13.4 C
Bratislava
štvrtok, 13. júna 2024

Štvrtina sortimentu v Lidli je lacnejšia ako pred rokom, ceny poklesli až o 42%

Najčítanejšie

Výraznou témou predošlých rokov boli vysoké ceny potravín, na ktoré Slováci míňajú bezmála štvrtinu rodinných rozpočtov. Viac vynakladajú slovenské domácnosti iba na bývanie, takmer 26%. Po náročnom období však prichádzajú dobré správy: Lidl, líder nízkych cien, medziročne znížil ceny až šesťsto produktov! Ide o štvrtinu stáleho sortimentu, pričom zlacnenie dosiahlo až 42%.

Výrazne menej ako pred rokom platia zákazníci Lidla za značkové výrobky i privátne značky. Zlacnenie sa týka základných potravín ako cestoviny, cukor, múka, káva, vajcia, oleje, smotana, mlieka, jogurty, syry, mäsá a mäsové výrobky, ryža, dojčenská výživa, plienky či drogéria a mnohých ďalších. Lidl porovnával ceny zo svojho stáleho sortimentu z 1.3.2023 a 8.4.2024. Celý zoznam nájdete > TU.

„Sme jediný diskont s potravinami, ktorý má predajne naprieč celým Slovenskom. Našim hlavným cieľom je ponúkať zákazníkom najlepší možný pomer výhodných cien a vysokej kvality. Vždy keď je to možné, znižujeme ceny produktov, aby si zákazníci mohli dopriať čo najviac. Ceny znižujeme dokonca aj na úkor našej vlastnej marže,“ povedala Justyna Siekanko, konateľka Lidl Slovenská republika zodpovedná za rezort nákupu.

V marci „zrušil“ Lidl DPH na stovke základných potravín, keď ich cenu znížil o 10% a do výhodnejších cien pre zákazníkov investoval stovky tisíc EUR.

Skutočnosť, že Lidl tlmí infláciu dokazuje aj analýza portálu Finstat . Z nej vyplýva, že Lidl je jediným reťazcom na Slovensku, ktorému v priebehu troch rokov klesol podiel obchodnej marže na tržbách za tovar.

Ceny, za ktoré nakupoval Lidl tovar od dodávateľov teda rástli rýchlejšie než ceny na pultoch. Diskont neprenášal zdražovanie v plnej miere na plecia zákazníkov a aj tým potvrdil pozíciu lídra v nízkych cenách na Slovensku.

Zodpovedný prístup Lidla k cenám vnímajú aj zákazníci. V tom, že Lidl ponúka najlepší pomer kvality a ceny na Slovensku potvrdili v posledných mesiacoch spotrebiteľské prieskumy od troch rôznych agentúr: Icertias, 2muse a NMS. Rovnako aj zber cien agentúry ACRC preukázal, že Lidl je najlacnejší obchod s potravinami v našej krajine.

(ts)

Reťazce.sk
Reťazce.sk
Reťazce.sk písali predovšetkým o maloobchode v Bratislave, sústredili sa na centrum Bratislavy a väčšinou na gastroscénu. Zaujímali sa predovšetkým o inovatívne nezávislé projekty. Projekt v rôznych podobách fungoval od roku 2009. Autorom a zodpovednou osobou za obsah bol Radoslav Augustín. V histórii na projekte spolupracovali i Lukáš Kočišek a Ivan Krasko. Redakcia Mediahub.sk od novembra 2018 na obsahu projektu pokračuje. Doménu Reťazce.sk sme získali od spoločnosti VisuArt, s.r.o. a stala sa súčasťou nášho projektu. Portál Reťazce.sk sa začiatkom roku 2023 zlúčil s portálom BratislavskýVečerník.sk.

Ďalšie články

Aktuálne