Matúša Čupku informoval, že sa v bratislavskej mestskej časti Nové Mesto realizujú úpravy organizácie dopravy na Riazanskej ulici. Cieľom je zvýšiť bezpečnosť chodcov, detí a cyklistov bez zásahu do existujúceho dopravného režimu.
„V Novom Meste sa snažíme, aby aj zdanlivo malé zmeny mali vplyv na každodenný život – najmä tam, kde ide o bezpečnosť detí a peších,“ uviedol starosta Matúš Čupka.
Dopravu na Riazanskej upravuje hlavné mesto Bratislava. Okrem lepšej ochrany najzraniteľnejších účastníkov premávky je ambíciou zlepšiť aj komfort pohybu v lokalite s vysokým výskytom školských zariadení.
„Mám radosť z každého kroku, ktorý robí Nové Mesto bezpečnejším. Budeme sa snažiť, aby podobné úpravy pokračovali aj na ďalších miestach, kde to obyvatelia potrebujú – najmä v okolí škôl a v lokalitách s vyšším pohybom chodcov a cyklistov,“ doplnil Čupka.
Na záver starosta poďakoval kolegom z hlavného mesta aj obyvateľom, ktorí vnímajú, že takéto úpravy môžu pozitívne ovplyvniť každodenný život v lokalite.
Redakcia Novomestského Večerníka pripomína, že starosta Matúš Čupka žije s rodinou priamo na Riazanskej takže dopravnú situáciu v Bratislave v Novom Meste pozná nielen tam, keďže aj s deťmi každé ráno chodia na bicykloch do škôlky a on na miestny úrad, do práce. Starosta je veľkým fanúšikom športu, nielen basketbalu, ale i bicykla, ktorý je zároveň jeho častým spôsobom dopravy po Bratislave.
Konkrétne zmeny, ktoré boli zavedené:
– Skrátenie a napriamenie priechodov pre chodcov pomocou bezpečnostných ostrovčekov, najmä v okolí škôl.
– Vybudovanie oddelených cyklotrás: fyzicky oddelená cyklotrasa v jednom smere a chránený cyklopruh medzi parkovaním a chodníkom v opačnom smere.
– Zaslepenie časti ulice Čsl. parašutistov, kde autá nelegálne prechádzali cez priechod využívaný najmä deťmi.
– Pridanie nových cik-cak čiar na uľahčenie a zrýchlenie nastupovania a vystupovania detí z áut.
– Zavedenie pozdĺžnych parkovacích pásov, ktoré zvyšujú kapacitu parkovania pri správnom zaparkovaní.
– Na užších úsekoch pribudol ochranný cyklopruh, ktorý zvyšuje bezpečnosť tam, kde nie je možné vytvoriť samostatnú cyklotrasu.