Najväčšia gastronomická skupina na Slovensku spoločnosť Medusa zaznamenala v roku 2024 opäť rastový trend. Tržby skupiny dosiahli historicky najvyššiu úroveň – 56,6 milióna eur, čo predstavuje medziročný nárast o 4 %. Prevádzkový zisk (EBITDA) stúpol o 2 % na 8,55 milióna eur.
Skupina významne investovala do ďalšieho rozvoja. V roku 2024 realizovala investície vo výške 7,1 milióna eur, čo je medziročne až o 73 % viac. Najväčšiu investíciu v histórii firmy predstavuje otvorenie reštaurácie LÚNICO v luxusnej lokalite J1 Beach v Dubaji. V Spojených arabských emirátoch pribudla aj druhá nová prevádzka NOX.
„Potvrdili sme silné hospodárske výsledky predchádzajúcich rokov a dokázali sme akcelerovať v oblasti tržieb na Slovensku aj v zahraničí,“ uviedol Michal Chudík, nový CEO skupiny Medusa. „Pozerajúc sa do budúcna, sme pripravení naďalej prinášať našim zákazníkom nové zážitky a služby, ktoré presahujú hranice gastronómie,“ dodal s odkazom na nový koncept DOCK7 – reštauráciu a pivovar v budove Sklad č. 7 v Bratislave.
Medusa v roku 2024 obslúžila 3,4 milióna zákazníkov (medziročný nárast o 2 %), pričom spokojnosť so službami a produktmi dosiahla 98 %. Skupina zaviedla aj systém objednávania od stola cez QR kód, ktorý sa stal súčasťou viac než 8 % všetkých platieb. Vernostný program Medusacard má 26 % penetráciu a aplikáciu si stiahlo vyše 25-tisíc používateľov.
Významné zmeny nastali aj v manažmente – Michal Chudík v pozícii CEO vystriedal dlhoročného lídra Petra Štecka, ktorý sa venuje stratégii a rozvoju firmy. Počet zamestnancov skupiny narástol o 7,8 % na 1 257 ľudí. Medusa zároveň spustila Program firemnej kultúry s cieľom vytvárať férové a bezpečné prostredie pre zamestnancov.
Spoločnosť pokračovala aj v podpore komunity – okrem spolupráce so školami a vlastných iniciatív (napr. Barmanské Vianoce) podporila viaceré organizácie vrátane Nadácie Magna, N.O. Deťom s rakovinou či Národnej transfúznej služby SR.