Láska k hudbe presahuje sluchové vnímanie. Je to pocit, ktorý nás všetkých spája – bez ohľadu na to, či ju môžeme počuť alebo nie.
Fun rádio pripravilo pri príležitosti Medzinárodného týždňa Nepočujúcich kampaň, ktorá prepojila dva svety – počujúcich a Nepočujúcich. „Hity, ktoré milujete, aj keď ich nepočujete“, dokazujú, že hudbu môžeme vnímať srdcom, nielen sluchom.
Posledný septembrový týždeň vo vysielaní a online prostredí najzábavnejšej rozhlasovej stanice patril formátom, ktoré upriamili pozornosť na milióny Nepočujúcich po celom svete, pre ktorých je ticho každodenná realita. Fun rádio počas Medzinárodného týždňa Nepočujúcich komunikovalo jasnú výzvu: počúvať treba srdcom.
„Myšlienku prvého rádia pre Nepočujúcich sme nosili v hlavách pár mesiacov. Hoci to znie ako oxymorón, páči sa nám priblížiť USP Fun rádia všetkým bez rozdielu. Nepočujúci nevie, čo je rádio, ale dokáže vnímať piliere našej značky – hudbu a zábavu, ktoré sa stali nosnými prvkami konceptu rádia aj pre Nepočujúcich,’’ hovorí Lenka Brezovská, marketingová riaditeľka RADIO GROUP a.s., do ktorej portfólia patrí Fun rádio.
Prepojenie s Nepočujúcimi
Fun rádio vytvorilo partnerstvo so Slovenským zväzom posunkujúcich, aby prinieslo špeciálne edutainmentové formáty vo vysielaní: v Talkshow u Šarkana a v POPO šou s Andreou sa po prvýkrát predstaví Nepočujúci hosť. Pravidelná rubrika Rannej šou s Jun-iorom a Marcelom – Zvuk týždňa – dostala špeciálnu podobu.
V online prostredí sa fanúšikovia Fun rádia mohli tešiť na umelecké tlmočenie známych hitov, ktoré predviedli profesionálni umeleckí tlmočníci do slovenského posunkového jazyka. Video obsah relácií preklápaný na sociálne siete bol nielen titulkovaný, ale takisto tlmočený do posunkového jazyka, aby sa Fun rádio čo najviac priblížilo všetkým jeho fanúšikom.
„Koncept, s ktorým nás Fun rádio oslovilo, je skvelou ukážkou toho, že na prvý pohľad neprepojiteľné, sa dá prepojiť. Pre nás, v Slovenskom zväze posunkujúcich, je dôležité skvalitnenie života Nepočujúcich a môže sa to udiať aj cestou scitlivovania počujúcej spoločnosti, čo je cieľom našej spolupráce s Fun Rádiom – práve pri príležitosti Medzinárodného týždňa Nepočujúcich. Poslucháči tak mali možnosť sa aspoň trošku oboz-námiť s kultúrou Nepočujúcich, s krásnym slovenským posunkovým jazykom a so svetom ticha, v ktorom my každodenne žijeme. Všetko je to prispôsobené charakteru rádia, ktorým Fun rádio je. Bolo to aj náučné, avšak podané uvoľneným a zábavným spôsobom. A my sa nesmierne tejto spolupráci tešíme, ’’ dopĺňa Jaroslav Cehlárik, predseda Slovenského zväzu posunkujúcich.
„Bolo pre nás výzvou urobiť rádio aj pre Nepočujúcich. Zrazu pracovať so zvukom pre ľudí, ktorí ho nevnímajú, bola úplne nová skúsenosť. Myslím si, že sme to zvládli a priniesli tak rádiovú emóciu pre ľudí, ktorí vo svojom živote rádio nemajú zastúpené. Rádio je o zábave, emóciách a prepojení s poslucháčmi, či už počujú alebo nie,“ uviedol Marek Mikúšek, programový riaditeľ RADIO GROUP a.s.
Mini kampaň vznikla v interných kapacitách Fun rádia v spolupráci so Slovenským zväzom posunkujúcich.
Vizitka kampane:
Radio Group, a.s. – Fun rádio
Kampaň: Fun rádio – prvé rádio aj pre Nepočujúcich
Strategy Director: Lenka Brezovská
Creative Director: Denisa Rusnáková
Ideamaker: Matúš Hliboký
Art Director: Jakub Cehelský
Copywriter: Denisa Rusnáková a Barbora Jozefíková
Produkcia: Dávid Siksa, Matúš Kotlár, Boris Holečko
(ts)