28.5 C
Bratislava
utorok, 25. júna 2024

Vyššie tržby, ale aj pokles cien energií a hlavných vstupov pomohli Kofole k vydareným výsledkom za prvý štvrťrok

Najčítanejšie

Nápojárska rodina, ktorá v prvom štvrťroku dokončila hneď dve zaujímavé akvizície, má do sezóny z pohľadu noviniek nabité. Okrem nového nápoja pre deti v plechovke Jupík SPARKY uvádza s raperom Separom aj ďalšiu príchuť veľmi úspešného Semtexu EXTREM, v Česku zase prichádza s novým formátom funkčnej minerálnej vody Korunní.

S ohľadom na celkovo pozitívny výhľad chce valnému zhromaždeniu predložiť návrh na vyplatenie dividendy vo výške 13,50 CZK na 1 akciu pred zdanením. Výhľad EBITDA na rok 2024 zostáva zatiaľ bez zmeny.

Spoločnosť Kofola ČeskoSlovensko zažila úspešný štart roka. „Prvý štvrťrok 2024 bol úspešný. Rastúca spotreba domácností pomohla k rastu tržieb o 11 %. Dokázala tak eliminovať vplyv zdraženia, ktoré bolo v Českej republike vyvolané nezmyselným navýšením DPH iba pri nealkoholických nápojoch, kým cukroviniek a iných potravín obsahujúcich cukor sa nedotklo. Najviac narástli retailové a impulzné formáty. Okrem najsilnejšej značky Kofola, ktorej tržby vzrástli o 19 %, sa darilo aj minerálnej vode Ondrášovka a energetickému nápoju Semtex,“ hovorí Daniel Buryš, generálny riaditeľ Kofoly v Česku a na Slovensku.

Celková EBITDA Skupiny Kofola v porovnaní s prvým kvartálom roku 2023 narástla o 21,6 %, a to hlavne vďaka vyšším tržbám a stabilizácii cien energií a vybraných materiálových vstupov.

Dvojciferný rast tržieb zaznamenala aj dcérska spoločnosť Radenska Adriatic. Objem jej predajov prekročil plán predovšetkým vďaka vynikajúcej obchodnej realizácii, vrátane úspešného uvedenia dvoch nových príchutí v segmente funkčných nápojov Radenska FunctionALL a redizajnu vizuálnej identity značky Oraketa a produktov z portfólia Pepsi, ktoré Radenska distribuuje na chorvátskom a slovinskom trhu. Ukazovateľ EBITDA sa v tomto adriatickom pilieri zlepšil o viac ako 20 % v porovnaní s minulým rokom, čo aj tu umožnili stabilizované ceny surovín a energií.

Na úspešný minulý rok nadviazal aj Fresh & Herbs pilier skupiny Kofola. UGO pokračuje v ziskovosti, tržby čerstvej divízie narástli o 23 %. „K zlepšovaniu produktivity v segmente rýchleho občerstvenia nám pomáha okrem iného aj prebiehajúci proces digitalizácie. Postupne navyšujeme počet digitálnych kioskov, vďaka ktorým si ľudia pohodlne objednajú svoje obľúbené produkty,“ hovorí Marek Farník, zakladateľ UGO. LEROS, výrobca bylinných zmesí a čajov, ale aj bylinnej kozmetiky, rovnako prekročil pôvodne očakávané plány.

„Naše hlavné predajné kanály (lekárne, gastro, maloobchod a e-shop) vykazujú výkonnosť nad úrovňou plánu, rovnako aj nad úrovňou minulého roku. Pripravujeme sa na nesezónne letné mesiace, aby sme náskok nestratili,“ popisuje Martin Mateáš, generálny riaditeľ LEROSu.

Celkovo sa tržby Voňavého a čerstvého piliera Kofoly pohybujú za posledných 12 mesiacov
nad 1 miliardou CZK, čo jednoznačne potvrdzuje rastovú stratégiu.

V tomto roku uskutočnila skupina Kofola aj rad nových akvizícií. Stala sa spolumajiteľom rodinnej spoločnosti Mixa Vending, ktorá podniká v oblasti nápojových a potravinových automatov. Kľúčovou akvizíciou bol vstup do pivovarského podnikania kúpou spoločnosti Pivovary CZ Group.

„Akvizícia pivovarov bola dokončená na začiatku marca. Aktuálne prebieha integrovanie nového biznisu do skupiny Kofola. Našou najväčšou prioritou je úspešne prejsť tohtoročnou sezónou,“ hovorí René Musila, ktorý sa stal generálnym riaditeľom samostatne riadeného piliera skupiny.

Aj na ďalšie obdobie má rodinná nápojárska spoločnosť Kofola optimistické výhľady. „Silný bol aj mesiac apríl, s tržbami nad rámec minulého roku. Sme presvedčení, že sa nám aj vďaka novinkám, ktoré sme pripravili na sezónu, podarí dosiahnuť ročné ciele,“ komentuje výhľad Jannis Samaras, väčšinový majiteľ a generálny riaditeľ skupiny Kofola.

Ikonická značka Kofola prešla v prvom štvrťroku rebrandingom, ktorého cieľom bolo zachovanie tradície, ale aj zvýšenie relevancie u mladej cieľovky. K ďalším novinkám na československom trhu patrí uvedenie nového moderného plechovkového formátu (tzv. sleek) naprieč portfóliom.

Z produktových inovácií Kofoly môžeme spomenúť funkčnú minerálnu vodu Korunní alebo detský nápoj s ovocnou šťavou, bez konzervantov, farbív a sladidiel, Jupík SPARKY. Po minuloročnom úspechu energetického nápoja Semtex EXTREM, v ktorom sa namiesto taurínu využíva guarana a matcha, prichádza Kofola a raper Separ na trh s jeho ďalšou príchuťou Passion Fruit.

Pre gastronómiu rozšírila Kofola svoj rad limonád a tonikov Targa Florio o zázvorový tonik zo sicílskych surovín. Po novom sú v ponuke Kofoly aj nové príchute Prager´s kombuchy.

zdroj: Kofola ČeskoSlovensko

S ohľadom na výsledky a výhľad spoločnosti rozhodlo predstavenstvo spoločnosti Kofola ČeskoSlovensko a.s., že predloží valnému zhromaždeniu návrh na dividendu vo výške 13,50 CZK na 1 akciu pred zdanením. Termín valného zhromaždenia, kde by sa malo o návrhu rozhodovať, bol stanovený na 28. júna 2024. Rozhodný deň pre účasť na valnom zhromaždení je stanovený na 21. júna 2024 a pre výplatu dividendy na 10. júla 2024. Výhľad EBITDA zostáva zatiaľ bez zmeny, teda v rozpätí 1,55 – 1,80 miliardy CZK.

(ts)

Reťazce.sk
Reťazce.sk
Reťazce.sk písali predovšetkým o maloobchode v Bratislave, sústredili sa na centrum Bratislavy a väčšinou na gastroscénu. Zaujímali sa predovšetkým o inovatívne nezávislé projekty. Projekt v rôznych podobách fungoval od roku 2009. Autorom a zodpovednou osobou za obsah bol Radoslav Augustín. V histórii na projekte spolupracovali i Lukáš Kočišek a Ivan Krasko. Redakcia Mediahub.sk od novembra 2018 na obsahu projektu pokračuje. Doménu Reťazce.sk sme získali od spoločnosti VisuArt, s.r.o. a stala sa súčasťou nášho projektu. Portál Reťazce.sk sa začiatkom roku 2023 zlúčil s portálom BratislavskýVečerník.sk.

Ďalšie články

Aktuálne