V sobotu 18. októbra 2025 o 14:00 sa v priestoroch Novej tržnice na Trnavskom mýte uskutoční prvé podujatie zo série s názvom Hudba & Hrnce. Za organizáciou stoja prevádzky FatCat Delikatessen, Jedáleň Tržnica a kórejské bistro Dosirak, ktoré sa rozhodli prepojiť chuť, hudbu a komunitnú atmosféru.
Návštevníkov čaká súťaž o titul tržničného Pána či Pani Gulášu, do ktorej sa zapojí šesť tímov so siedmimi druhmi gulášu. Po ochutnávkach rozhodnú práve hostia, komu bude patriť koruna kráľa tržničného hrnca. A ak niekto na guláš nebude mať chuť, jednotlivé prevádzky ponúknu aj ďalšie špeciality a snacky.
Okrem vôní z kuchyne sa tržnica zaplní aj tónmi hudby – počas dňa sa budú točiť vinylové platne a nebude chýbať ani sprievodný program. Vstupné je symbolické – 3 eurá, deti majú vstup zadarmo.
Nová tržnica ožíva
Podujatie Hudba & Hrnce nadväzuje na postupnú premenu ikonickej Novej tržnice, o ktorej Novomestský Večerník písal vo viacerých článkoch.
Tržnica, ktorú navrhol architekt Ivan Matušík, patrí k ikonám bratislavskej architektúry. Po rokoch útlmu prechádza objekt zásadnou obnovou, ktorú vedie mestská časť Bratislava – Nové Mesto. Cieľom je vrátiť budove pôvodný charakter živého verejného priestoru, kde sa spájajú nákupy, gastronómia, kultúra a komunitný život.
Podľa informácií zverejnených v Novomestskom Večerníku už prebehli prvé práce na zlepšení vstupov, osvetlenia a vzduchotechniky. V budúcnosti sa počíta aj s rozšírením kultúrneho programu a ponuky trhov, aby sa Tržnica stala atraktívnym miestom nielen počas pracovného týždňa, ale aj cez víkendy.
Nové prevádzky a koncept
V posledných mesiacoch pribudlo v tržnici niekoľko nových prevádzok, ktoré reprezentujú novú generáciu gastronómie. Vegánske bistro FatCat Delikatessen ponúka vlastnú výrobu rastlinných jedál a špecialít, kórejské bistro Dosirak prináša autentickú ázijskú kuchyňu a Jedáleň Tržnica stavia na tradičných slovenských receptoch „ako od mamy“.
Ako uvádzajú organizátori: „Hudba & Hrnce ide s gulášom proti stereotypom – chceme ukázať, že tržnica nie je len priestor na nákup, ale miesto, kde sa dá stretnúť, dobre najesť a užiť si deň spolu.“
Prvý krok k novej tradícii
Cieľom projektu Hudba & Hrnce je oživiť Novú tržnicu aj počas víkendov a prepojiť všetky generácie obyvateľov. Ak sa podujatie osvedčí, organizátori plánujú pokračovať ďalšími komunitnými akciami.
Revitalizácia budovy je dlhodobý proces, no práve podobné podujatia pomáhajú ukázať, že ikonická stavba má čo ponúknuť aj v 21. storočí.

NOVÁ TRŽNICA: Ideou boli zastrčené ulice, pasáže a galérie, ktoré sa premietli do projektu. Bol tu navrhnutý progresívny konštrukčný systém, ktorý dodal stavbe výnimočnosť. Hlavnou myšlienkou bolo vytvoriť objekt v podobe preskleného kontajnera s odkrytými potrubiami vzduchotechniky v duchu ideí high – tech. Celosklenený obvodový plášť odráža rušný život tržnice (zdroj foto: Historický ústav SAV/register-architektury.sk)

