8.6 C
Bratislava
nedeľa, 21. apríla 2024

Dopravný podnik Bratislava modernizuje trolejbusovú trať na Dolné Hony

Najčítanejšie

Dopravný podnik Bratislava (DPB) súčasne s výraznou obnovou vozidlového parku trolejbusov modernizuje aj infraštruktúru, ktorá zabezpečuje ich prevádzku. Obnovou v súčasnosti prechádzajú meniarne aj podzemné trakčné káble. Hoci väčšina zmien nie je viditeľná na prvý pohľad, ich dopad pocítia cestujúci v podobe zvýšeného komfortu.

Nedávne nasadenie MEGAtrolejbusov do premávky predstavuje zvýšenú kapacitu pre cestujúcich ale aj zvýšenú záťaž na trolejovú sieť DPB. Ako predprípravu na väčšiu výpravu kapacitnejších vozidiel v budúcnosti realizuje DPB projekt „Modernizácia kľúčových úsekov a prvkov infraštruktúry verejnej osobnej dopravy v Bratislave“.

V rámci projektu sa vymenia podzemné napájacie trakčné káble, ktoré z meniarní Ružová Dolina a Dolné Hony napájajú trolejbusové trate na Dolných Honoch, Gagarinovej a Mierovej ulici. Viditeľnou zmenou bude zjednotenie náterov stĺpov trakčného vedenia do antracitovej farby.

Počas jarných prázdnin, v čase nižšieho dopytu, uskutoční DPB na Dolných Honoch napäťovú výluku. V termíne od 2. marca 2024 do 10. marca 2024 nasadí DPB na linky 42, 71 a 72 náhradné autobusy, ktoré budú premávať v pôvodných trasách spomínaných liniek. Vrakunská ulica v úseku Popradská – Komárovská bude v tom čase pre individuálnu automobilovú dopravu prejazdná iba v smere na Dolné hony, v smere do centra povedie obchádzka po Kazanskej ulici.

Po tomto termíne budú pokračovať v prácach bez obmedzenia cestnej premávky. V apríli a máji sú postupne naplánované napäťové výluky aj na Mierovej a Gagarinovej ulici, o nevyhnutnej a dočasnej úprave organizácie MHD bude DPB informovať v dostatočnom predstihu. Modernizáciou prejdú aj meniarne, ktoré zabezpečujú napájanie trolejovej siete. Až v štvrtine našich meniarní vymeníme technológie za spoľahlivejšie a modernejšie.

Ukončenie modernizácie trakčných káblov a meniarní je naplánované do konca júna 2024. Projekt „Modernizácia kľúčových úsekov a prvkov infraštruktúry verejnej osobnej dopravy v Bratislave“ je financovaný z Kohézneho fondu prostredníctvom Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.

(ts)

Redakcia
Redakcia
Redakcia Bratislavského Večerníka predstavuje starosti a radosti v bratislavských mestských častiach. www.bratislavskyvecernik.sk

Ďalšie články

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu

Aktuálne