V októbri 2024 uplynulo desať rokov od vzniku Denníka N, ktorý sa za ten čas stal významným hráčom na slovenskej mediálnej scéne. Pri tejto príležitosti redakcia zverejnila článok, v ktorom viac ako päťdesiat členov a členiek tímu spomína na svoje začiatky, významné udalosti a osobné zážitky spojené s prácou v denníku.
„Spomínam si na deň, keď sme najprv organizovali naše prvé verejné podujatie – debatu Milana Ftáčnika a Iva Nesrovnala, ktorí v tom čase kandidovali na bratislavského primátora a ktorú som moderoval. A potom sme z Martinusu, kde sa konala táto diskusia, išli do tlačiarne Petit Pressu v Petržalke, kde práve vytlačili prvé špeciálne noviny Denníka N k 17. novembru,“ uviedol Lukáš Fila, riaditeľ vydavateľstva N Press.
Pre novo-vznikajúci denník významné historicky prvé vydanie špeciálnych novín Denníka N k 17. novembru – si môžete pozrieť > TU
Začiatky a výzvy
Denník N vznikol v roku 2014 ako reakcia na zmeny v mediálnom prostredí Slovenska. Zakladajúci členovia, medzi ktorými bol aj šéfredaktor Matúš Kostolný, opustili redakciu denníka SME a rozhodli sa vytvoriť nové médium založené na nezávislej žurnalistike. V článku redaktori spomínajú na prvé dni, keď pracovali v provizórnych podmienkach, často v kaviarňach či bytoch, a čelili neistote, či projekt získa dostatočnú podporu čitateľov.
Významné udalosti a kauzy
Počas desiatich rokov existencie sa Denník N venoval mnohým dôležitým témam a kauzám. Redaktori v článku spomínajú na investigatívne reportáže, ako napríklad odhalenie plagiátorstva v rigoróznej práci Andreja Danka, komunikáciu s Alenou Zsuzsovou či kauzu únosu vietnamského občana. Tieto a ďalšie témy prispeli k formovaniu verejnej diskusie na Slovensku.
Rast a úspechy
Z pôvodne 40-člennej redakcie sa Denník N rozrástol na viac ako 140 ľudí. V októbri 2024 dosiahol počet predplatiteľov 71-tisíc, čo svedčí o dôvere čitateľov v kvalitnú žurnalistiku. Okrem toho denník rozšíril svoje aktivity o vydávanie kníh, organizovanie verejných diskusií a spoluprácu so školami.
Výzvy a budúcnosť
Redakcia si uvedomuje, že médiá čelia novým výzvam, ako sú dezinformácie či polarizácia spoločnosti. Denník N sa preto zameriava na posilňovanie dôveryhodnosti, transparentnosti a hľadanie nových spôsobov, ako prinášať overené a relevantné informácie svojim čitateľom.