieľať nielen každodenný biznis, ale aj hodnoty, ktoré nás spájajú. Rodinná filozofia a československý pôvod Kofoly sú nám blízke, a preto sme radi, že sa týmto vydávame na spoločnú cestu,“ hovorí Miroslav Mixa, zakladateľ spoločnosti MIXA VENDING.

Tá sa stane samostatným pilierom skupiny Kofola. Do jeho čela sa postaví doterajší obchodný riaditeľ Kofoly pre gastro, Petr Komberec. „Našou snahou bude primárne rozšíriť sieť prevádzkovaných predajných automatov na celom území ČR, ale aj na Slovensku. Počítame teda s investíciou do nových strojov. Ďalšou oblasťou, ktorú bude možné spoločne posilniť, je kávový servis vo firmách a pitný režim na pracoviskách,“ hovorí Petr Komberec.

Vstup Kofoly do spoločnosti MIXA VENDING je príležitosťou pre ďalšie synergie – od rozšírenia sortimentu produktov ponúkaných gastro zákazníkom, cez marketing až po doplnenie ponuky služieb napríklad festivalom, kde pomôže k rýchlejšiemu obslúženiu zákazníkov.

Kofola ČeskoSlovensko a.s. je jedným z najvýznamnejších výrobcov nealkoholických nápojov s jedenástimi výrobnými závodmi na piatich európskych trhoch. Celkovo zamestnáva viac ako 2 000 ľudí. Vo svojom československom portfóliu rozvíja nielen tradičnú Kofolu, hroznovú Vineu, ale aj pramenitú vodu Rajec a minerálne vody Korunní, Ondrášovku a Kláštornú Kalcia.

Dcérskymi spoločnosťami Kofoly sú výrobca čerstvých štiav a prevádzkovateľ Freshbarov a Salaterií UGO a producent bylinných zmesí a čajov LEROS, ktorého bylinné výluhy sa využívajú aj v samotných nápojoch spoločnosti Kofola. Súčasťou portfólia LEROSU sú aj špičkové kávy Café Reserva a Trepallini. Okrem Česka a Slovenska pôsobí skupina Kofola aj v Slovinsku a Chorvátsku, kde rozvíja primárne tradičné značky minerálnych vôd Radenska a Studenac.

Spoločnosť MIXA VENDING s.r.o. je najväčšou českou rodinnou spoločnosťou vo svojom odbore, ktorá sídli v novom modernom objekte v Novom Jičíne a zamestnáva takmer 100 ľudí. Ponúka funkčné riešenia pre občerstvenie na akýchkoľvek pracoviskách, ale aj v hoteloch, reštauráciách a kaviarňach. Na tunajších trhoch zastupuje niekoľko zahraničných značiek a jej ročný obrat sa blíži k 230 mil. Kč.

Dôraz kladie na tú najlepšiu chuť kávy z čerstvo namletých zŕn. Najkvalitnejšie ingrediencie používa aj na prípravu iných teplých nápojov z automatu. Silnú pozíciu má obzvlášť v segmente logistiky a služieb pre zákazníkov. Firma disponuje najmodernejšou vendingovou technológiou, vrátane všetkých druhov platobných systémov.

zdroj: Kofola ČeskoSlovensko

(ts)

Reťazce.sk
Reťazce.sk
Reťazce.sk písali predovšetkým o maloobchode v Bratislave, sústredili sa na centrum Bratislavy a väčšinou na gastroscénu. Zaujímali sa predovšetkým o inovatívne nezávislé projekty. Projekt v rôznych podobách fungoval od roku 2009. Autorom a zodpovednou osobou za obsah bol Radoslav Augustín. V histórii na projekte spolupracovali i Lukáš Kočišek a Ivan Krasko. Redakcia Mediahub.sk od novembra 2018 na obsahu projektu pokračuje. Doménu Reťazce.sk sme získali od spoločnosti VisuArt, s.r.o. a stala sa súčasťou nášho projektu. Portál Reťazce.sk sa začiatkom roku 2023 zlúčil s portálom BratislavskýVečerník.sk.

Ďalšie články

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu

Aktuálne