14.1 C
Bratislava
sobota, 12. júla 2025

Mesačne uskutočnia 30 miliónov transakcií. Kto sú a prečo tak radi nakupujú v Pepco?

Najčítanejšie

Výsledky každoročnej štúdie Shopper Study, ktorá zahŕňa 18 krajín!

Čo majú spoločné ženy zo Slovenska, Poľska, Grécka, Srbska, Portugalska, Chorvátska a ďalších 12 európskych krajín? Všetky rady nakupujú v Pepco. Výsledky štúdie Shopper Study ukazujú, že väčšinu pravidelných návštevníkov Pepco predajní v 18 európskych krajinách tvoria ženy. Prečo sa značka tak páči?

Štúdia Shopper Study každoročne sleduje trhy, v ktorých sa nachádzajú predajne Pepco. Od Estónska po Poľsko a Slovensko, Grécko, Taliansko a Španielsko. Anketári oslovili takmer 10 000 zákazníkov, aby zabezpečili vysokú reprezentatívnu vzorku. Spoločnosť Pepco využíva tieto údaje na vypracovanie a pravidelné sledovanie indexu spokojnosti zákazníkov (CSI). Umožňuje hodnotiť aspekty, ako sú služby a prístup k zákazníkom, ponuka a jej dostupnosť. Tiež vizuálna atraktívnosť priestoru predajne, ako aj cenová atraktívnosť. Výsledky sú hodnotené vysoko. V tohtoročnej štúdii dosiahol CSI 89 zo 100 možných bodov.

zdroj: Pepco

Aký je profil zákazníka?

Štúdia tiež pomáha vytvoriť profil zákazníka značky Pepco. Výsledky najnovšieho prieskumu hovoria jednoznačne. Ženy sú hlavnou skupinou medzi zákazníkmi. Tvoria 86% všetkých návštevníkov. Takmer polovica z nich je vo veku 25-45 rokov, pričom priemerný vek všetkých zákazníkov je 41,5 roka. Takmer 80% účastníkov štúdie potvrdzuje, že má dobrú alebo priemernú finančnú situáciu. Viac ako 1/3 z nich má deti mladšie ako 14 rokov.

Viac ako polovica respondentov (55%) navštevuje predajne Pepco častejšie ako raz za mesiac – v priemere trikrát mesačne. Takmer 50% opýtaných navštevuje Pepco s cieľom konkrétneho nákupu. Až 70 % z nich odchádza z predajne s aspoň jedným výrobkom.

Agnieszka Olejniczak (zdroj: Pepco)

„Teší nás takýto výsledok. Nepochybne ho ovplyvnila naša ponuka, ktorá je prispôsobená potrebám zákazníkov. Pravidelne sa obnovuje a optimalizuje, pričom každú sezónu pribudne viac ako 130 nových kolekcií. Pochopenie potrieb a očakávaní zákazníkov je jednou z kľúčových vecí, na ktorých je postavená naša stratégia. Umožňuje nám relevantne reagovať na meniacu sa realitu na trhu. Preto pravidelne realizujeme výskum a hĺbkovú analýzu v takých oblastiach, ako je vnímanie značky, správanie spotrebiteľov a vplyv makroekonomických faktorov. Získané údaje využívame pri rozhodovaní v rámci celej organizácie. Od plánovania sortimentu a investícií až po vystavenie výrobkov v predajniach. To pomáha optimalizovať ponuku a vzhľad predajní a v čo najväčšej miere tak reagovať na potreby našich zákazníkov,“ vysvetľuje Agnieszka Olejniczak, marketingová riaditeľka spoločnosti Pepco.

zdroj: Pepco

Prečo spoločnosť Pepco?

V najnovšom vydaní štúdie Shopper Study sa zákazníkov z celej Európy pýtali, prečo si spomedzi všetkých reťazcov vybrali práve Pepco. Až 67% respondentov označilo za silnú stránku tohto maloobchodného reťazca nízke ceny. Pre 43% respondentov bol hlavným faktorom výberu široký výber produktov. Nasledoval dobrý pomer ceny a kvality (35%) a široký výber pod jednou strechou (23%). Účastníci štúdie tiež zdôraznili význam blízkej lokality predajne (21%).

Štúdia potvrdzuje, že silné stránky značky sú jasne rozpoznané a oceňované zákazníkmi na rôznych trhoch. Kombinácia cenovej dostupnosti, rozmanitosti ponuky a pohodlného prístupu k obchodom priťahuje zákazníkov. Takéto výsledky tiež naznačujú, že Pepco presne reaguje na každodenné potreby európskych domácností.

Pepco, tzv. hodnotný maloobchodný reťazec. Je najrýchlejšie rastúci európsky maloobchodný reťazec, ktorý ponúka oblečenie pre celú rodinu a domáce potreby za veľmi atraktívne ceny. Po takmer 21 rokoch nepretržitého rozvoja navštevujú predajne Pepco zákazníci, ktorí mesačne uskutočnia 30 miliónov transakcií. Spoločnosť so sídlom v Poznani v súčasnosti zamestnáva viac ako 31 000 zamestnancov v 18 krajinách Európy a má viac ako 3 900 predajní.

zdroj: Pepco
Reťazce.sk
Reťazce.sk
Reťazce.sk písali predovšetkým o maloobchode v Bratislave, sústredili sa na centrum Bratislavy a väčšinou na gastroscénu. Zaujímali sa predovšetkým o inovatívne nezávislé projekty. Projekt v rôznych podobách fungoval od roku 2009. Autorom a zodpovednou osobou za obsah bol Radoslav Augustín. V histórii na projekte spolupracovali i Lukáš Kočišek a Ivan Krasko. Redakcia Mediahub.sk od novembra 2018 na obsahu projektu pokračuje. Doménu Reťazce.sk sme získali od spoločnosti VisuArt, s.r.o. a stala sa súčasťou nášho projektu. Portál Reťazce.sk sa začiatkom roku 2023 zlúčil s portálom BratislavskýVečerník.sk. Podporte našu prácu cez PayPal

Ďalšie články

Aktuálne